Varme bagbremser på Passat 2.0 TDI DSG 2011

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
AndreasDichmann
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 19. sep 2012, 12:43
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Varme bagbremser på Passat 2.0 TDI DSG 2011

Indlæg af AndreasDichmann » 17. okt 2016, 21:32

Hej.

Jeg skriver lige med et spørgsmål til bremser på en Passat avant 2.0 TDI cr med DSG.
Det er min første DSG-bil, og har lige købt den, så er lidt ny på banen i forbindelse med den tekniske del. Har bemærket at bremserne bagerst bliver brugt den del. De er altid ret varme efter en køretur, mens de forreste er køligere. De er ikke rygende eller lugtende! Men undrer mig bare over det.
Er der nogen teknisk forskel i forbindelse med bremser på en DSG i forhold til manuelt gear? Eller trænger jeg bare til at få skiftet bremser?

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Varme bagbremser på Passat 2.0 TDI DSG 2011

Indlæg af i-s » 18. okt 2016, 08:45

AndreasDichmann skrev:Hej.

Jeg skriver lige med et spørgsmål til bremser på en Passat avant 2.0 TDI cr med DSG.
Det er min første DSG-bil, og har lige købt den, så er lidt ny på banen i forbindelse med den tekniske del. Har bemærket at bremserne bagerst bliver brugt den del. De er altid ret varme efter en køretur, mens de forreste er køligere. De er ikke rygende eller lugtende! Men undrer mig bare over det.
Er der nogen teknisk forskel i forbindelse med bremser på en DSG i forhold til manuelt gear? Eller trænger jeg bare til at få skiftet bremser?
Mine bliver ihvertfald ikke varme og har aldrig oplevet dem varmere end dem foran.
/Søren.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Varme bagbremser på Passat 2.0 TDI DSG 2011

Indlæg af HansH » 18. okt 2016, 08:54

Jeg tror ikke der er forskel på bremser og/eller bremsekraftfordeling afhænging af om du har DSG eller manuel.

Ved normal kørsel tager forbremserne ca 80% af bremsekraften, og derfor vil jeg sige - helt generelt - at dine bagbremser ikke må blive varme ved normal kørsel.
Måske værd at få det skilt ad og kigget efter.

Du kan så omvendt glæde dig over at dine bagbremser ikke går til pga for lidt motion :) Det er som regel det problem biler med skiver i bag har..
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

AndreasDichmann
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 19. sep 2012, 12:43
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Varme bagbremser på Passat 2.0 TDI DSG 2011

Indlæg af AndreasDichmann » 19. okt 2016, 10:28

Tak for jeres svar!

Kan se skiverne trænger til udskiftning. Ikke fordi de er slidt i bund, men de er godt rustne i kanten, så de skaller lidt af. Så får jeg mekanikeren til at smøre bremserne så de måske slipper lidt bedre.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Varme bagbremser på Passat 2.0 TDI DSG 2011

Indlæg af i-s » 19. okt 2016, 11:56

AndreasDichmann skrev:Tak for jeres svar!

Kan se skiverne trænger til udskiftning. Ikke fordi de er slidt i bund, men de er godt rustne i kanten, så de skaller lidt af. Så får jeg mekanikeren til at smøre bremserne så de måske slipper lidt bedre.
Byt til nyt i stedet for og smør glidebøsningerne op. For hvis der er en god rustkant, så er der sikkert også begyndt at komme riller i selve bremsefladen.
/Søren.

Besvar

Tilbage til "Undervogn"