Klonk lyd fra undervogn Golf VII

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
Brugeravatar
svj
Nyt medlem
Indlæg: 230
Tilmeldt: 1. maj 2009, 08:48
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Klonk lyd fra undervogn Golf VII

Indlæg af svj » 18. feb 2017, 13:23

Hej

Synes at høre nogle klonk lyde fra undervognen når jeg kører over ujævnheder. Det er i begge sider og synes ikke at kunne lokalisere hvor det kommer fra. Har af den grund været forbi VW (der er fortsat garanti på) og kørt en tur sammen med en mekaniker hvor han siger han godt kan høre det, men mener det kommer fra hjulene. Har han imellemtiden prøvet en anden Golf af samme model og mener den siger det samme.
Vi blev enige om jeg skulle prøve og køre lidt videre med det og se om det bliver værre og evt. vende tilbage igen.
Har nu kørt nogle uger og er ikke sikker på det er blevet værre, men det lyder stadig for mig som en forkert lyd når jeg kører over ujævnheder.

Hvad hulen skal jeg stille op? Der er garanti indtil Juli i år, så vil jo gerne have det rettet inden da hvis muligt.
Har selv tænkt på om der mon er nogen der har en bil magen til (gerne med DCC ligesom min), så jeg selv kan prøve og sammenligne.
VW Golf 7 GTI PP DSG 2014
VW Polo 6C BlueGT 2014 Solgt

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: Klonk lyd fra undervogn Golf VII

Indlæg af Kinojserguru » 18. feb 2017, 14:05

Du har glemt at skrive om bilen er sænket og hvis den er, om lyden er kommet efter sænkning eller om det har været der hele tiden.
Hvis den er sænket, er det noget du selv har gjort eller er det hos forhandler ?
Jeg er ude efter om fjederbenet har været adskildt ;)
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

Brugeravatar
svj
Nyt medlem
Indlæg: 230
Tilmeldt: 1. maj 2009, 08:48
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Klonk lyd fra undervogn Golf VII

Indlæg af svj » 18. feb 2017, 14:22

Kinojserguru skrev:Du har glemt at skrive om bilen er sænket og hvis den er, om lyden er kommet efter sænkning eller om det har været der hele tiden.
Hvis den er sænket, er det noget du selv har gjort eller er det hos forhandler ?
Jeg er ude efter om fjederbenet har været adskildt ;)
Bilen står helt standard, så der er ikke lavet ændringer på undervognen.
VW Golf 7 GTI PP DSG 2014
VW Polo 6C BlueGT 2014 Solgt

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: Klonk lyd fra undervogn Golf VII

Indlæg af Kinojserguru » 18. feb 2017, 14:34

OK, så ville jeg nok køre til forhandler mens tid er.
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

Brugeravatar
svj
Nyt medlem
Indlæg: 230
Tilmeldt: 1. maj 2009, 08:48
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Klonk lyd fra undervogn Golf VII

Indlæg af svj » 18. feb 2017, 14:59

Men det er jo netop det jeg har været og dermed mit problem når vi ikke er enige om at der er en fejl :)
VW Golf 7 GTI PP DSG 2014
VW Polo 6C BlueGT 2014 Solgt

HAF
Nyt medlem
Indlæg: 117
Tilmeldt: 18. dec 2012, 16:03
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Klonk lyd fra undervogn Golf VII

Indlæg af HAF » 19. feb 2017, 10:00

Den der klonk lyd... Kommer det bagfra? Min variant har en irriterende skramlelyd, og det er ikke støddæmperne da jeg har skiftet dem til bilstein
Golf 7 Variant 2.0 TDI 150 hk Highline 4motion 2015 Gennemsnit: 15,5 km/l målt over 149595 km :-D Webasto er stadig din ven, men sutter sku noget diesel ;)
Polo 6R 1.6 TDI 90 hk Comfortline 2012 Gennemsnit: 22,6 km/l på 88.540 km :-D Webasto er din ven.... kanon lille bil.. SOLGT

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Klonk lyd fra undervogn Golf VII

Indlæg af Play4Fun » 19. feb 2017, 12:53

svj skrev:Men det er jo netop det jeg har været og dermed mit problem når vi ikke er enige om at der er en fejl :)
Forbi FDM og betal dem for en undersøgelse.
Fortæl dem der er klonk lyd fra forvognen , så kigger den ekstra igennem, det er vel det eneste rigtige at gøre.
Ved ikke lige hvordan det er på de nye golfer , men de ældre der holdt kødbenene 2 år så var de færdige og det er lige meget om du satte Originale på eller Thansen , de holdt sgu lige dårligt
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
svj
Nyt medlem
Indlæg: 230
Tilmeldt: 1. maj 2009, 08:48
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Klonk lyd fra undervogn Golf VII

Indlæg af svj » 19. feb 2017, 13:21

HAF skrev:Den der klonk lyd... Kommer det bagfra? Min variant har en irriterende skramlelyd, og det er ikke støddæmperne da jeg har skiftet dem til bilstein
Synes det kommer forfra i bilen, men har som sagt svært ved at lokalisere helt præcist hvor det kommer fra.
VW Golf 7 GTI PP DSG 2014
VW Polo 6C BlueGT 2014 Solgt

Golfmadsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 27. nov 2009, 17:39
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 18 times
Been thanked: 1 time

