Skoda Octavia III - Hævning af affjedring/Rough Road Package

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
Qubit
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20. feb 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Skoda Octavia III - Hævning af affjedring/Rough Road Package

Indlæg af Qubit » 20. feb 2018, 08:54

Hej

Jeg står i den situation, at jeg overvejer at købe en ny Skoda Octavia. Da jeg foretrækker at sætte mig ind i en bil, fremfor at sætte mig ned i den, tænker jeg at det ville være oplagt enten at få øget frihøjden en smule.
Min første tanke var at tilkøbe Rough Road pakken (RRP) til 2700,- kr, da det lyder til at denne hæver bilen med 15mm (når man læser på de britiske fora). Der står intet om, hvorvidt det er et andet sæt støddæmpere. Dog er der blandede meninger om, hvad dette gør for kørekomforten. Nogle siger den bliver hårdere, andre siger mere komfortabel.
Det jeg umiddelbart ikke bryder mig om ved RRP, er de grå/sølvfarvede skjolde til foran og bagpå. Som alternativ tænker jeg derfor, om man kan hæve den standard affjedring, for at øge firhøjden?

Er der nogle herinde, som har erfaring med noget af ovenstående? Evt. et lignende scenarie.
Af en eller anden grund, mener Skoda ikke, at de skal beskrive deres produkter synderligt godt, hverken på hjemmeside eller det udleverede hæfte fra forhandleren (hvor RRP slet ikke står beskrevet).

Rune_B
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 1. apr 2015, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Skoda Octavia III - Hævning af affjedring/Rough Road Package

Indlæg af Rune_B » 20. feb 2018, 09:07

Det lyder lidt som om det er den forkerte bil du er ude for at købe? Hvorfor ikke tage en Karoq?
Mercedes E43 '17 | BMW 530E '21 | BMW 520I '19 | Volvo XC60 '17 | VW Passat '15 | Volvo S60 2,4 '06 | Alfa Romeo Giulietta '10

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Skoda Octavia III - Hævning af affjedring/Rough Road Package

Indlæg af HansH » 20. feb 2018, 09:08

Hmm... er det ikke den model der tidligere har heddet Octavia Scout på det danske marked ?
Den figurerer ikke i modeloversigten på skoda.dk, så jeg tænker slet ikke at dét du søger markedsføres i DK. I hvert fald ikke som Octavia.
Var det ikke noget at kigge på en Karoq i stedet ? (altså hvis det skal være Skoda)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

kreativ
Medlem
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 14. dec 2009, 16:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 3 times
Been thanked: 122 times

Re: Skoda Octavia III - Hævning af affjedring/Rough Road Package

Indlæg af kreativ » 20. feb 2018, 09:38

Hvis du vil foretrække at sætte dig ind i en bil fremfor ned, skal du IKKE købe en Octavia. Jeg døjer med det samme trods mine 1,95 at jeg føler man nærmest bliver kastet ned i sædet hver gang man sætter sig ind i bilen.

Jeg er ikke tvivl om at næste gang jeg skal have ny bil og hvis det skal være Skoda, bliver det enten en Karoq eller Kodiaq :)
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
Tjek Vag Service for alle mine projekter.
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi Style 1,2 TSi 110 HK 2016
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,

Qubit
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20. feb 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia III - Hævning af affjedring/Rough Road Package

Indlæg af Qubit » 20. feb 2018, 09:50

Hej

Jeg overvejede en Karoq, da jeg synes at det også er en flot bil, som bestemt vil passe på mit ønske. Men forhandleren oplyser at de har ordre til de næste 3 år. Så lang tid hverken kan eller vil jeg vente.

@HansH Scout er en model for sig selv, ligesom Greenline var, med RRP OG andet udstyr (fælge, interiør og 4x4). RRP sælges som ekstraudstyr i DK, ihvertfald jvf. listerne og konfiguratoren hos Skoda.dk.

Alternativet vil jo så nok være ovre i en Seat Ateca, men da jeg ønsker en lys kabine (læs beige interiør i Skoda), lader det til ikke at være en mulighed.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Skoda Octavia III - Hævning af affjedring/Rough Road Package

Indlæg af HansH » 20. feb 2018, 09:55

Qubit skrev:
20. feb 2018, 09:50
@HansH Scout er en model for sig selv, ligesom Greenline var, med RRP OG andet udstyr (fælge, interiør og 4x4). RRP sælges som ekstraudstyr i DK, ihvertfald jvf. listerne og konfiguratoren hos Skoda.dk.
Oh.. yes, det kan jeg godt se. Tak :)

Karoq.. 3 år.. :shock:
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Skoda Octavia III - Hævning af affjedring/Rough Road Package

Indlæg af GaSelle » 20. feb 2018, 10:43

Der er ikke tre års ventetid på en Karoq. Der er levering i ‘andet halvår’ 2018.

