Octavia Combi 1Z5 slider bagdækkene skævt

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
kumse
Nyt medlem
Indlæg: 401
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 20 times

Octavia Combi 1Z5 slider bagdækkene skævt

Indlæg af kumse » 23. okt 2017, 14:26

Hej derude

Min fars Octavia Combi 1Z5 1.8TSI fra 2010 med 160.000km på tælleren slider bagdækkene på indersiden, på begge baghjul.
Slidet har fået dækkene til at rejse sig i mønsteret, så det runger ganske meget når man kører.
Bilen har kørt cika 30000km på det sæt dæk hvor ca. 5000km har været med campingvogn. Han kører med normalt kugletryk.

Da jeg havde den på liften kiggede jeg efter møre bøsninger men der var ikke umiddelbart noget at se. Jeg glemte dog at kigge efter knækkede bagfjedre.


Har i en ide til hvad der kan være galt?
Det ville være rart at få ordnet inden vinterdækkene kommer på.

-Thomas

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: Octavia Combi 1Z5 slider bagdækkene skævt

Indlæg af kGlerup » 23. okt 2017, 14:31

kumse skrev:Hej derude

Min fars Octavia Combi 1Z5 1.8TSI fra 2010 med 160.000km på tælleren slider bagdækkene på indersiden, på begge baghjul.
Slidet har fået dækkene til at rejse sig i mønsteret, så det runger ganske meget når man kører.
Bilen har kørt cika 30000km på det sæt dæk hvor ca. 5000km har været med campingvogn. Han kører med normalt kugletryk.

Da jeg havde den på liften kiggede jeg efter møre bøsninger men der var ikke umiddelbart noget at se. Jeg glemte dog at kigge efter knækkede bagfjedre.


Har i en ide til hvad der kan være galt?
Det ville være rart at få ordnet inden vinterdækkene kommer på.

-Thomas
Vores 2009 Octavia var sporet håbløst fra fabrikken, hvilket også fik mønsteret til at rejse sig = Masser af larm.
Den fik en komplet sporing og har opført sig fint siden :)

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Octavia Combi 1Z5 slider bagdækkene skævt

Indlæg af Stefan » 23. okt 2017, 15:40

Jeg har præcis samme problem. Har fået sporet bilen to gange, hvilket ikke har afhjulpet det. :(

Det er pænt træls at købe nye dæk, som er dejlig stille i begyndelsen og så begynder de ellers bare at brumme mere og mere.

kumse
Nyt medlem
Indlæg: 401
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 20 times

Re: Octavia Combi 1Z5 slider bagdækkene skævt

Indlæg af kumse » 23. okt 2017, 21:23

Okay. Jeg havde håbet at høre, at der var et kendt problem med en bøsning eller krængningsstabilisator der blot skulle skiftes, men så let skulle det ikke være :)

Hvis man ser en ældre baghjulstrækker med trætte bøsninger i undervognen, så er det ofte de får meget negativ camper, men det er måske ikke problemet her. Hmmm

-Thomas

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: Octavia Combi 1Z5 slider bagdækkene skævt

Indlæg af kGlerup » 23. okt 2017, 21:44

kumse skrev:Okay. Jeg havde håbet at høre, at der var et kendt problem med en bøsning eller krængningsstabilisator der blot skulle skiftes, men så let skulle det ikke være :)

Hvis man ser en ældre baghjulstrækker med trætte bøsninger i undervognen, så er det ofte de får meget negativ camper, men det er måske ikke problemet her. Hmmm

-Thomas
Jeg gav ikke meget for en sporing, så synes ikke det er en voldsom ting.
Nogle dæk fungerer også bare rigtig dårligt på sådan en Golf5/Octavia undervogn, så der er måske noget at hente der også. Kører Hankook K107 nu, hvilket fungerer super.

Besvar

Tilbage til "Undervogn"