Fra aftageligt til svingbar træk - hjælp

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
Gummihest
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 8. sep 2010, 06:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Fra aftageligt til svingbar træk - hjælp

Indlæg af Gummihest » 16. sep 2018, 08:05

Jeg har forelsket mig i svingbar træk. Har allerede aftageligt træk på min q5. Har fundet et brugt sæt til en billig penge. Er der nogen der har prøvet ligne de eller ved hvad der skal gøres? Udskiftning af “trækket” er jo bare nogle bolte men hvad med resten?

Brugeravatar
svj
Nyt medlem
Indlæg: 230
Tilmeldt: 1. maj 2009, 08:48
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Fra aftageligt til svingbar træk - hjælp

Indlæg af svj » 16. sep 2018, 08:17

Jeg er igang med at montere det originale svingbare træk på min golf, så det er givetvis ikke det samme som din vogn. For mit vedkomne skal der et nyt kabelsæt, styreboks der passer til det kabelsæt samt diverse plastik dele til udløsning af trækket fra baggagerummet. Det er måske anderledes på din hvis det er udløst elektronisk - i en golf sker det via et kabeltræk.


Sent from my iPad using Tapatalk
VW Golf 7 GTI PP DSG 2014
VW Polo 6C BlueGT 2014 Solgt

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Fra aftageligt til svingbar træk - hjælp

Indlæg af diskoboy » 16. sep 2018, 18:38

Gummihest skrev:
16. sep 2018, 08:05
Jeg har forelsket mig i svingbar træk. Har allerede aftageligt træk på min q5. Har fundet et brugt sæt til en billig penge. Er der nogen der har prøvet ligne de eller ved hvad der skal gøres? Udskiftning af “trækket” er jo bare nogle bolte men hvad med resten?
Nyt træk selvfølglig :)

Derudover nyt modul og håndtag inde i føresiden bag sidebeklædningen. Der skal også trækkes et par nye ledninger over til den nye boks fra håndtaget (diode. Kontakt og stel)

Boksen får strøm via det røde stik - det er det samme om du har aftageligt eller svingbart (antaget at det er en original Audi boks der er monteret og ikke en eller anden kopi boks)

Udløsningen af trækket sker via håndtaget i føresiden - trækket falder halvt ned ligesom på Golf 7 / Passat B8 mf. Så skal man selv sparke det på plads. Mega fesent på sådan en bil det ikke er automatisk, men der skal man op i Q7.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Gummihest
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 8. sep 2010, 06:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fra aftageligt til svingbar træk - hjælp

Indlæg af Gummihest » 19. sep 2018, 06:39

Nå problemet er løst. I annoncen på bilen stod der at det var aftageligt, men det er heldigvis svingbar 8-)

Besvar

Tilbage til "Undervogn"