Kan Ikke Udlufte Bremserne På Passat 3b

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
mrytman
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 31. maj 2017, 16:30
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Kan Ikke Udlufte Bremserne På Passat 3b

Indlæg af mrytman » 31. maj 2017, 16:38

Hej experter

jeg har et problem med bremserne på min nyindkøbte passat, der er ved at give mig grå hår, måske nogen af jer kender årsagen til problemet?
Bremsen på højre forhjul hang, så jeg har renset mm som jeg normalt gør. Da jeg ville presse stempel tilbage kunne jeg ikke gøre dette og tænkte at stemplet sad fast. Efter at have afmonteret kaliber kunne jeg uden problmer trykke det tilbage, (jeg har haft stempel ude og det er fint nok)
derfor tænkte jeg at det må være bremseslange den er gal med så den er også blevet skiftet.
Efter alt er samlet prøver jeg så at lufte den ud, men der sker bare ingen ting, når luftskruen åbnes suger den luft ind, når man trykker kommer der kun en smule luft ud.
Jeg har luftet bremser ud 100 gange før så jeg er helt med på at åbne og lukke osv. Jeg har løsnet bremserøretpå abs blok, og blæst det igennem og der er fint flow, når jeg pumpede på pedalen uden bremserøret, kom der bremsevæske ud af abs blok, men når det hele er samlet virker det bare ikke, det er som om at stemplet presser væske frem, men når man slipper bremsen kommer der ikke ny bremsevæske frem, og der opstår derfor et vakuum, lydet det sandsynligt?
Hars i nogen bud på hvad det kan være, er det abs blok der hænger eller er min hovedcylinder defekt? Kan disse renoveres eller er det byt til nyt?

På forhånd mange tak for jeres gode svar .:)

Brugeravatar
M_Olsen
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:50
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: M Olsen
Geografisk sted: Sakskøbing Lolland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 43 times

Re: Kan Ikke Udlufte Bremserne På Passat 3b

Indlæg af M_Olsen » 31. maj 2017, 21:21

Er det samme "problem" hvis du prøver på modsatte baghjul?


M Olsen
Mvh. M Olsen

2018 Golf 7,5 GTE Solgt

Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.

Besvar

Tilbage til "Undervogn"