Dækslid efter mindre sænkning

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
csl
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 3. jul 2010, 19:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 4300
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Dækslid efter mindre sænkning

Indlæg af csl » 30. dec 2016, 19:52

Hej

Jeg har en Passat Var. 3C fra 2006, som har gået 371.000 km. Den bliver lavet, når der er noget galt, så den er i fin stand.

Problemet er at jeg har fået sat et Sportline sænkningssæt fra FTZ på bilen. Det har sænket den mellem 15 og 20 mm.
Bilen har altid rendt snore lige og jeg har aldring oplevet hæl-tå problematikken med dækkene, men nu begynder vinterdækkene at rejse sig og bilen rykker sideværds når jeg kører på ujævn vej eller krydser midterlinjerne på vejen. Den kører standard dæk på stålfælge 205-55-16.
Den er 4-hjulsudmålt efter sænkningen og jeg har i dag fået den kontrolleret. Der var intet at komme efter.

Bilen løber på 215-45-17 om sommeren, hvilket den blev sporet med efter sænkningen, det er jo minimal til forskel ift. vintermonteringen.

Jeg er stødt på tråde herinde hvor nogle oplever lidt det samme, men jeg ved ikke hvad resultatet blev.
JEG ved jeg ikke accepterer bilen æder dæk, rykker i siden og rumler i bilen, så der ryger orig. standardfjedre på, hvis ikke der findes en løsning.

Nogle gode nytårs bud? :)
/Claus
(Skoda Octavia, 1,4 TSI 150 HK, Kombi, 2016)

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Dækslid efter mindre sænkning

Indlæg af N » 31. dec 2016, 10:23

Havde du samme problem på sommerhjulene? Nogle dæk er bare værre til at rejse sig, end andre.
Er kontroludmålingen foretaget samme sted, som lavede det første gang?
Både for/bag, eller kun forenden? Kan være et problem med styretøjet.

RasmusAndersen
Helt nyt medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 24. maj 2009, 15:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: På vejen ...
Has thanked: 102 times
Been thanked: 1 time

Re: Dækslid efter mindre sænkning

Indlæg af RasmusAndersen » 31. dec 2016, 10:28

Hvor gamle er støddæmperne?
Hvis støddæmperne har kørt langt, og du så sænker, og derved giver dæmpere et andet arbejdsområde er det ikke unormalt at de går til.

Besvar

Tilbage til "Undervogn"