Audi A4 B7 ryster ved acceleration

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
jespera
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 22. aug 2008, 15:38
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Audi A4 B7 ryster ved acceleration

Indlæg af jespera » 13. nov 2016, 12:24

Håber der er en her inde som kan hjælpe mig :)

Min bil (Audi A4 B7 Avant 2,0 TDI) Er begyndt at ryste når jeg accelererer.. For det meste er det en svag rysten, men nogle gange efter at have kørt lidt, kan det godt skifte over til at ryste kraftigt, men stadig kun når jeg accelererer..

Jeg har så købt 2 komplette trækaksel, og monteret dem.. Men efter de er monteret, ryster den meget mere og er ikke længere periodisk..

Motorkode: BLB
Gearkasse: 01X 301 103 P

Har haft den ved mekanikeren, og ud fra vare nr. på den gamle trækaksel i højre side, så skulle den passe til en BRE motor?? (Venstre side, er det ikke muligt at aflæse vare nr.) og disse trækaksler har de sidste 5 år jeg har haft bilen, kørt upåklageligt..

Så nu er spørgsmålet.. Hvis motoren er en BLB og trækaksler er til BRE, er der så evt. skiftet gearkasse, og hvordan finder jeg ud af, hvad trækaksler der så passer til min bil??
Der er jo næsten ingen forskel på længderne på de forskellige modeller, så ikke nemt at måle sig frem på de gamle trækaksler, hvad længde de nye skal have..

Kan selvfølgelig godt være svinghjulet, men synes bare det er mystisk når det kun er under acceleration og rystelserne ikke er den samme, fra gamle til nye trækaksler..

Mvh,
Jesper

Brugeravatar
wahlstrom
Aktiv medlem
Indlæg: 1550
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 19 times

Re: Audi A4 B7 ryster ved acceleration

Indlæg af wahlstrom » 14. nov 2016, 12:06

Har du prøvet at bytte rundt på for og baghjul?
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Besvar

Tilbage til "Undervogn"