Hjullejer og lås Polo 6N1

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
Hestetyv
Helt nyt medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 29. jan 2014, 09:47
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Broby
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hjullejer og lås Polo 6N1

Indlæg af Hestetyv » 24. mar 2017, 00:26

Wuhuuuuuuu :D :twisted:

Jeg har netop erhvervet mig en polo open air 1,4 8v fra 1999. Der er nogle hjullejer der rumler lidt. Jeg tror umiddelbart at det er de bagerste der er ved at være trætte. Spørgsmålet er om de kan skiftes uden videre besvær, og uden at jeg har en presse/aftrækker ?

Låsen i førerdøren har været udskiftet, med en fra en hugger, dvs en anden nøgle. Men kan man ikke købe en ny låsecylinder til døre, eller få den kodet, således den passer til den originale nøgle ?

Sidst, så har jeg bemærket at der ikke er lys i nogle af drejeknapperne til varmereguleringen, altså de 3 drejeknapper. Er det mon lige til at gå til, eller er det noget bras at rode i ?

Vh en glad vag ejer igen :)

Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Hjullejer og lås Polo 6N1

Indlæg af Kildevang » 24. mar 2017, 22:41

bagerste hjullejer, der er ikke de store problemer i.. af med tromlen/skiven, hvis den er med tromler så køb lige et monteringssæt også.. Jeg vil anbefale SKF lejer, det er ubetinget dem der holder bedst hvis de bliver strammet rigtigt op...! de skal strammes op indtil der ikke er noget slør, faktisk må der gerne være en my slup så holder de faktisk længst... :-) ang lås, så kan du bestille på stelnummer hvis det stadig er den originale nøgle, det kan være svært at vide på sådan en svend med nogle år på bagen...!

varmereg.. mener der sidder en lille pære bag den ene af knapperne...!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

Hestetyv
Helt nyt medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 29. jan 2014, 09:47
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Broby
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hjullejer og lås Polo 6N1

Indlæg af Hestetyv » 24. mar 2017, 22:48

Kildevang skrev:bagerste hjullejer, der er ikke de store problemer i.. af med tromlen/skiven, hvis den er med tromler så køb lige et monteringssæt også.. Jeg vil anbefale SKF lejer, det er ubetinget dem der holder bedst hvis de bliver strammet rigtigt op...! de skal strammes op indtil der ikke er noget slør, faktisk må der gerne være en my slup så holder de faktisk længst... :-) ang lås, så kan du bestille på stelnummer hvis det stadig er den originale nøgle, det kan være svært at vide på sådan en svend med nogle år på bagen...!

varmereg.. mener der sidder en lille pære bag den ene af knapperne...!
Den er med tromler bag, så jeg vil kaste mig ud i at skifte tromlerne og så kan den lige så godt få nye bakker og monteringssæt, når jeg nu er der ide og rode, så er jeg sikker på det er godt nok når den skal synes til november :)
Jeg er selv fan af SKF lejer, dem har jeg altid brugt til div andre ting også.

Der er nemlig ikke centrallås i den, men jeg kunne selvfølgeligt købe et uoriginalt sæt med fjbt, og montere det på alle 5 døre, det er nok billigere end en ny låsecylinder til døren, men omvendt så er det mere tidskrævende at sætte centrallås i. Hmm. Den må jeg spekulere lidt over :) Det er jo bare et luksusproblem.

Jeg fandt ud af det med lyset i varmereg. Der sad netop en lille 3w glassokkelpære, som var sprunget. Det var en 5 min opgave at komme ind til at skifte den. Vil overveje at finde en LED pære som giver en smule mere lys der til.

Besvar

Tilbage til "Undervogn"