Audi A4 Avant, Årgang 2009. Underlig VIbration.

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
Audi8kavant
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14. dec 2015, 14:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Audi A4 Avant, Årgang 2009. Underlig VIbration.

Indlæg af Audi8kavant » 16. dec 2016, 23:46

Ville høre om nogen måske havde løsningen på mit problem. Jeg skiftede for nogle dage siden drivleds manchetten da der var gået hul på den. Men efterfølgende er bilen begyndt at vibrere/hakke i venstre side foran. Og det mærkelige er så at den gør det kun når man køre over 120 kmt, og at jeg samtidig køre over en ujævnhed på eller et hul på motorvejen. Og det stopper igen hvis jeg bremser lidt ned til 100 kmt.

Har så idag skiftet selve drivleddet, da jeg tænkte at jeg måske ikke havde monteret de gamle kugler samme placering som de sad inden jeg skilte det ad. Men problemet er der stadigvæk. Og kan ikke helt få det til at hænge symptomer sammen, med hvad jeg kan se dernede. Der er ikke noget der ser forkert ud. Havde tænkt om jeg bare sku skifte hele trækakslen. Da jeg har læst at hvis det inderste led er gået i stykker, kan bilen godt ryste ved bestemte hastigheder.
Når den ryster føles det som om at der er noget som slår mod dækket. Og man kan også nærmest høre det. Første gang det skete, var jeg næsten sikker på at jeg var punkteret.
Det er ikke den normale vibration man får hvis det bare er dæk/ fælg som skal ha en afbalancering.

Brugeravatar
don j
Nyt medlem
Indlæg: 269
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:12
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: skåne
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Audi A4 Avant, Årgang 2009. Underlig VIbration.

Indlæg af don j » 17. dec 2016, 10:08

hmm.
er hjulet spænt ordentligt på.
her tænker jeg om det er centreret og boltene spændt.
hvad med bremseskiven? kan der være kommet noget snavs ind bag ved den så den ikke sidder lige på.?

har en gang prævet at fælgene ikke var spændt ordentligt fast på bilen og der føltes det som om man var punkteret og så gav det en svang klonk/ kliklyd
skoda kodiaq scout 2,0tdi dsg 4x4
skoda superb 2.0tdi alldrive
audi a3 8pa 2,0tdi quatro

nuggivr6
Medlem
Indlæg: 703
Tilmeldt: 9. sep 2008, 19:29
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 4480
Has thanked: 101 times
Been thanked: 10 times

Re: Audi A4 Avant, Årgang 2009. Underlig VIbration.

Indlæg af nuggivr6 » 17. dec 2016, 11:14

Måske der kunne mangle en centeringsring til fælgen hvis de er uorg.
Tesla 3 SR 2024 (Highland)
Vw bobbel type 1 1956

Audi8kavant
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14. dec 2015, 14:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A4 Avant, Årgang 2009. Underlig VIbration.

Indlæg af Audi8kavant » 17. dec 2016, 12:10

Har ikke afmonteret skiverne. Det eneste jeg sku afmontere for at få trækakslen ud var at afmontere de øvre krydsarme. Og afmontere den store bolt til drivakslen. Så kan man trække drivakslen ud bagfra. Den store bolt er blevet spændt til 200 nm plus en kvart omgang med hjælp af jernrør. Så går ud fra at den er spændt nok på. Og jeg spænder altid hjulboltene med momentnøgle. Så er ret sikker på at de er spændt nok. Og der er tale om stålfælge.

Tænker at der næsten må være noget andet som er gået i stykker, pågrund af min afmontering/installation. Tænker om det ku være det inderste drivled. Men er usikker om den kan være skyld i den slags problemer.

Besvar

Tilbage til "Undervogn"