Rustbeskyttelse

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
dennismadsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 27. jul 2016, 06:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Rustbeskyttelse

Indlæg af dennismadsen » 25. jun 2017, 18:47

Vi skal have lavet undervognsbehandling på vores passat. Svigerfar der skal lave behandlingen, har hørt godt om Tectyl mens jeg har på siden mest læser folk anbefale Dinitrol. Betyder det noget hvad man vælger -- hvad er forskellen på de produkter? Dinitrol kan købes i Harald Nyborg og de priser svigerfar har fået oplyst på Tectyl er nogen lunde det samme.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Rustbeskyttelse

Indlæg af i-s » 25. jun 2017, 21:14

dennismadsen skrev:Vi skal have lavet undervognsbehandling på vores passat. Svigerfar der skal lave behandlingen, har hørt godt om Tectyl mens jeg har på siden mest læser folk anbefale Dinitrol. Betyder det noget hvad man vælger -- hvad er forskellen på de produkter? Dinitrol kan købes i Harald Nyborg og de priser svigerfar har fået oplyst på Tectyl er nogen lunde det samme.
Manden der gør det er vigtigere end produktet. Jeg tror grunden til mange (inkl mig selv) har gode erfaringer med Dinitrol er, at de har formået at levere en høj ensartet kvalitet ligegyldig hvor du kører hen. Modsat hos Tectyl, der svinger kvaliteten ret meget.
Så er dit tilfælde er "svigerfar" nok den mest betydende faktor for resultatet.
/Søren.

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Rustbeskyttelse

Indlæg af Play4Fun » 26. jun 2017, 15:16

Fik lavet Pava på min.
Hvor gammel er den bil din svigerfar skal sprøjte og har han skemaer over den ?
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: Rustbeskyttelse

Indlæg af Kinojserguru » 26. jun 2017, 18:58

Som i-s skriver, så er det vigtigste manden efter min mening. Lad mig komme med et eksempel, .. som nok givet tæsk ;)
Sammenlign det med en robot støvsuger ;) altså sådan en rund tingest kan jo umuligt komme ind i et 90 gr. hjørne, så der vil ligge lidt skidt inderst i hjørnet, står der en stol, bordben, gulv vaser mm, kører støvsugeren uden om og den kommer ikke i bund hvor forhindringen er ;) men - flytter man tingene kan støvsugeren komme til på gulvet, hvis det skal sammenlignes med undervognsbehandling, kan man sige at hvis skidt ikke fjernes i kringlekroge hjælper det ikke der, piller man ikke evt. inderskærme, bundplader mm af, kan man ikke komme til og se hvad man laver ;)
Bare min mening ;)
Dinitrol er tilknyttet Teknologisk Institut, som kommer uanmeldt på besøg og laver stikprøver - det har "de andre" måske også, det skal jeg ikke kunne sige, men absolut en god ting med lidt kamera kontrol.
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Rustbeskyttelse

Indlæg af Senz » 26. jun 2017, 20:07

Dinitrol er tilknyttet Teknologisk Institut, som kommer uanmeldt på besøg og laver stikprøver - det har "de andre" måske også, det skal jeg ikke kunne sige, men absolut en god ting med lidt kamera kontrol.
Det betyder desværre intet! Den polo jeg havde den kikket jeg efter, og de havde ingen gang taget afmonteret inderskærme, udover det så var der mange helligdage.

Det var Dinitrol viby. Men tue i Risskov er meget bedre.!

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Rustbeskyttelse

Indlæg af i-s » 27. jun 2017, 19:35

Senz skrev:
Dinitrol er tilknyttet Teknologisk Institut, som kommer uanmeldt på besøg og laver stikprøver - det har "de andre" måske også, det skal jeg ikke kunne sige, men absolut en god ting med lidt kamera kontrol.
Det betyder desværre intet! Den polo jeg havde den kikket jeg efter, og de havde ingen gang taget afmonteret inderskærme, udover det så var der mange helligdage.

Det var Dinitrol viby. Men tue i Risskov er meget bedre.!
Det ved jeg nu ikke. For en måned siden var jeg indkaldt til kontrol af den Dinitrol behandlig jeg fik lavet i januar hos Dinitrol i Lemvig. Han pillede både afdækninger og andet af for at få endoscop'et ind og kikke. Fik også selv lov til at kikke med og det så rigtig godt ud.

De biler jeg har lavet rust i, hvor der sidder et Pava mærke i forruden - det er nærmest penge ud af vinduet. Har aldrig fundet spor af rustbehandling i vanger osv - typisk i inderskærme er der en streg med løbere ud fra. Der ser Dintrol bedre ud med en ensartet fedtet film over hele pladen.
/Søren.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1898 times

Re: Rustbeskyttelse

Indlæg af GaSelle » 27. jun 2017, 21:12

Manden er vigtigere end produktet - det er svært at generalisere.

Besvar

Tilbage til "Undervogn"