Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
SpiXe
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 8. apr 2010, 17:01
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af SpiXe » 31. jan 2018, 14:29

Hej

Jeg fik erhvervet mig en ældre Bora 1,9 TDI ASZ billigt for et par måneder siden. Der er dog et par fejl og mangler. Én ting er, at den ikke bremser på baghjulene, som forårsager at skiverne er nærmest opløst i rust. Håndbremsen fungerer dog fint, så jeg kan godt regne ud, at der ikke bliver skabt tryk ved brug af pedalen. Men hvordan finder jeg ud af, om det er kalibre eller bremseforstærker (korrekt udtryk?)? :-) Jeg hælder mest til den sidste, da det er samme resultat på begge sider bagtil.

Bilen skal synes til April, så jeg tænkte, at det var på tide at få kigget på det.

Tak på forhånd!

rasmuzzen
Nyt medlem
Indlæg: 201
Tilmeldt: 3. dec 2009, 11:48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af rasmuzzen » 1. feb 2018, 21:51

Få en kammerat til at trykke pedalen ned, og du løsner så udluftningsskruen, som ville du udlufte bremser. Så skulle der gerne stå en stråle ud Jeg gætter på kalibrene er groet fast, det var de på min fars Bora. De er ikke så sjove at få igang igen. Nu kender jeg ikke din bil helt, men her er nogle eksempler på bremsedele, du må selv rette din "herstiller" korrekt til på forsiden.

https://www.atp-autoteile.de/de/search/ ... remssattel

Røret over til kaliberen skal også ses efter de har det med at rådne. De koster heller ikke meget på siden jeg linker til.

MVH

SpiXe
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 8. apr 2010, 17:01
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af SpiXe » 3. feb 2018, 14:15

rasmuzzen skrev:
1. feb 2018, 21:51
Få en kammerat til at trykke pedalen ned, og du løsner så udluftningsskruen, som ville du udlufte bremser. Så skulle der gerne stå en stråle ud Jeg gætter på kalibrene er groet fast, det var de på min fars Bora. De er ikke så sjove at få igang igen. Nu kender jeg ikke din bil helt, men her er nogle eksempler på bremsedele, du må selv rette din "herstiller" korrekt til på forsiden.

https://www.atp-autoteile.de/de/search/ ... remssattel

Røret over til kaliberen skal også ses efter de har det med at rådne. De koster heller ikke meget på siden jeg linker til.

MVH
Det var selvfølgelig en god måde at teste det på. Det skulle jeg have tænkt på. Tak for det. :-) Så håber jeg, at det er til at løsne udluftningsskruerne. De har det med at sætte sig, så vidt jeg husker. Hehe. Jeg må lige få testet, for skal have bestilt nogle andre ting fra ATP snart også.

SpiXe
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 8. apr 2010, 17:01
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af SpiXe » 3. feb 2018, 14:20

Hvad er risikoen for, at det er bremseforstærkeren, den er galt med? Eller den del, hvor den fordeler bremsestyrken til henholdsvis forhjulene og baghjulene. Jeg kan ikke lige huske, hvad den hedder, eller om det er i forstærkeren, at det sker. :-)

ejensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 14. jun 2008, 13:28
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hørsholm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 12 times

Re: Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af ejensen » 3. feb 2018, 15:03

Hvis den bremser ok på forhjulene uden at du skal træde mega hårdt så er bremseforstærkeren OK. Om det er din bremsekraftfordeler der er defekt tror ikke. Som Rasmuzzen skrev så er det altid de bagerste kalibre der bliver dårlige. De holder som regel ikke mere end 6år førend de begynder at gå trægt.

Og når du nu alligevel skal have skilt bag bremserne ad så skift bremse væsken ved samme lejlighed. Hvis du vil have dine nye kalibre til at holde så længe som muligt så skal bremsevæsken skiftes ca. 2 år.
/Erik
MB C220T 2013
Tidl.: G4 1.8 1998

Jesper Rasmussen
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herlev
Has thanked: 15 times
Been thanked: 41 times

Re: Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af Jesper Rasmussen » 3. feb 2018, 17:21

På sådan en bil sidder ikke en gammeldags mekanisk ALB ventil til bremsekraftfordelingen, det foregår i ABS enheden.

