Hehe fedt billede. Med hunter DSP600 targets
Camber kan ikke justeres nok bagpå (trailer trukket bagbro skæv?)
-
- Medlem
- Indlæg: 859
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:29
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 34 times
Re: Camber kan ikke justeres nok bagpå (trailer trukket bagbro skæv?)
- So What Speed Shop! -
VW bobbel 1958 - Golf Cabriolet 1990(solgt)- Mercedes SLK R172 2013(totalt skadet) - Mercedes w205 Cab Solgt - Porsche Macan 2018
VW bobbel 1958 - Golf Cabriolet 1990(solgt)- Mercedes SLK R172 2013(totalt skadet) - Mercedes w205 Cab Solgt - Porsche Macan 2018
- scrallar
- Nyt medlem
- Indlæg: 483
- Tilmeldt: 29. dec 2012, 19:06
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 4690 Haslev / 3500 Værløse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Camber kan ikke justeres nok bagpå (trailer trukket bagbro skæv?)
Bilen blev sporet endnu engang med de korrekte dele, og nu køre det
Bil: Skoda octavia combi elegance 1,9 TDI 12/2009
http://www.bilgalleri.dk/galleri/261210 ... ance_combi
http://www.bilgalleri.dk/galleri/261210 ... ance_combi
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Camber kan ikke justeres nok bagpå (trailer trukket bagbro skæv?)
Lyder godt. Men jeg havde nok valgt at have den største camber på højre baghjul - du har det på venstre. Grunden til man normalt sigter efter at have størst camber på højre baghjul er fordi så ligger bilen bedst på veje, som hælder ned fra midten - hvilket er normalt i lande med højrekørsel som f.eks DK.
Det er bare en detalje - ikke noget du behøver at rette.
Det er bare en detalje - ikke noget du behøver at rette.
/Søren.
- scrallar
- Nyt medlem
- Indlæg: 483
- Tilmeldt: 29. dec 2012, 19:06
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 4690 Haslev / 3500 Værløse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Camber kan ikke justeres nok bagpå (trailer trukket bagbro skæv?)
Okey det er for sent nu Men det havde nok heller ikke hjulpet jeg havde sagt det til ham...i-s skrev: ↑7. dec 2018, 12:13Lyder godt. Men jeg havde nok valgt at have den største camber på højre baghjul - du har det på venstre. Grunden til man normalt sigter efter at have størst camber på højre baghjul er fordi så ligger bilen bedst på veje, som hælder ned fra midten - hvilket er normalt i lande med højrekørsel som f.eks DK.
Det er bare en detalje - ikke noget du behøver at rette.
Jeg sagde han godt måtte få dem til at stå så tæt på 0 grader (men stadigvæk inden for de korrekte mål) på grund af hæl og tå på en skoda octavia. Men han var ldit uforstående, og mente det var på grund af dæktryk når en bil lavede hæl og tå.
Hvis først jeg havde sagt han godt måtte justere højre baghjul anderledes, så havde han sikkert spurgt hvor det skjulte kamera sad
Når får den lov til at køre som den står nu, og så håber jeg ikke den æder mine dæk igen
Bil: Skoda octavia combi elegance 1,9 TDI 12/2009
http://www.bilgalleri.dk/galleri/261210 ... ance_combi
http://www.bilgalleri.dk/galleri/261210 ... ance_combi
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Camber kan ikke justeres nok bagpå (trailer trukket bagbro skæv?)
Det skal nok virke det der. Fandt lidt gamle data frem. Kan se jeg endte med VB = 0'42 og HB = 0'54 på min Superb. Det kørte rigtig godt og brændstofforbruget faldt faktisk også lidt. Det skal så siges min stod i max fra fabrikken, altså 1'30 på begge hjul - det skabte kun problemer.scrallar skrev: ↑7. dec 2018, 12:24Okey det er for sent nu Men det havde nok heller ikke hjulpet jeg havde sagt det til ham...i-s skrev: ↑7. dec 2018, 12:13Lyder godt. Men jeg havde nok valgt at have den største camber på højre baghjul - du har det på venstre. Grunden til man normalt sigter efter at have størst camber på højre baghjul er fordi så ligger bilen bedst på veje, som hælder ned fra midten - hvilket er normalt i lande med højrekørsel som f.eks DK.
Det er bare en detalje - ikke noget du behøver at rette.
Jeg sagde han godt måtte få dem til at stå så tæt på 0 grader (men stadigvæk inden for de korrekte mål) på grund af hæl og tå på en skoda octavia. Men han var ldit uforstående, og mente det var på grund af dæktryk når en bil lavede hæl og tå.
Hvis først jeg havde sagt han godt måtte justere højre baghjul anderledes, så havde han sikkert spurgt hvor det skjulte kamera sad
Når får den lov til at køre som den står nu, og så håber jeg ikke den æder mine dæk igen
Jeg havde så forventet den blev lidt dårligere i undvigemanøvrer, men det var ikke noget jeg kunne mærke. Forsøgte ellers at lege med det.
Dæktryk har også lidt at sige, det har din dækmand helt ret i. Hvis du ikke har noget imod den er lidt hård i bagenden, så kør gerne med 2,8 - 3,0 i bag.
/Søren.