Rasle/klonk ved ujænheder - Golf 6, TDI 2,0

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
hjalle
Helt nyt medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 19. nov 2008, 08:57
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gadstrup
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Rasle/klonk ved ujænheder - Golf 6, TDI 2,0

Indlæg af hjalle » 12. jun 2017, 12:29

Jeg har en rasle lyd, eller let klonken fra et eller andet sted foran i undervognen. Den er der meget tydeligt når jeg eksempelvis kører langsomt på en bumlet grusvej. Jeg kan også fremtvinge et klonk hvis jeg river hårdt i rattet fra den ene side til den anden og får bilen til at "gynge".. Der er derimod ikke noget ved et almindeligt vejbump.

Jeg har kigget en del i forummet, og har bl.a. tjekket efter løse bremseklodser. Og jeg har haft en på lift og brækket og vrikket i alt hvad jeg kunne få øje på af gummibøsninger mm. Jeg har også kigget på mine kødben, og de virker også ok. Og der er heller ikke nogen knækkede fjedre..

Håber der er en der har oplevet det samme og ved hvad det kan være..

På forhånd tak

Gorm

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Rasle/klonk ved ujænheder - Golf 6, TDI 2,0

Indlæg af Charlimike » 12. jun 2017, 13:11

Er dine hjul efterspændt, der er desværre en kedelig trend med at løsne folks bolte/møtrikker.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

hjalle
Helt nyt medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 19. nov 2008, 08:57
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gadstrup
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Rasle/klonk ved ujænheder - Golf 6, TDI 2,0

Indlæg af hjalle » 13. jun 2017, 09:46

He He.... ja mine hjul sidder fint fast :-)

Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Rasle/klonk ved ujænheder - Golf 6, TDI 2,0

Indlæg af Kildevang » 13. jun 2017, 19:54

Tænker du kan være stabilisatorene, jeg kunne godt give et bud på hvad du kommer til slagelse hvor jeg har værkstedet!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

Brugeravatar
Søren K
Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:00
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 27 times

Re: Rasle/klonk ved ujænheder - Golf 6, TDI 2,0

Indlæg af Søren K » 13. jun 2017, 22:45

Havde samme problem på bil helt magen til, var på lift tre gange, vi kunne bare ikke lokalisere det. En dag da klodserne i bag blev skiftet forsvandt det, tror belægningen har siddet løst.

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Vh Søren K


Brugeravatar
G6r-line
Nyt medlem
Indlæg: 163
Tilmeldt: 9. okt 2016, 07:17
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 48 times
Been thanked: 18 times

Re: Rasle/klonk ved ujænheder - Golf 6, TDI 2,0

Indlæg af G6r-line » 14. jun 2017, 09:50

Jeg havde det samme. Det startede lidt på samme måde som din. Det var en trækaksel. Der gik et halvt års tid, inden det blev slemt nok til at finde ud af hvad det var.


Sent from my iPhone using Tapatalk

hjalle
Helt nyt medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 19. nov 2008, 08:57
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gadstrup
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Rasle/klonk ved ujænheder - Golf 6, TDI 2,0

Indlæg af hjalle » 14. jun 2017, 12:16

Hvis jeg kører højre forhjul "ned" i den fordybning der er ved regnvands rist, kommer lyden, og ikke hvis jeg gør det med venstre, så jeg er sikker på at det er højre side.. Og også sikker på at det kommer forfra.. Lyden kommer også hvis jeg træder på bremsen imens, så jeg tror altså ikke at det er noget med bremseklodser/belægninger.

Stabilisatorerne kan jeg ikke udelukke, kan dog bare umiddelbart ikke lokalisere nogen fejl på dem?

Højre trækaksel derimod, kunne jeg måske godt tro lidt på.. JEg stod og trak/vred lidt i den da vi havde bilen på liften.. Der var noget slup/slør i den, men jeg vidste jo ikke hvor meget der må være, og hvordan sådan en skal føles, men det kunne måske godt være at det er den der rasler når der ikke er så meget centrifugalkraft i den... Er det et kendt problem at der går en trækaksel, og hvad er det der går i stykker ?

Brugeravatar
G6r-line
Nyt medlem
Indlæg: 163
Tilmeldt: 9. okt 2016, 07:17
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 48 times
Been thanked: 18 times

Re: Rasle/klonk ved ujænheder - Golf 6, TDI 2,0

Indlæg af G6r-line » 15. jun 2017, 19:05

hjalle skrev:Hvis jeg kører højre forhjul "ned" i den fordybning der er ved regnvands rist, kommer lyden, og ikke hvis jeg gør det med venstre, så jeg er sikker på at det er højre side.. Og også sikker på at det kommer forfra.. Lyden kommer også hvis jeg træder på bremsen imens, så jeg tror altså ikke at det er noget med bremseklodser/belægninger.

Stabilisatorerne kan jeg ikke udelukke, kan dog bare umiddelbart ikke lokalisere nogen fejl på dem?

Højre trækaksel derimod, kunne jeg måske godt tro lidt på.. JEg stod og trak/vred lidt i den da vi havde bilen på liften.. Der var noget slup/slør i den, men jeg vidste jo ikke hvor meget der må være, og hvordan sådan en skal føles, men det kunne måske godt være at det er den der rasler når der ikke er så meget centrifugalkraft i den... Er det et kendt problem at der går en trækaksel, og hvad er det der går i stykker ?

Jeg ved ikke hvor kendt, og hvor ofte akslerne går, men de solgte en del af dem, hvor jeg købte mine. Det var inderste led i akslen der var slør i. Det yderste fejlede ikke umiddelbart noget, og havde heller ikke de "normale" lyde, når de er ved at være slidte.




Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar

Tilbage til "Undervogn"