Det plejer ikke at fejle noget.

Enten virker de bagerste calipere ikke, eller også har bilen bare kørt mormorkørsel så de bagerste bremser er rustet op.

Om de virker er nemt at tjekke, gør som beskrevet længere oppe i tråden.

SpiXe
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 8. apr 2010, 17:01
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af SpiXe » 3. feb 2018, 19:27

Tak for svarene. Jeg får lige tjekket, om der er tryk til bremserne. Og så må jeg skaffe nogle nye (brugte) kalibre, eller se om jeg kan løsne de gamle. Og så lige få skiftet bremsevæske også. Det er ikke blevet skiftet i mange år, så vidt jeg er klar over.

SpiXe
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 8. apr 2010, 17:01
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af SpiXe » 3. feb 2018, 19:39

Nu har jeg kigget lidt på disse fra ATP. De nævner tre forskellige PR-numre. Jeg er ikke sikker på, hvordan det fungerer. Skal alle PR-numre være nævnt i servicebogen, eller er det nok at kun én af dem er?

(Håber det er okay at linke til andre sider!)
https://www.atp-autoteile.de/de/product ... ts/v-16067

magre
Medlem
Indlæg: 681
Tilmeldt: 29. nov 2013, 08:25
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg - DK
Has thanked: 155 times
Been thanked: 114 times

Re: Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af magre » 3. feb 2018, 23:05

Hvis du er frisk på selv at renovere caliberne så vil jeg blotgøre opmærksom på at alm. diesel er godt til at løsne fx fastgroede stempler. Taler af erfaring :lol:

Havde en ældre MC hvor en caliber groede fuldstændig fast hen over en vinter - intet kunne løsne den, prøvede alt muligt indtil en ældre mekaniker sagde at jeg skulle bare ligge den i diesel en halv uges tid.. efterfølgende kunne jeg pille den ud med fingrene :shock:
Tesla Model Y Performance, kongeblå :mrgreen:
[Afleveret] Opel Crossland :?
[Solgt] Skoda Superb Combi Elegance 3.6 FSI V6 4x4 DSG 3T Billede
[Solgt] Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG 1Z Billede

SpiXe
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 8. apr 2010, 17:01
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af SpiXe » 3. feb 2018, 23:10

magre skrev:
3. feb 2018, 23:05
Hvis du er frisk på selv at renovere caliberne så vil jeg blotgøre opmærksom på at alm. diesel er godt til at løsne fx fastgroede stempler. Taler af erfaring :lol:

Havde en ældre MC hvor en caliber groede fuldstændig fast hen over en vinter - intet kunne løsne den, prøvede alt muligt indtil en ældre mekaniker sagde at jeg skulle bare ligge den i diesel en halv uges tid.. efterfølgende kunne jeg pille den ud med fingrene :shock:
Det kunne selvfølgelig være, at jeg skulle forsøge det og spare lidt penge. :-)

rasmuzzen
Nyt medlem
Indlæg: 201
Tilmeldt: 3. dec 2009, 11:48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af rasmuzzen » 4. feb 2018, 16:11

Prisen i danmark på noget brugt vil sikkert ramme prisen på en "Best Price" ny løsning hos atp. Når ting på bremserne er rusten, så ser jeg ofte at kransen, hvor gummi manchetten skulle slutte tæt er hakket og rusten, og så i fremtiden ikke vil holde tæt med vand og fugt. Jeg fik min fars igang igen, de havde dog nået at hænge så skiverne var blevet skæve, netop som der skrives "mormor kørsel". Jeg skilte det ad, trykkede på bremsepedalen så kaliberen hoppede halvt ud, smurte kaliberen med ATP blå bremse fedt. Trykkede kaliberen tilbage med værktøj, gentog ca. 20 gange, det er bedst at være 2 personer, eller tage den motion med det giver at rende frem og tilbage 2x20 gange.

