Hvilke hjul bremser ACC med?

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
Passatus
Helt nyt medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 7. dec 2017, 08:37
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Hvilke hjul bremser ACC med?

Indlæg af Passatus » 14. aug 2018, 07:35

I min Passat B8 2015 kører jeg meget ofte med ACC (Adaptiv Fart Pilot)
Når den bremser bilen, hvilke hjul bremser den så med? (for / bag / alle 4)

Jeg har hørt at BMW kun bremser med baghjul, for at give en behageligere nedbremsning.

Men hvad med VW Passat?

/Passatus

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Hvilke hjul bremser ACC med?

Indlæg af Tonny » 14. aug 2018, 07:56

Alt andet end at den bremser med den primære kreds (altså alle 4) vil overraske mig rigtigt meget.

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Hvilke hjul bremser ACC med?

Indlæg af pwh » 14. aug 2018, 08:19

En mekaniker ved VW oplyste mig, at min Passat indledningsvis bruger bagbremserne ved kørsel med ACC, og ved kraftigere nedbremsning benyttes bremserne på begge aksler.

Min bagerste skiver var ret rustne, og jeg fik flere gange "træd på bremsen" advarsel når jeg kørte med ACC og bilen skulle stoppe.
Han skiftede de bagerste skiver og klodser, og jeg har ikke set advarslen siden. Så der kunne være noget om snakken, men jeg har det udelukkende ud fra ovenstående snik-snak med mekanikeren på værkstedet.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


carlslund
Medlem
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14. sep 2009, 13:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Hvilke hjul bremser ACC med?

Indlæg af carlslund » 14. aug 2018, 09:20

pwh skrev:
14. aug 2018, 08:19
En mekaniker ved VW oplyste mig, at min Passat indledningsvis bruger bagbremserne ved kørsel med ACC, og ved kraftigere nedbremsning benyttes bremserne på begge aksler.

Min bagerste skiver var ret rustne, og jeg fik flere gange "træd på bremsen" advarsel når jeg kørte med ACC og bilen skulle stoppe.
Han skiftede de bagerste skiver og klodser, og jeg har ikke set advarslen siden. Så der kunne være noget om snakken, men jeg har det udelukkende ud fra ovenstående snik-snak med mekanikeren på værkstedet.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Jeg synes det lyder meget plausibelt - har aldrig oplevet bremsestøv på mine baghjul i de mængder som jeg gør nu, efter at have fået en bil med ACC... - men der kan selvfølgelig også være andre faktorer som gør sig gældende.

Besvar

Tilbage til "Undervogn"