Touran 2004 Trend tdi skæve baghjul

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
and40
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 30. dec 2010, 21:59
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Touran 2004 Trend tdi skæve baghjul

Indlæg af and40 » 31. dec 2017, 09:01

Halløj.
Mine baghjul står helt ude i skoven.
Har for et år siden købt helt nyt baghjulsophæng på Ebajsen med nye eksentriske skruer da den var begyndt så småt at slide på dækkene på den indvendige side.
Fik efterjusteret hjulene, men han sagde at han ikke rigtig kunne komme i mål med indstillingerne.
Jeg forstår det simpelthen ikke. Min bil har forstærkede fjedre på ,da vi har kørt med CV.
Er der nogen der har et godt bud. Jeg synes at det var lige ud af landevejen, dog var det lidt svært at skære den en øverste bolt af/ned da den sidder meget tæt på tanken i den ene side.
HJÆLP. Jeg er løbet tør for hjul og ideer.
Anders

Kasperfolini
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 16. dec 2013, 19:33
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Touran 2004 Trend tdi skæve baghjul

Indlæg af Kasperfolini » 31. dec 2017, 14:34

Er det ikke bare at få den sporet korrekt? Så må man jo rykke den bagbro den smule det kræver den kommer indenfor tollerance?
Volkswagen tekniker -golf GTE 2018.

and40
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 30. dec 2010, 21:59
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Touran 2004 Trend tdi skæve baghjul

Indlæg af and40 » 9. apr 2018, 14:32

Halløj Kasperfolini.
Så faktisk først din besvarelse forleden dag. Har prøvet at købe nyt krydsarmssæt . Fuldstændig samme problem. Kan godt huske nu at da vi skilte lortet ad for 1,5 år siden så tog vi broen ned fordi at justerskruerne til krydsarmene var for rustne. De skulle skæres af. Derfor demonterede vi broen. Det slår mig nu at der var meget " slup" i de 4 skruer som holder broen . Men kan det virkelig gøre det. Det er måske kun et par millimeter.Det slog mig også at vi på et tidspunkt skiftede fjedrene til forstærkede fjedre da jeg kører med CV.
Kan det have noget at sige også. Tror faktisk at de er en kende længere end standard fjedrene. Tænkte på om man skal have længere krydsarme når karrossen bliver hævet.
Jeg fik et tip om at det muligvis var de 2 bøsninger som holder Pladearmen som går op i vangen ( henholdsvis højre og venstre side) De er nu også blevet skiftet men med samme (kedelige)resultat.
Holder du fast i at broen skal rykkes ?

Kasperfolini
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 16. dec 2013, 19:33
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Touran 2004 Trend tdi skæve baghjul

Indlæg af Kasperfolini » 21. apr 2018, 19:42

Ja jeg tror stadig på det er bagbroen der skal rykkes.. Med det korrekte spore apparat ville den også selv foreskriver at man skulle gøre det før man gik videre, efter den har udmålt bilen
Volkswagen tekniker -golf GTE 2018.

Besvar

Tilbage til "Undervogn"