Sænkning og komfort: Fjedre vs. fjedre+dæmpere vs. gevind

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
Brugeravatar
Mikkel K
Medlem
Indlæg: 1155
Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 29 times

Sænkning og komfort: Fjedre vs. fjedre+dæmpere vs. gevind

Indlæg af Mikkel K » 18. nov 2017, 00:28

Jeg er kommet i tvivl om jeg skal have fundet på noget andet undervogn til bilen.

Jeg har i øjeblikket en Eibach Pro Street S undervogn på min Golf 5 GTI. Den kan til tider være lige kontant nok, synes jeg - men styrer dog fantastisk. Den står hvor jeg vil have den, men har stadig 2-2,5 cm gevind tilbage, så vidt jeg husker.

Jeg overvejer, om den skal erstattes af de originale dæmpere men med Eibach Sportline fjedre på. De skulle sænke 25-30mm mere end den originale GTI-undervogn (som er 15mm lavere). På billeder rundt om på nettet, ser det ud til at en G5 står ganske fornuftigt højdemæssigt med disse fjedre.

En tredje mulighed er så et komplet sæt fjedre og dæmpere i stil med AP's her: https://www.susprinco.com/de/ap01201550 ... 55-mm.html

Men summasummarum: Findes der en mere komfortabel sænkningsmulighed end min Pro Street gevindundervogn?

allandelonche
Nyt medlem
Indlæg: 248
Tilmeldt: 24. nov 2008, 14:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 27 times
Been thanked: 2 times

Re: Sænkning og komfort: Fjedre vs. fjedre+dæmpere vs. gevin

Indlæg af allandelonche » 18. nov 2017, 00:53

Mikkel K skrev:Jeg er kommet i tvivl om jeg skal have fundet på noget andet undervogn til bilen.

Jeg har i øjeblikket en Eibach Pro Street S undervogn på min Golf 5 GTI. Den kan til tider være lige kontant nok, synes jeg - men styrer dog fantastisk. Den står hvor jeg vil have den, men har stadig 2-2,5 cm gevind tilbage, så vidt jeg husker.

Jeg overvejer, om den skal erstattes af de originale dæmpere men med Eibach Sportline fjedre på. De skulle sænke 25-30mm mere end den originale GTI-undervogn (som er 15mm lavere). På billeder rundt om på nettet, ser det ud til at en G5 står ganske fornuftigt højdemæssigt med disse fjedre.

En tredje mulighed er så et komplet sæt fjedre og dæmpere i stil med AP's her: https://www.susprinco.com/de/ap01201550 ... 55-mm.html

Men summasummarum: Findes der en mere komfortabel sænkningsmulighed end min Pro Street gevindundervogn?
Jeg havde originale dæmpere og eibach sport på min Golf 5 GTI og den stod perfekt med 8x18" BBS fælgeBillede

Sendt fra min WAS-LX1 med Tapatalk

Brugeravatar
Mikkel K
Medlem
Indlæg: 1155
Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 29 times

Re: Sænkning og komfort: Fjedre vs. fjedre+dæmpere vs. gevin

Indlæg af Mikkel K » 18. nov 2017, 08:34

Den står rigtig fint, allandelonche - både højde og resten af bilen. :)

Hvordan var komforten? Og hvor mange km kørte du med dette setup? Kortere fjedre må jo være lidt hårdere ved de originale dæmperes levetid.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Sænkning og komfort: Fjedre vs. fjedre+dæmpere vs. gevin

Indlæg af aknedude » 23. nov 2017, 07:45

Mikkel K skrev:Den står rigtig fint, allandelonche - både højde og resten af bilen. :)

Hvordan var komforten? Og hvor mange km kørte du med dette setup? Kortere fjedre må jo være lidt hårdere ved de originale dæmperes levetid.
Hvis de skulle skiftes på et tidspunkt koster det jo ikke ret meget.

allandelonche
Nyt medlem
Indlæg: 248
Tilmeldt: 24. nov 2008, 14:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 27 times
Been thanked: 2 times

Re: Sænkning og komfort: Fjedre vs. fjedre+dæmpere vs. gevin

Indlæg af allandelonche » 23. nov 2017, 08:04

Super fin komfort, faktisk bedre en originale fjedre Min havde kørt omkring 100.000km da jeg sænkede den og kørte ca.20.000km efterfølgende inden jeg solgte den..
Eibach kan helt klart anbefales..

Sendt fra min WAS-LX1 med Tapatalk

Besvar

Tilbage til "Undervogn"