Hjælp til at finde baghjulsleje til Seat Altea FR 2006 TDi

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
NHJ
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 27. feb 2017, 11:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hjælp til at finde baghjulsleje til Seat Altea FR 2006 TDi

Indlæg af NHJ » 16. maj 2017, 07:28

Hej Gutter,

Jeg har en underlig lyd og lidt vibration jeg ikke rigtig kan placere og jeg er i tvivl om det kan være lejerne. Jeg skiftede skiver bagpå for et par måneder siden og bemærkede i den sammenhæng, at lejerne nok ikke var heeeelt appelsinfri, men ikke desto mindre fik de lov at køre videre. Nu har jeg besluttet mig for, at de skal skiftes, så derfor har jeg brug for hjælp til at finde den korrekte erstatningsdel.

Jeg har brug for hjælp til at finde det korrekte baghjulsleje til min Altea 2.0 TDi FR fra 2006 - reg nr. AA45184. Så vidt jeg kan se findes der to størrelser - hhv. 30mm indvendig diameter og 32mm indvendig diameter.
Er der nogen af jer, der kan slå op via. registrering/stel.nr. og se den korrekte størrelse?

Så vidt jeg har forstået skal det nye leje spændes 180Nm+180° og jeg har allerede XZN toppe til at afmontere bremseåget og hovedbolten i lejet.
Men jeg er i tvivl om, hvor meget værktøj der skal til for at trække hjulnavet af når først lejet er løsnet?

På forhånd tak for hjælpen :)
Senest rettet af NHJ 16. maj 2017, 21:35, rettet i alt 1 gang.

Reher
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 12. aug 2008, 21:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Korrekt baghjulsleje til Seat Altea FR 2006 TDi

Indlæg af Reher » 16. maj 2017, 12:50

Sørg nu for at få et leje af ordenlig kvalitet - kopi lejer i dag er en milliard forretning og da de er lavet af gamle kinesiske cykler og konservesdåser holder de ikke længe.
Vær sikker på at fabrikanten af det leje mærke du vil have, levere til din forhandler

NHJ
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 27. feb 2017, 11:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Korrekt baghjulsleje til Seat Altea FR 2006 TDi

Indlæg af NHJ » 16. maj 2017, 12:55

Reher skrev:Sørg nu for at få et leje af ordenlig kvalitet - kopi lejer i dag er en milliard forretning og da de er lavet af gamle kinesiske cykler og konservesdåser holder de ikke længe.
Vær sikker på at fabrikanten af det leje mærke du vil have, levere til din forhandler
Reher, tak for advarslen - jeg er godt klar over, at der findes mange leverandører og er opmærksom på problematikken.

Kan du hjælpe med at finde den korrekte lejestørrelse?

Tak.
- NHJ

Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Hjælp til at finde baghjulsleje til Seat Altea FR 2006 T

Indlæg af Kildevang » 17. maj 2017, 21:28

lejet størrelse 30x137x68

og det hedder i SKF VKBA3656, Husk at du skal bruge en stor XZN Top samt en lang vandrør og en kraftig skralde...! ellers får du det aldrig løst..!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

NHJ
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 27. feb 2017, 11:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hjælp til at finde baghjulsleje til Seat Altea FR 2006 T

Indlæg af NHJ » 17. maj 2017, 21:34

Kildevang skrev:lejet størrelse 30x137x68

og det hedder i SKF VKBA3656, Husk at du skal bruge en stor XZN Top samt en lang vandrør og en kraftig skralde...! ellers får du det aldrig løst..!
Hej Kildevand,
Tusind tak for din hjælp. Må man spørge hvor du kan se at jeg skal bruge et 30mm leje og ikke et 32mm?

Jeg har xzn toppen og vandrør så jeg tænker nok det skal komme af. Ved du om der skal bruges en aftrækker til at få lejet af når først bolten er løs?

På forhånd tak.

Besvar

Tilbage til "Undervogn"