Bremser opføre sig underligt pedal går langt ned

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
BMO
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:35
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Bremser opføre sig underligt pedal går langt ned

Indlæg af BMO » 8. dec 2016, 16:20

Hej folkens

Jeg har en gammel golf 4 tdi 2001.
Den fik for en måned siden skiftet de bagerste calipere,bremsevæske samt hovedcylinderen og har kørt perfekt den sidste måned ca 5000km men så her i går da jeg havde kørt i noget kø begyndte den at hænge i den forreste caliper og "bremsepunktet" lå helt i toppen af pedalen.
Så idag var jeg henne og skille det hele af gav stemplerne lidt olie og masseret dem frem og tilbage. så da jeg skulle ud at prøve se om det hjælp skulle pedalen helt i bund for og ville bremse men køre jeg 30km/t og bremser hårdt går bedalen normalt ned altså ikke ret langt.

jeg har så efterfølgene haft den inde og udlufte alle hjul men det har ikke haft nogle effekt:(

Jeg tænker om det kan være hovedcylinderen igen men den er bare ikke ret gammel.

Er der nogle af jer dygtige folk her på siden der har et bud på hvad det kan være???

Brugeravatar
MrBallack
Nyt medlem
Indlæg: 230
Tilmeldt: 3. apr 2014, 17:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Bremser opføre sig underligt pedal går langt ned

Indlæg af MrBallack » 9. dec 2016, 21:44

Det kunne godt lyde som en hovedcylinder.

Men hvorden var bremsekraften da bremsepunktet var helt i top?
Jeg tænker lidt på om det måske er bremseforstærkeren der driller?

Men du skal huske at bruge syrefri fedt til stemplerne i kaliberne. Ellers risikere du at manchetten svulmer op med tiden :)

Sendt fra min Nexus 6P med Tapatalk
Altea TDI DSG Sport-up 06

Motorprojekt: 2.0 TDI 16V BKD, GTB2060VKLR, AMC topstykke, ARP Head Studs, OEM Toppakning (ooo), Smededet stemplet, Maxspeed H-profil rods, Firad 120% dysespidser, S3/Darkside intercooler, 4 bar MAP sensor, 3", Downpipe, EGT sensor med ur tilpasset i luftdysen.
Mangler stadig lidt, men den er ved at være klar 8-)

Besvar

Tilbage til "Undervogn"