Klonk lyd og bagbremser der skurre

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
Rene_aarhus
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21. okt 2008, 18:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Klonk lyd og bagbremser der skurre

Indlæg af Rene_aarhus » 22. feb 2009, 18:11

Hej allesammen.

Jeg har en fabia fra 00, der kommer med en lav donk/klonk lyd når jeg skifter gear, nogen der ved hvad det kan være?
Efter nærmere undersøgelse,kommer den lave donk/konk lyd kun i 1.2 og 3. gear... hvis det kan hjælpe...

Og mine bagbremser skurre når man bremser, men når man har bremset et par gange forsvinder det, det er som der sidder en belægning af et eller andet der bliver 'slidt' af.. Men næsten morgen man skal ud og kører, er lyden tilbage igen! Det er ikke så længe siden jeg fik skiftet både bakker og tromler i begge sider, så syntes det er lidt mærkeligt.

Håber i kan hjælpe. ;)
Senest rettet af Rene_aarhus 23. feb 2009, 11:58, rettet i alt 3 gange.

Brugeravatar
clausvp
Aktiv medlem
Indlæg: 3172
Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Klonk lyd og bagbremser der skuer.

Indlæg af clausvp » 22. feb 2009, 20:00

Lyd: trækakselled, bærekugle, motorophæng eller måske et tårnleje.

Bremserne i bag har desværre en kedelig tendens til at skurre. Specielt her om vinteren, når fugten og salten får bremseoverfladen til at ruste lynhurtigt. Hvis skurrelyden forsvinder efter de første par opbremsninger, så skal du ikke bekymre dig.

steady
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 13. jun 2008, 23:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Klonk lyd og bagbremser der skuer.

Indlæg af steady » 22. feb 2009, 21:52

Ja, alle bremser (undtagen keramiske?) korroderer - især ved høj luftfugtighed, som jo er normalen her i landet.
Prøv at strinte vand ind på skiverne - indenfor 1 time vil du kunne se ræverød rust.

Et godt råd er altid rutinemæssigt at foretage et par bløøøøde opbremsninger, når du starter, efter at bilen har holdt stille i nogle timer. Så sliber du rusten af, uden at den "brænder" sig fast - og dine skiver/klodser får længere levetid.
Motioner gerne også håndbremsen - især hvis du ikke bruger den dagligt.
Golf V R32 DSG

Besvar

Tilbage til "Undervogn"