Bedre bremser Leon FR 1.4 TSI 2016 5f

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
Nesters
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 26. feb 2017, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Bedre bremser Leon FR 1.4 TSI 2016 5f

Indlæg af Nesters » 22. apr 2017, 21:43

Hej med jer gutter.

Som overskriften hentyder til, vil jeg høre om hvad mulighederne for bedre bremser er på denne Leon.

Jeg kommer fra en E91 af og havde forventet at jeg ville vænne mig til bremserne i den nye bil men det bliver vist aldrig helt godt kan jeg mærke.
Derfor har jeg bla set inde på refako, skiver der har større diameter, men det er vel ikke nok med kun større skiver eller hvordan?

Er der et sted hvor jeg kan se målene på mine nuværende skiver uden at skulle pille et hjul af og måle?

Jeg har 17 tommer fælge på og derfor er jeg lidt i tvivl om hvor store de må være.

Skal der skiftes kaliber ved samme lejlighed? Og til hvad?

En masse spørgsmål at stille men jeg er lidt grøn på dette område.

På forhånd tak.

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Bedre bremser Leon FR 1.4 TSI 2016 5f

Indlæg af KBoesen » 23. apr 2017, 12:32

Den nemme løsning er at købe 312 mm skiver istedet for de 288 der sidder på den idag.

Så skal du bare have et nyt bremseåg og så har du lige opgraderet bremserne, uden skulle ud i en større forkromet løsning. ;-)

Men hvis det ikke er nok, er bremserne fra både den nye og gamle Leon Cupra (345/340mm), plug and play. Her kan de originale 17" FR alufælge også stadig bruges. :-)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Nesters
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 26. feb 2017, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Bedre bremser Leon FR 1.4 TSI 2016 5f

Indlæg af Nesters » 23. apr 2017, 14:47

KBoesen skrev:Den nemme løsning er at købe 312 mm skiver istedet for de 288 der sidder på den idag.

Så skal du bare have et nyt bremseåg og så har du lige opgraderet bremserne, uden skulle ud i en større forkromet løsning. ;-)

Men hvis det ikke er nok, er bremserne fra både den nye og gamle Leon Cupra (345/340mm), plug and play. Her kan de originale 17" FR alufælge også stadig bruges. :-)
Det var et godt forslag med de 312 skiver, nu har jeg siddet og kigget lidt rundt og jeg har svært ved at se hvilke kaliber der vil passe bedst, hvad er kriterierne for disse for at de skal kunne skiftes direkte ud med de eksisterende?

Kan du evt fortælle mig om der er et fornuftigt sted hvor både skiver og kaliber kan købes samlet.

På forhånd tak.

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Bedre bremser Leon FR 1.4 TSI 2016 5f

Indlæg af KBoesen » 23. apr 2017, 21:26

Nesters skrev:
KBoesen skrev:Den nemme løsning er at købe 312 mm skiver istedet for de 288 der sidder på den idag.

Så skal du bare have et nyt bremseåg og så har du lige opgraderet bremserne, uden skulle ud i en større forkromet løsning. ;-)

Men hvis det ikke er nok, er bremserne fra både den nye og gamle Leon Cupra (345/340mm), plug and play. Her kan de originale 17" FR alufælge også stadig bruges. :-)
Det var et godt forslag med de 312 skiver, nu har jeg siddet og kigget lidt rundt og jeg har svært ved at se hvilke kaliber der vil passe bedst, hvad er kriterierne for disse for at de skal kunne skiftes direkte ud med de eksisterende?

Kan du evt fortælle mig om der er et fornuftigt sted hvor både skiver og kaliber kan købes samlet.

På forhånd tak.
Hele pointen er som jeg skriver, at med 312mm skiver, der beholder du stadig dine originale kalibre, men udskifter bremseågene. Så du skal hverken pjatte med bremsevæske eller udluftning bagefter. :)

Du skal bare bruge 2 stk af dem her: http://shop.ahw-shop.de/bremstraeger-vw ... ile?c=1700 (De findes sikkert billigere på ebugten)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Nesters
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 26. feb 2017, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Bedre bremser Leon FR 1.4 TSI 2016 5f

Indlæg af Nesters » 23. apr 2017, 21:47

Aha så må du undskylde men jeg havde bare fået opfattelsen af at bremseåg og kalibre var to ord for samme enhed, den med stemplerne i.
Så et bremseåg er en ny afstand/holder til kaliberen?

Jeg har som sagt ikke så meget viden om de tekniske begreber.

På forhånd tak.

Brugeravatar
HCS
Medlem
Indlæg: 1463
Tilmeldt: 14. jun 2008, 13:54
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Bedre bremser Leon FR 1.4 TSI 2016 5f

Indlæg af HCS » 24. apr 2017, 13:59

Det lyder som den samme ombygning, som jeg lavede på min gamle Passat 3B.

Jeg ved ikke om det er samme dele, men ombygningen er beskrevet i tråden om det, se link.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=77&t=77903
Ford S-Max 2.0TDCI Titanium 7-pers '08
Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic '07
Tidligere: VW Passat 1.8T '98 (3B) og Audi A6 2.8 quattro '97 (C4)

Nesters
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 26. feb 2017, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Bedre bremser Leon FR 1.4 TSI 2016 5f

Indlæg af Nesters » 24. apr 2017, 20:59

Hold nu op et lækkert link.

Det var lige sådanne en tråd jeg havde brug for at læse og lære af. Mange tak.

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Bedre bremser Leon FR 1.4 TSI 2016 5f

Indlæg af KBoesen » 25. apr 2017, 19:40

HCS skrev:Det lyder som den samme ombygning, som jeg lavede på min gamle Passat 3B.

Jeg ved ikke om det er samme dele, men ombygningen er beskrevet i tråden om det, se link.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=77&t=77903
Det var lige præcis din ombygning jeg kom i tanke om. :-)

Jeg er hundrede på, at det er nøjagtigt det samme man kører med på MQB platformen.

Der er jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen, når man har noget der virker så godt, som det VAG har udviklet der. :-)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Besvar

Tilbage til "Undervogn"