Brake lampe tænder

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
Dennis j 78+
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21. maj 2018, 18:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Brake lampe tænder

Indlæg af Dennis j 78+ » 21. maj 2018, 20:54

Har et problem med min golf 6 1.4 tsi 2010 dsg. Problemet opstår når jeg kører med fartpilot, over længere tid, pludselig tænder brake lampen og hyler, uden at man rører pedalen. Den stopper med at lyse efter nogle minutter, har været udsat for at bremsepedalen er blevet helt hård, og kan næsten ikke trædes ned.
Bilen bremser godt og normalt når ikke fartpiloten bruges, det har fået udløst fejlkilder, men der er ikke lageret nogle????

Dennis j 78+
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21. maj 2018, 18:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Brake lampe tænder

Indlæg af Dennis j 78+ » 26. maj 2018, 16:29

Dennis j 78+ skrev:
21. maj 2018, 20:54
Har et problem med min golf 6 1.4 tsi 2010 dsg. Problemet opstår når jeg kører med fartpilot, over længere tid, pludselig tænder brake lampen og hyler, uden at man rører pedalen. Den stopper med at lyse efter nogle minutter, har været udsat for at bremsepedalen er blevet helt hård, og kan næsten ikke trædes ned.
Bilen bremser godt og normalt når ikke fartpiloten bruges, det har fået udløst fejlkilder, men der er ikke lageret nogle????

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: Brake lampe tænder

Indlæg af Bopjensen » 26. maj 2018, 18:49

Det lyder godt nok underligt.
Lyder næsten som noget vacum der er blevet dårlig. Du må hellere få udlæst fejl i en fart.
Bremser skal man ikke spøge med.

Dennis j 78+
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21. maj 2018, 18:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Brake lampe tænder

Indlæg af Dennis j 78+ » 26. maj 2018, 18:55

Der er udlæst fejlkilder, men der var ingen lageret, har læst på et tidspunkt at det skulle være en opdaterng, men kan bare ikke huske hvor jeg læste det,🤔

Brugeravatar
Torslunde
Nyt medlem
Indlæg: 157
Tilmeldt: 6. feb 2015, 17:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 10 times

Re: Brake lampe tænder

Indlæg af Torslunde » 31. maj 2018, 18:14

Dennis j 78+ skrev:
21. maj 2018, 20:54
Har et problem med min golf 6 1.4 tsi 2010 dsg. Problemet opstår når jeg kører med fartpilot, over længere tid, pludselig tænder brake lampen og hyler, uden at man rører pedalen. Den stopper med at lyse efter nogle minutter, har været udsat for at bremsepedalen er blevet helt hård, og kan næsten ikke trædes ned.
Bilen bremser godt og normalt når ikke fartpiloten bruges, det har fået udløst fejlkilder, men der er ikke lageret nogle????
Lidt sent svar.
Prøvede at google lidt, og ved selvfølgelig ikke om det er det her.
Men Volkswagen TSB 90 09 03 er nævnt på et forum.
Håber at det kan bruges :)

Hele teksten:
I came across this thread because I had exactly the same 'ticker tape of warnings' problem experienced by LauraIrish and humanx13. Ultimately I found a Volkswagen TSB 90 09 03 "Instruments - False Bulb Out Warnings" dated Nov 20 2009, which describes exactly this problem for my 2010 Jetta. The TSB says to fix the problem, disconnect the battery for 30 seconds. I tried, but 30 seconds did not work for me. I disconnected the battery and then got distracted for an hour while searching down something else. I returned and reconnected the battery and Viola!, the problem was gone. The TSB also comments on erasing the stored DTC codes using some instrument that is not available to be, so I skipped that part. There was an ESP warning when I started the car but this went away after a few feet of driving. I have seen this ESP warning before as a result of disconnecting the battery so I was not concerned. The TSB also comments on the possibility of an ESP warning which must be cleared.

I am not sure if this addresses the problem experienced by the creator of this thread but I hope this helps some other poor soul.
Hvis man har travlt, skal man ikke køre i myldretiden.

Besvar

Tilbage til "Undervogn"