Underlig bankende lyd fra venstre forhjul

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
Aka1988
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 7. jul 2018, 09:27
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Underlig bankende lyd fra venstre forhjul

Indlæg af Aka1988 » 9. aug 2018, 17:05

Hej vil høre om der er nogen der kan forklare hvad det her muligvis kan være..
Har en Audi A3 sportsback fra 2014 den har kun kørt 49000 km og er med automatgear.

Når jeg accelerer kan den godt hoppe lidt hvis jeg har fejet retter til den emne eller anden side.. kan også godt føre det lidt ved lige ud kørsel..

Når jeg køre ca 30km/t og svinger bilen fra højre og til venstre er der en skurende lyd når jeg køre mod højre..

Ved kørsel lige ud er der en underlig dunkende lyd ved omkring 30km/t og hvis jeg køre 70-85 km/t hvis jeg kommer over den hastighed kan jeg ikke gøre den dunke lyd..

Der er 6 måneders garanti på den og ringede der op og sagde det var galt de ville os tage den ind men står og skal til Østrig på mandag hvor jeg skal bruge bilen og de sagde jeg sagtens kunne køre i den der ned var ikke noget alvorligt men syntes det lyder lidt underligt er bange for der kommer mere skade.. og hvad kan det evt være jeg kunne sige til dem?

Måske et lidt underligt spørgsmål men er bare noget der irritere mig og har ikke den vilde forstand på biler

Morten123
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 31. jan 2018, 17:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Underlig bankende lyd fra venstre forhjul

Indlæg af Morten123 » 9. aug 2018, 18:18

Så det du siger er: at de per telefon har sagt at det ikke betyder noget?
Få det da undersøgt i morgen ved andet værksted, og så tag det med forhandleren derefter.

Det havde jeg gjordt 😉
Mvh. Morten

Vw Polo 6N 1.6
Vw Fox 1.2
Vw Golf VI 2.0 TDI

Aka1988
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 7. jul 2018, 09:27
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Underlig bankende lyd fra venstre forhjul

Indlæg af Aka1988 » 9. aug 2018, 18:20

De sagde det kan godt vente til du kommer hjem..

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Underlig bankende lyd fra venstre forhjul

Indlæg af AAMS » 10. aug 2018, 05:26

Aka1988 skrev:
9. aug 2018, 18:20
De sagde det kan godt vente til du kommer hjem..
Få dem til at sende det på en mail.

Men du skriver den retter og, når du har drejet til højre eller venstre? Det skal den gøre - styretøjet er selvoprettende, så det er ikke noget problem.

Så beskriver du en skurrende lyd, når du svinger højre/venstre ved 30 km/t? Det kan være bremseklodserne der rammer ind på skiven, eller ankerpladen der strejfer bremseskiven. Uden at have hørt omfanget, vil jeg ikke mene det er bekymrende.

Dunkelyd ved kørsel lige ud omkring 30km/t? Det KAN en bremseklods der rammer skiven. Er der en tydelig rustkant langs den ydre periferi af dine bremseskiver? Det kan godt give lidt lyd fra sig. Når lyden forsvinder ved højere hastighed er det næppe et hjulleje - dette laver normalt heller ikke en dunkende lyd.

Eftersom jeg ikke har hørt lyden, men blot lige læst dit indlæg, er det med forbehold. Men det lyder ikke "farligt" ud fra din beskrivelse. Det lyder dog også som noget der ret hurtigt lige kan vurderes som værende signifikant/ikke signifikant. Ring til forhandleren/værkstedet, og sig du gerne vil have en fagmands ord for at det ikke er anledning til bekymring.
Det man siger, er man selv

Besvar

Tilbage til "Undervogn"