Skæve trækaksler? Defekt led?

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
Fero
Nyt medlem
Indlæg: 137
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:36
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Skæve trækaksler? Defekt led?

Indlæg af Fero » 3. jul 2018, 13:30

Audi A4 B7 2.0 TDI

Kan trækaksler blive dårlige skæve, over tid? Et træls problem jeg ikke kan komme til livs som synes at blive værre og værre over den tid jeg har haft bilen (3-4 år)

Problemet er at min bil ryster. Det kommer kun omkring 100-120km/t. Der er intet under denne hastighed. Der er intet ved opbremsning. Kører jeg hurtigere end det, så tiltager/aftager det alt efter hastighed., men kan stadig mærkes.

Det resonere i bilen med interval. Altså 5 sekunders ryst, og så 5 sekunders uden og så 5 sekunder igen osv. Det er ikke voldsomt ryst, men nok til at det kan mærkes i bilen, samt div. gearstang/papir/dåser/vand osv. ryster/hopper. Det ryster ikke alverden i rattet, men en smule.

-Nye dæk hjalp ikke. Den gør det både på vinter og sommerhjul og de gamle sommerfælge. Dog værst på sommer hjul, men de er jo også hårde/lavprofil, plus den bliver lige sænket yderligere 10mm, sommer kontra vinter.

-Fælge er afbalanceret.

-Ny bremseskiver/klodser hjalp ikke.

-Har haft hjul løsnet og spændt på igen flere gange osv, og de er centreret med centerringe, men gør heller ingen forskel.

Derfor mistænker jeg trækaksler eller leddet? Men andre der har prøvet noget lign.?

Brugeravatar
JonasG
Nyt medlem
Indlæg: 177
Tilmeldt: 19. dec 2014, 16:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Sæby
Has thanked: 19 times
Been thanked: 15 times

Re: Skæve trækaksler? Defekt led?

Indlæg af JonasG » 3. jul 2018, 13:34

Min Jetta begyndte også at ryste da jeg monterede gevindundervogn. Det var nye led der skulle til. Min rystede godt nok næsten hele tiden, men det er da værd at prøve.
Audi A4 B8.5 Avant 3.0 TDI Quattro S-tronic 2014
Instagram - jgadensgaard

Herpes
Nyt medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 13 times

Re: Skæve trækaksler? Defekt led?

Indlæg af Herpes » 3. jul 2018, 21:58

Min kollega har lige fået nye trækaksler på hans B7 1.8t, han brokkede sig over lidt det samme dog også når han kørte langsomt i kø. Han havde også prøvet skiver/klodser, fælge og dæk uden ændring.
Efter det var der stadig lidt, men akslerne tog det meste og efter et sæt nye dæmpere oveni er han glad igen. ATP-autoteile har vidst et sæt SKF til ca 1500-1800, men ved ikke hvor han egenligt købte aksler hjem fra. Det vi fandt af aksler herhjemme af mærkevarer var ca. dobbelt pris af syd for grænsen til hans model så han købte online, hvis det kan hjælpe.

Fero
Nyt medlem
Indlæg: 137
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:36
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Skæve trækaksler? Defekt led?

Indlæg af Fero » 16. jul 2018, 10:23

Tak - jeg må prøve med nye aksler. Mistænker dog det er den højre kun, da det er i den sende det er værst.

Besvar

Tilbage til "Undervogn"