Re: Klonk lyd fra undervogn Golf VII

Indlæg af Golfmadsen » 26. feb 2017, 23:21

Hej. Jeg har samme problem med min Golf 7 sportsvan. Nu ved jeg hvorfra lydene kommer, men jeg kender ikke løsningen på problemet - jeg vil ikke umiddelbart ofre 3 kg på nye Bilstein b4 . Problemet er kendt og beskrevet på youtube. Det handler om de bagerste tårnlejer for støddæmpere. Nye originale giver kun fred i få km. VW siger, at sådan er det bare ;) Mærkeligt problem på en premiumbil til en halv million. Men ellers synes jeg det er en pragtfuld bil, som jeg kun kan anbefale.
golfmadsen

Brugeravatar
svj
Nyt medlem
Indlæg: 230
Tilmeldt: 1. maj 2009, 08:48
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Klonk lyd fra undervogn Golf VII

Indlæg af svj » 27. feb 2017, 20:21

Er ret sikker på det kommer forfra og ikke bagfra. Så tænker ikke det er det samme her.
Men hvordan hulen kan de lejre gå til så hurtigt? Lyder da som en designfejl af dimensioner?


Sent from my iPad using Tapatalk
VW Golf 7 GTI PP DSG 2014
VW Polo 6C BlueGT 2014 Solgt

HAF
Nyt medlem
Indlæg: 117
Tilmeldt: 18. dec 2012, 16:03
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Klonk lyd fra undervogn Golf VII

Indlæg af HAF » 4. mar 2017, 11:00

Hej. Jeg har samme problem med min Golf 7 sportsvan. Nu ved jeg hvorfra lydene kommer, men jeg kender ikke løsningen på problemet - jeg vil ikke umiddelbart ofre 3 kg på nye Bilstein b4 . Problemet er kendt og beskrevet på youtube. Det handler om de bagerste tårnlejer for støddæmpere. Nye originale giver kun fred i få km. VW siger, at sådan er det bare ;) Mærkeligt problem på en premiumbil til en halv million. Men ellers synes jeg det er en pragtfuld bil, som jeg kun kan anbefale.
Nu ved jeg ikke hvem der leverer til VW.... men en løsning kunne måske være denne her.... jeg tror sku jeg prøver... skal dog lige have undersøgt hvilken en jeg skal have fat i
https://www.bildelestore.dk/febi-bilste ... je-8007915
Golf 7 Variant 2.0 TDI 150 hk Highline 4motion 2015 Gennemsnit: 15,5 km/l målt over 149595 km :-D Webasto er stadig din ven, men sutter sku noget diesel ;)
Polo 6R 1.6 TDI 90 hk Comfortline 2012 Gennemsnit: 22,6 km/l på 88.540 km :-D Webasto er din ven.... kanon lille bil.. SOLGT

Brugeravatar
svj
Nyt medlem
Indlæg: 230
Tilmeldt: 1. maj 2009, 08:48
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Klonk lyd fra undervogn Golf VII

Indlæg af svj » 4. mar 2017, 19:44

Nu har jeg haft bilen oppe kigget lidt nærmere, og der virker ikke til at være noget galt andet end den ene støddæmper ser lidt mærkelig ud. Kan det være en fejl og bør jeg reklamere over den ser sådan ud efter godt 57.000km? Hvis det betyder noget altså
Vedhæftede filer
IMG_1724.JPG
IMG_1724.JPG (99 KiB) Vist 3442 gange
IMG_1720.JPG
IMG_1720.JPG (111.11 KiB) Vist 3442 gange
VW Golf 7 GTI PP DSG 2014
VW Polo 6C BlueGT 2014 Solgt

BR
Nyt medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 27. sep 2011, 17:56
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 117 times
Been thanked: 38 times

Re: Klonk lyd fra undervogn Golf VII

Indlæg af BR » 4. mar 2017, 22:08

Afgjort en fejl på overfladen på akslen der kan og skal reklameres.
2 ny støddæmpere uden beregning.

Når skal hærdningen er ødelagt som her kan man vel forestille sig at føringen også tager skade, og der opstår slør.
Gad vide om det ikke kan være årsag til de lyde du kan høre?

Benny
VW Polo highline 115 HK DSG 2018 med lidt ekstra...

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Klonk lyd fra undervogn Golf VII

Indlæg af Play4Fun » 4. mar 2017, 23:25

Få skiftet dine fjedre med det samme og afhold selv den udgift, kan ikke betale sig ikke at skifte fjedre når man alligevel har skilt det hele ad.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
svj
Nyt medlem
Indlæg: 230
Tilmeldt: 1. maj 2009, 08:48
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Klonk lyd fra undervogn Golf VII

Indlæg af svj » 21. maj 2017, 10:39

Lige for at afslutte denne tråd, kan jeg fortælle at bilen nu er blevet fri for mislyde. Støddæmpere skiftede Vw på garanti uden problemer, men var desværre ikke årsag til klonklydene - men skulle naturligvis laves anyway så det ikke blev til et problem senere.
Prøvede herefter et andet værksted, i et forsøg på om de kunne finde hvor denne klonklyd kom fra. Det er efter et længere forløb endt med et tårnleje blev udskiftet, da dette var årsagen til lyden.
Jeg vil også gerne anbefale VW Aalestrup for en rigtig god behandling og godt forløb med fin opfølgning samt fornuftige priser (fik skiftet dsg og motor olie i samme omgang). Der kører jeg helt sikkert på værksted næste gang.


Sent from my iPad using Tapatalk
VW Golf 7 GTI PP DSG 2014
VW Polo 6C BlueGT 2014 Solgt

Besvar

Tilbage til "Undervogn"