DrDice
Nyt medlem
Indlæg: 331
Tilmeldt: 17. jun 2008, 13:51
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Rødekro
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af DrDice » 4. feb 2018, 19:38

Har du set efter om det ikke bare er gliderne er rustet fast? Min golf 4 skævbremsede som en gal til syn. Det viste sig den ene glider var groet fast. Efter en god gang rens og smøring bremsede den som en mis


Sent from my iPhone using Tapatalk
VW Vento 1.8 GL - Because size DOES matters :)

SpiXe
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 8. apr 2010, 17:01
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af SpiXe » 6. feb 2018, 18:37

rasmuzzen skrev:
4. feb 2018, 16:11
Prisen i danmark på noget brugt vil sikkert ramme prisen på en "Best Price" ny løsning hos atp. Når ting på bremserne er rusten, så ser jeg ofte at kransen, hvor gummi manchetten skulle slutte tæt er hakket og rusten, og så i fremtiden ikke vil holde tæt med vand og fugt. Jeg fik min fars igang igen, de havde dog nået at hænge så skiverne var blevet skæve, netop som der skrives "mormor kørsel". Jeg skilte det ad, trykkede på bremsepedalen så kaliberen hoppede halvt ud, smurte kaliberen med ATP blå bremse fedt. Trykkede kaliberen tilbage med værktøj, gentog ca. 20 gange, det er bedst at være 2 personer, eller tage den motion med det giver at rende frem og tilbage 2x20 gange.
Jeg har godt kigget på et par nye kalibre. De er ikke meget mere end 250,- pr side. Det er sgu rimelig billigt, og brugtprisen er som regel højere. :) Selvfølgelig for originale, men bilen har ikke mange år i sig endnu heller.
Jeg skal have nye skiver på lige meget hvad. De er fuldstændig smadret af rust.
DrDice skrev:
4. feb 2018, 19:38
Har du set efter om det ikke bare er gliderne er rustet fast? Min golf 4 skævbremsede som en gal til syn. Det viste sig den ene glider var groet fast. Efter en god gang rens og smøring bremsede den som en mis Billede
Det er det jeg håber er tilfældet. :) For så er det jo (forhåbentligt) bare at rense dem, så det kører igen.

Men jeg er lidt usikker lige pt, da en ven fortalte mig, at håndbremsen heller ikke ville virke, hvis glideren havde sat sig. Det giver selvfølgelig meget god mening. Og håndbremsen virker fint. Men jeg skal lige have hævet den for at se, om der kommer bremsevæske ud fra udluftningsskruen i næste uge.

Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af Kildevang » 6. feb 2018, 19:37

der er formentlig noget som ikke kører som det skal...!

om det så er glidere eller calibre..! skil det ad og se hvad der ikke dur...! Hvis du ikke er sikker hvad det drejer sig om, så få en proff til at gøre det..! og ja det er sikkert 1-2 nye calibre..! Det kan i min verden ikke betale sig at spare, så købnu nogle som er renoveret..! Så slipper du for alle mulige forsøg på at lave noget som ikke dur...1 Worst case sker der noget fordi bremsen ikke fungere som den skal...!

Det er desværre det flere gange før at folk selv prøver noget ud at det går godt...!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

rasmuzzen
Nyt medlem
Indlæg: 201
Tilmeldt: 3. dec 2009, 11:48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af rasmuzzen » 6. feb 2018, 21:26

Kildevang, du må kende priserne vil jeg tro. Hvad koster renoverede ca, ift. nye. Os private har ikke så mange muligheder som jer fagfolk, for at få fat i dele med gode procenter på i danmark. Syntes ikke ATEC er så dårligt, som er deres best price på billedet. Jeg er endnu ikke blevet skuffet over delene fra eks. ATP eller andre af de dele jeg finder via eks. ebay i tyskland. Og ja, hvis man ikke ved hvad man laver, så er bremser ikke det rigtige sted at starte sin karriere som mekaniker.