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 465 times

Re: Skoda Octavia III - Hævning af affjedring/Rough Road Package

Indlæg af Madmax » 20. feb 2018, 14:14

Du burde sagtens kunne få en Karoq i indeværende år. Ud og hør de forskellige forhandlere.
Rough Road pakke er hævet undervogn og beskyttelsesplastic under motoren hvis jeg ikke tager fejl.

Qubit
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20. feb 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia III - Hævning af affjedring/Rough Road Package

Indlæg af Qubit » 21. feb 2018, 08:05

Update:

Jeg var inde hos Skoda i går. RRP indeholder kun de skjolde; altså ingen forhøjet frihøjde. Den ekstra frihøjde var de dog villige til at finde en løsning på, skulle det komme så vidt.
Efter at have prøvet Karoq'en, var jeg desværre ikke solgt - ifht. en Octavia, synes jeg ikke at den er de ekstra penge værd.

Tak for alle jeres indslag.

Brian Scharling
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 20. apr 2010, 07:49
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Støvring
Has thanked: 74 times
Been thanked: 27 times

Re: Skoda Octavia III - Hævning af affjedring/Rough Road Package

Indlæg af Brian Scharling » 23. feb 2018, 15:32

Qubit skrev:Update:

Jeg var inde hos Skoda i går. RRP indeholder kun de skjolde; altså ingen forhøjet frihøjde. Den ekstra frihøjde var de dog villige til at finde en løsning på, skulle det komme så vidt.
Efter at have prøvet Karoq'en, var jeg desværre ikke solgt - ifht. en Octavia, synes jeg ikke at den er de ekstra penge værd.

Tak for alle jeres indslag.
Hvad med sådan noget?
https://m.spaccer.com/de_DE/marken-und- ... combi.html



Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Brian Scharling for the post:
Qubit
Tesla Model Y RWD '22 (helt basic)
VW ID.3 Pro Performance Family '21 (Glacier White, cykelkrog, kobber eksteriørpakke)

Qubit
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20. feb 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia III - Hævning af affjedring/Rough Road Package

Indlæg af Qubit » 23. feb 2018, 15:42

Brian Scharling skrev:
23. feb 2018, 15:32
Qubit skrev:Update:

Jeg var inde hos Skoda i går. RRP indeholder kun de skjolde; altså ingen forhøjet frihøjde. Den ekstra frihøjde var de dog villige til at finde en løsning på, skulle det komme så vidt.
Efter at have prøvet Karoq'en, var jeg desværre ikke solgt - ifht. en Octavia, synes jeg ikke at den er de ekstra penge værd.

Tak for alle jeres indslag.
Hvad med sådan noget?
https://m.spaccer.com/de_DE/marken-und- ... combi.html



Sent from my iPhone using Tapatalk
Det ser interessant ud Brian. Er der noget at være opmærksom på ifht. syn? Jeg tænker at siden der følger Tüw testrapporter med, lyder det som noget, som skal godkendes af SKAT?
Har du selv erfaring med den slags? Hvis ja, påvirker det så affjedring/kørekomforten?

Brian Scharling
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 20. apr 2010, 07:49
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Støvring
Has thanked: 74 times
Been thanked: 27 times

Re: Skoda Octavia III - Hævning af affjedring/Rough Road Package

Indlæg af Brian Scharling » 23. feb 2018, 15:52

Qubit skrev:
Brian Scharling skrev:
23. feb 2018, 15:32
Qubit skrev:Update:

Jeg var inde hos Skoda i går. RRP indeholder kun de skjolde; altså ingen forhøjet frihøjde. Den ekstra frihøjde var de dog villige til at finde en løsning på, skulle det komme så vidt.
Efter at have prøvet Karoq'en, var jeg desværre ikke solgt - ifht. en Octavia, synes jeg ikke at den er de ekstra penge værd.

Tak for alle jeres indslag.
Hvad med sådan noget?
https://m.spaccer.com/de_DE/marken-und- ... combi.html



Sent from my iPhone using Tapatalk
Det ser interessant ud Brian. Er der noget at være opmærksom på ifht. syn? Jeg tænker at siden der følger Tüw testrapporter med, lyder det som noget, som skal godkendes af SKAT?
Har du selv erfaring med den slags? Hvis ja, påvirker det så affjedring/kørekomforten?
Jeg har ikke selv nogen erfaring men tænker, at det burde være muligt. Se evt også Skodas tyske hjemmeside, om de har noget. Eller google Skoda höherlegen. TÜV betyder vel i dette tilfælde blot, at de danske synsmyndigheder skal kunne godkende. Der var en gang noget i VAG, der hed Schlechtwegepaket.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model Y RWD '22 (helt basic)
VW ID.3 Pro Performance Family '21 (Glacier White, cykelkrog, kobber eksteriørpakke)

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Skoda Octavia III - Hævning af affjedring/Rough Road Package

Indlæg af JerrilD » 23. feb 2018, 15:55

Det var derfor min Far skiftede sin 8mdr gamle O3 ud med en Seat Ateca..
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

Besvar

Tilbage til "Undervogn"