Sporing: Golf 5/Altea/Leon undervogn ifm. sænkning

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 48 times
Been thanked: 198 times

Sporing: Golf 5/Altea/Leon undervogn ifm. sænkning

Indlæg af Jannik » 4. okt 2017, 18:15

Jeg er nysgerrig efter at høre hvad i andre har gjort i forbindelse med sporing af undervognen på Golf 5 platformen efter en sænkning.
Jeg tøffer selv rundt i en Altea, som er sænket 30mm udelukkende via lavere fjedre. Dette blev gjort for 4 år siden, og bilen blev efterfølgende sporet.

Camber vinklen på baghjulene er dog temmeligt meget til den negative side, og det slider mine dæk op lynhurtigt.

Til jer andre, der har sænket en bil med Golf 5 undervognen; hvordan har i båret jer ad med at spore bilen, specielt på bagakslen? Har i kunnet undgå den dårlige cambervinkel, og dermed undgået det meget øgede slid på bagdækkene?
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 290 times
Been thanked: 226 times

Re: Sporing: Golf 5/Altea/Leon undervogn ifm. sænkning

Indlæg af carstenhjorth » 4. okt 2017, 19:10

Camber er justerbar på bagakslen, i hvert fald i princippet... Boltene er som regel rustet sammen så de ikke kan rokkes og knækker hvis man tager ved.
Jeg nyder så den negative camber på de små veje 8-)
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

Besvar

Tilbage til "Undervogn"