MVH

Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af Kildevang » 6. feb 2018, 22:16

Udfordringen kan jo være hvis man køber på Ebay, at ja det er billigt, hvis nu man har fået noget forkert, eller noget som ikke er som det skal være.. for det sker jo bare en gang imellem, evt en reklamation efter x antal km.. så er der langvej hjem, det kommer jo lidt an på bilen hvilken caliber man skal bruge...! der er 2 typer håndbremsearme på dem..! en med 3 mm og en med 6 mm.. kommer an på kabeltypen, den ene type koster vejl. 899 og den anden 959, begge priser er uden rabat plus moms pr. stk som renoveret.. bruger ikke andet end renoveret.. men i stedet for at rode med noget selv som så måske bliver godt eller holder i et år måske og splitter noget ad igen..! Det gad jeg ikke som gør det selv mand...! Jeg roder aldrig med dem selv...! Det kan ikke hænge sammen for mig eller mine kunder, når man får sådan renoveret er de jo honet op også så det er snorlige!!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

SpiXe
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 8. apr 2010, 17:01
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af SpiXe » 10. feb 2018, 12:34

Jeg må indrømme, at jeg mange gange hellere gør det selv, hvis det er muligt. Også selv om at jeg skal gøre det igen om et år, fordi det ikke var gjort ordentligt. :)
Hovedårsagen til det lige nu er at bilen skal til syn om en måneds tid. Så der skulle bremserne jo gerne være i orden. :)

DrDice
Nyt medlem
Indlæg: 331
Tilmeldt: 17. jun 2008, 13:51
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Rødekro
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af DrDice » 12. feb 2018, 14:28

SpiXe skrev:Jeg må indrømme, at jeg mange gange hellere gør det selv, hvis det er muligt. Også selv om at jeg skal gøre det igen om et år, fordi det ikke var gjort ordentligt. :)
Hovedårsagen til det lige nu er at bilen skal til syn om en måneds tid. Så der skulle bremserne jo gerne være i orden. :)
Hvis der ikke er ridser inde i caliberne, så af med dem. Split dem fra hinanden og læg dem i diesel et døgns tid. Herefter er det bare at rense dem af i bremserens, blæse dem igennem med trykluft. I med nye stempler, skiver og ikke mindst nye klodser.

Husk at slibe cylinderne let hvor gliderne kører, så der ikke evt er noget rust eller skidt der sætter sig fast mellem glider og caliber Billede

Hvis caliberne er “for ødelagte” skal du gøre op med dig selv om de skal hones og tilhørende stempler i den korrekte størrelse eller om du vil bytte til nyt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
VW Vento 1.8 GL - Because size DOES matters :)

Brugeravatar
Ladegaard
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 29. apr 2010, 14:25
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordborg-Sønderborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af Ladegaard » 12. feb 2018, 14:37

SpiXe skrev:
10. feb 2018, 12:34
Jeg må indrømme, at jeg mange gange hellere gør det selv, hvis det er muligt. Også selv om at jeg skal gøre det igen om et år, fordi det ikke var gjort ordentligt. :)
Hovedårsagen til det lige nu er at bilen skal til syn om en måneds tid. Så der skulle bremserne jo gerne være i orden. :)
Bora og bagbremser er noget lort :) hver gang jeg skulle til syn, tja så gik der lang tid med at lave bagbremser :)
Da jeg havde Bora havde jeg samme problem, jeg købte nye bremsekaliber hos https://www.lott.de/de/
VW Golf 7 R Line

SpiXe
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 8. apr 2010, 17:01
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af SpiXe » 12. feb 2018, 15:51

Det lyder alligevel besværligt. Så måske ender det alligevel med, at jeg bestiller nogle nye fra Tyskland. 8-)

Men jeg er lige nødt til at spørge igen, da jeg ikke fik svar tidligere angående PR-numrer på reservedele. Skal alle numrene stå i servicebogen, eller er det nok at kun et af dem gør? :-)

Brugeravatar
Ladegaard
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 29. apr 2010, 14:25
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordborg-Sønderborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af Ladegaard » 12. feb 2018, 17:19

SpiXe skrev:
12. feb 2018, 15:51
Det lyder alligevel besværligt. Så måske ender det alligevel med, at jeg bestiller nogle nye fra Tyskland. 8-)

