Jeg er kommet i tvivl om jeg skal have fundet på noget andet undervogn til bilen.
Jeg har i øjeblikket en Eibach Pro Street S undervogn på min Golf 5 GTI. Den kan til tider være lige kontant nok, synes jeg - men styrer dog fantastisk. Den står hvor jeg vil have den, men har stadig 2-2,5 cm gevind tilbage, så vidt jeg husker.
Jeg overvejer, om den skal erstattes af de originale dæmpere men med Eibach Sportline fjedre på. De skulle sænke 25-30mm mere end den originale GTI-undervogn (som er 15mm lavere). På billeder rundt om på nettet, ser det ud til at en G5 står ganske fornuftigt højdemæssigt med disse fjedre.
En tredje mulighed er så et komplet sæt fjedre og dæmpere i stil med AP's her: https://www.susprinco.com/de/ap01201550 ... 55-mm.html
Men summasummarum: Findes der en mere komfortabel sænkningsmulighed end min Pro Street gevindundervogn?
Sænkning og komfort: Fjedre vs. fjedre+dæmpere vs. gevind
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 248
- Tilmeldt: 24. nov 2008, 14:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 2 times
Re: Sænkning og komfort: Fjedre vs. fjedre+dæmpere vs. gevin
Jeg havde originale dæmpere og eibach sport på min Golf 5 GTI og den stod perfekt med 8x18" BBS fælgeMikkel K skrev:Jeg er kommet i tvivl om jeg skal have fundet på noget andet undervogn til bilen.
Jeg har i øjeblikket en Eibach Pro Street S undervogn på min Golf 5 GTI. Den kan til tider være lige kontant nok, synes jeg - men styrer dog fantastisk. Den står hvor jeg vil have den, men har stadig 2-2,5 cm gevind tilbage, så vidt jeg husker.
Jeg overvejer, om den skal erstattes af de originale dæmpere men med Eibach Sportline fjedre på. De skulle sænke 25-30mm mere end den originale GTI-undervogn (som er 15mm lavere). På billeder rundt om på nettet, ser det ud til at en G5 står ganske fornuftigt højdemæssigt med disse fjedre.
En tredje mulighed er så et komplet sæt fjedre og dæmpere i stil med AP's her: https://www.susprinco.com/de/ap01201550 ... 55-mm.html
Men summasummarum: Findes der en mere komfortabel sænkningsmulighed end min Pro Street gevindundervogn?
Sendt fra min WAS-LX1 med Tapatalk
- Mikkel K
- Medlem
- Indlæg: 1155
- Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 29 times
Re: Sænkning og komfort: Fjedre vs. fjedre+dæmpere vs. gevin
Den står rigtig fint, allandelonche - både højde og resten af bilen.
Hvordan var komforten? Og hvor mange km kørte du med dette setup? Kortere fjedre må jo være lidt hårdere ved de originale dæmperes levetid.
Hvordan var komforten? Og hvor mange km kørte du med dette setup? Kortere fjedre må jo være lidt hårdere ved de originale dæmperes levetid.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: Sænkning og komfort: Fjedre vs. fjedre+dæmpere vs. gevin
Hvis de skulle skiftes på et tidspunkt koster det jo ikke ret meget.Mikkel K skrev:Den står rigtig fint, allandelonche - både højde og resten af bilen.
Hvordan var komforten? Og hvor mange km kørte du med dette setup? Kortere fjedre må jo være lidt hårdere ved de originale dæmperes levetid.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 248
- Tilmeldt: 24. nov 2008, 14:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 2 times
Re: Sænkning og komfort: Fjedre vs. fjedre+dæmpere vs. gevin
Super fin komfort, faktisk bedre en originale fjedre Min havde kørt omkring 100.000km da jeg sænkede den og kørte ca.20.000km efterfølgende inden jeg solgte den..
Eibach kan helt klart anbefales..
Sendt fra min WAS-LX1 med Tapatalk
Eibach kan helt klart anbefales..
Sendt fra min WAS-LX1 med Tapatalk