Passat 3b 130hp 1.9 tdi abs og esp fejl

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
Patrickjep
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16. aug 2018, 15:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Passat 3b 130hp 1.9 tdi abs og esp fejl

Indlæg af Patrickjep » 16. aug 2018, 16:18

hej jeg har brug for hjælp til min passat 3b da jeg for nyligt har opdaget at når jeg kører 90 km/t giver min aps og esp fejl i instrumentet og har lige haft computer på og den siger det er en fejl i højre baghjul har lige skiftet sensorer i begge baghjul og renset akslen indvendigt da jeg så der var snavs men fejlen er der stadig og akslen er helt ny bag på

tak på forhånd håber i kan hjælpe

skriv hvis i vil have svar på noget ;)

HJLarsen
Nyt medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Auning
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times

Re: Passat 3b 130hp 1.9 tdi abs og esp fejl

Indlæg af HJLarsen » 19. aug 2018, 20:50

Der er andre fejl end ABS og ESP som kan få de 2 lamper til at lyse. Min egen erfaring er i forbindelse med tandrems af-/på montering hvor pumpen efterfølgende ikke blev 100 % korrekt justeret. Da lyste de 2 lamper så snart man trådte lidt til den :)
Efter finjustering med det rigtige låseværktøj, har lamperne ikke været tændt bortset fra den almindelige selvkontrol ved start. I den situation var det vel mest logisk at det var motor-/gløderørslampen som tændte, men det var altså de 2 andre som var utilfredse men min præstation. Hvordan det hænger sammen har jeg ingen anelse om. Og om noget lignende kan være tilfældet på din bil (PD ?) er jo heller ikke sikkert, medmindre du har udført en eller anden form for service i maskinrummet.
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.

Patrickjep
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16. aug 2018, 15:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat 3b 130hp 1.9 tdi abs og esp fejl

Indlæg af Patrickjep » 27. aug 2018, 11:43

tror detsvære ikke at det er derfor da fejlen kom lidt efter lidt af sig selv og jeg ikke har skiftet rem på den før ;) men kan kigge på det en gang og melde tilbage ;) tak for svaret

Besvar

Tilbage til "Undervogn"