Skift Af Tandstang Giver Fejl?

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
mike andersen
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25. feb 2017, 15:00
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Skift Af Tandstang Giver Fejl?

Indlæg af mike andersen » 25. feb 2017, 15:13

Hej vagcars

jeg har en seat altea 2.0 tdi fr hvorpå tandstangen knaste og bragede.
Nu har jeg så skiftet tandstangen til en ''ny'' brugt stang, stangen virkede fint inden den blev pillet af den gamle altea og sat over på min egen ( har selv afmonteret den )
men nu hvor jeg har fået den skiftet, er den blevet sej og retter ikke sig selv op mere, bilen har også fået fejl g85 men jeg kan hverken stille eller få kontakt til ratvinkel sensoren med vcds den siger blot juster/kalibrering ikke mulig. De 3 gule lamper ( dæktryk, esp og rat ) lyser alle 3 gult og de forsvinder ikke fra bilen selv om jeg kører eller prøver med vcds, jeg ved at min ratvinkel sensor ikke fejler noget da den ikke gjorde det inden jeg skiftede stangen.

Den disk som sidder på tandstangen kan den være defekt ? Den som sidder lige ved ratstammen

mvh mike

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Skift Af Tandstang Giver Fejl?

Indlæg af i-s » 26. feb 2017, 11:20

Sidder G85 samme sted ?
Jeg tænker på, at nogle gange sidder G85 på ratstammen og andre gange i tandstangen. Så hvis nu du har G85 på ratstammen + der sidder en i tandstangen, så er de måske i konflikt.
Jeg mener at kunne huske at hvor G85 sider, skal sættes op i enten styretøj eller ABS/ESP - måske begge dele.

Det er bare et bud.

Kan du ikke smide et autoscan op ?
/Søren.

Brugeravatar
Morten16v
Aktiv medlem
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Skift Af Tandstang Giver Fejl?

Indlæg af Morten16v » 26. feb 2017, 19:26

Kunne det tænkes at du er kommet til at dreje på rattet mens tandstangen har været afmonteret så din stelring er gået?? (knækket efter du har monteret ratstammen igen, hvor tandstangen ikke har stået i midt poss, eller omvendt)
Porsche Tekniker.

Besvar

Tilbage til "Undervogn"