Men jeg er lige nødt til at spørge igen, da jeg ikke fik svar tidligere angående PR-numrer på reservedele. Skal alle numrene stå i servicebogen, eller er det nok at kun et af dem gør? :-)
Hvis du vil købe dem i tyskland, så send dem dit stelnummer. og spørg hvilke der passer
Det gjore jeg også da jeg bestilte hos lott, da Bora er lidt for sig selv, jeg ved at lott vil have stelnummer, for at være sikker på at de sender det rigtige
VW Golf 7 R Line

DrDice
Nyt medlem
Indlæg: 331
Tilmeldt: 17. jun 2008, 13:51
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Rødekro
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af DrDice » 12. feb 2018, 17:34

SpiXe skrev:Det lyder alligevel besværligt. Så måske ender det alligevel med, at jeg bestiller nogle nye fra Tyskland. 8-)

Men jeg er lige nødt til at spørge igen, da jeg ikke fik svar tidligere angående PR-numrer på reservedele. Skal alle numrene stå i servicebogen, eller er det nok at kun et af dem gør? :-)
Bare en af pr numrene matcher :-)

Her er hvad de betyder:

PRCode: 1KE = Disc brakes rear
PRCode: 1KP = Disc brakes rear
PRCode: 1KT = Disc brakes rear (Geomet D)



Sent from my iPhone using Tapatalk
VW Vento 1.8 GL - Because size DOES matters :)

SpiXe
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 8. apr 2010, 17:01
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af SpiXe » 14. feb 2018, 19:28

DrDice skrev:
12. feb 2018, 17:34
SpiXe skrev:Det lyder alligevel besværligt. Så måske ender det alligevel med, at jeg bestiller nogle nye fra Tyskland. 8-)

Men jeg er lige nødt til at spørge igen, da jeg ikke fik svar tidligere angående PR-numrer på reservedele. Skal alle numrene stå i servicebogen, eller er det nok at kun et af dem gør? :-)
Bare en af pr numrene matcher :-)

Her er hvad de betyder:

PRCode: 1KE = Disc brakes rear
PRCode: 1KP = Disc brakes rear
PRCode: 1KT = Disc brakes rear (Geomet D)
Super. Mange tak. :D
Ladegaard skrev:
12. feb 2018, 17:19
SpiXe skrev:
12. feb 2018, 15:51
Det lyder alligevel besværligt. Så måske ender det alligevel med, at jeg bestiller nogle nye fra Tyskland. 8-)

Men jeg er lige nødt til at spørge igen, da jeg ikke fik svar tidligere angående PR-numrer på reservedele. Skal alle numrene stå i servicebogen, eller er det nok at kun et af dem gør? :-)
Hvis du vil købe dem i tyskland, så send dem dit stelnummer. og spørg hvilke der passer
Det gjore jeg også da jeg bestilte hos lott, da Bora er lidt for sig selv, jeg ved at lott vil have stelnummer, for at være sikker på at de sender det rigtige
Bilen har fået skiftet motor fra 2.0 benzin til 1.9 tdi, så jeg er lidt i tvivl, om det er en god idé. :)

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af Blackfinger » 14. feb 2018, 19:49

Bagbremserne er vel ligeglade med hvilken motor der er lagt i bilen.

Brugeravatar
Ladegaard
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 29. apr 2010, 14:25
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordborg-Sønderborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af Ladegaard » 14. feb 2018, 22:15

Blackfinger skrev:
14. feb 2018, 19:49
Bagbremserne er vel ligeglade med hvilken motor der er lagt i bilen.
+1
VW Golf 7 R Line

SpiXe
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 8. apr 2010, 17:01
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Manglende bremseevne på baghjul - VW Bora '00

Indlæg af SpiXe » 14. feb 2018, 22:38

Ladegaard skrev:
14. feb 2018, 22:15
Blackfinger skrev:
14. feb 2018, 19:49
Bagbremserne er vel ligeglade med hvilken motor der er lagt i bilen.
+1
Mener i virkelig det? .... Ja, selvfølgelig, men nu handler jeg en del andet end kun bagbremser. 8-)

Besvar

Tilbage til "Undervogn"