Passat b7 abs sensor fejl

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
dennismadsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 27. jul 2016, 06:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Passat b7 abs sensor fejl

Indlæg af dennismadsen » 4. aug 2017, 16:53

Jeg har en Passat Variant B7 fra 2011, som har følgende fejl på ABS Speed Sensor. ABS/ESP og diverse andre lamper lyser, når fejlen kommer -- forsvinder næste gang bilen startes igen.

Kode: Vælg alt

03 Bremseelektronik

    Systembeskrivelse: J104   C2 450M V477
    Softwareversion: 0005
    Hardwarenummer: 3AA614109M
    Serienummer: 00000003337683
    Kodning: 0002471

    Fejlkoder: 
        00290 - Omdrejningsføler bagest i venstre side Urealistisk signal
            Sporadisk
Da jeg fik fejlen første gang for to uger siden, kom den to dage i træk. Der havde vi sensor ude som var beskidt (sort olie). Den blev renser og kørte efterfølgende uden fejl i to uger. Jeg troede derfor, at problemet var løst. Men den er nu kommet igen to dage i denne uge. Jeg har derfor haft sensor ude i dag, men denne gang var den ikke beskidt -- så det var nok ikke derfor. Jeg troede ellers hjullejet var defekt.

Jeg tænker umiddelbart bare at købe en ny sensor og sætte på, men er der andet jeg bør overveje? Har læst andre tråde, hvor nogen mener det også kan være abs sensor ring. Har jeg nogen mulighed for at tjekke om det er det ene eller andet, eller skal jeg bare forsøge med en ny sensor først?

riishoj
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 19. feb 2015, 21:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat b7 abs sensor fejl

Indlæg af riishoj » 5. aug 2017, 19:32

Hej Dennis
Jeg har netop haft en lignende fejl på min B7. Jeg vil næsten vædde på, at din ABS sensor er defekt. Hvis din bil har parkeringssensorer, så kan der være problemer med de sensorer som T-hansen/Hoyer forhandler. Det oplevede jeg. Køb en ny ved VW, så er jeg næsten sikker på du får løst de problem.
Jeg ved ikke hvordan du kan teste om det er navet (sensor ring), har du prøvet et måle på de fire sensorer mens du kører og se hvad de viser?
Hvis ringen var defekt, men sensoren virkede, så tror jeg du ville se en måleværdi (måske periodisk). I mit tilfælde stod den defekte konstant på 0km/t.

Rene Jungo
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 9. feb 2021, 21:53
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat b7 abs sensor fejl

Indlæg af Rene Jungo » 5. jun 2023, 10:55

Hej jeg ved godt at denne tråd er lidt gammel, men måske en kunne svare mig på et spørgsmål, jeg har på min Passat B7 fået fejl på ABS og ESP efter vi har monteret nye bærarme, fjeder bag så begynder den at brokke sig forstå ikke helt om det en sensor eller noget i hjullejet, og hvis det er har i så erfaring med Ridex hjullejer fra Autodoc

mvh Rene

Besvar

Tilbage til "Undervogn"