Bilen "smider" hjulene (hjul "hopper" under acceleration)
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4124
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 478 times
Re: Bilen "smider" hjulene (hjul "hopper" under acceleration)
tror ikke det har noget med andet end antispin at gøre Alle de biler jeg har ejet har haft det, dog ikke g5eren da den har dsg. Men min gamle kadett 1,2 kunne smide hjulene rundt uden at hoppe, og der var næppe antispin
2020 Audi E-tron 55
- kriztian
- Medlem
- Indlæg: 1051
- Tilmeldt: 8. jul 2008, 13:37
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Bilen "smider" hjulene (hjul "hopper" under acceleration)
Hej Realtor
Interessant det du skriver om DSG. Jeg har prøvekørt en 2.0 tdi med 140 hk og den kunne jeg da godt få til at "hoppe" på hjulene...
Interessant det du skriver om DSG. Jeg har prøvekørt en 2.0 tdi med 140 hk og den kunne jeg da godt få til at "hoppe" på hjulene...
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 164
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 23:25
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Helsingør
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Bilen "smider" hjulene (hjul "hopper" under acceleration)
min g4 gti gør det også , men den har ikke antispin , min 3'er gjorde det også den havde heller ikke antispin
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4124
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 478 times
Re: Bilen "smider" hjulene (hjul "hopper" under acceleration)
det med dsgen er jo mere pga. automatfunktionen, men nu heller ikke fordi jeg har prøvet det flere gange, da jeg ikke tror det er sundt for den.
2020 Audi E-tron 55
- kriztian
- Medlem
- Indlæg: 1051
- Tilmeldt: 8. jul 2008, 13:37
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Bilen "smider" hjulene (hjul "hopper" under acceleration)
Det tyder jo så på, at det ikke er antispin relateret....GTI-sn3j skrev:min g4 gti gør det også , men den har ikke antispin , min 3'er gjorde det også den havde heller ikke antispin
- clausvp
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3172
- Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Bilen "smider" hjulene (hjul "hopper" under acceleration)
Det har da taget en sær drejning det her!?
Hjulene hopper....... det har INTET med antal hestekræfter eller ESP at gøre! Det med de mange heste, har jeg tildens til at betragte som det rene nonsens!
Hjulene hopper alene af den årsag at de er for fleksibelt tilkoblet automobilet! Der er relativt blød gummidæmpning i alle de fastgørelsespunkter hvor hjulet har "fat" i karosseriet, og det fjedrer jo UDÆMPET frem og tilbage og op og ned. Det der sker er at hjulet forsøger at stikke af fra sit ophæng. Når så diverse gummier ikke kan strække sig mere, så fjedrer det hjulet opad og bagud. SÅ forsøger hjulet igen at stikke af, og gummierne fjedrer igen...og igen...og igen= Hjulet hopper!
Der er flere afgørende faktorer der skal betragtes: hvor er påvirkninger størst når hjulet skal trække bilen fremad og kan hjulets primæraffjedring have indflydelse!?
Bløde gummiophæng giver god støjdæmpning, med desværre også mindre kontrol over hjulet.
Bløde fjedre og støddæmpere giver komfort, men også ringe kontrol over hjulet.
Løsningen er at udskifte den komfortable opsætning til en mere sporty! Sportsundervogn og fastere hjulophæng!
Klik: http://brunohansen-msport.s-3.dk/data/d ... 0dansk.pdf
Hjulene hopper....... det har INTET med antal hestekræfter eller ESP at gøre! Det med de mange heste, har jeg tildens til at betragte som det rene nonsens!
Hjulene hopper alene af den årsag at de er for fleksibelt tilkoblet automobilet! Der er relativt blød gummidæmpning i alle de fastgørelsespunkter hvor hjulet har "fat" i karosseriet, og det fjedrer jo UDÆMPET frem og tilbage og op og ned. Det der sker er at hjulet forsøger at stikke af fra sit ophæng. Når så diverse gummier ikke kan strække sig mere, så fjedrer det hjulet opad og bagud. SÅ forsøger hjulet igen at stikke af, og gummierne fjedrer igen...og igen...og igen= Hjulet hopper!
Der er flere afgørende faktorer der skal betragtes: hvor er påvirkninger størst når hjulet skal trække bilen fremad og kan hjulets primæraffjedring have indflydelse!?
Bløde gummiophæng giver god støjdæmpning, med desværre også mindre kontrol over hjulet.
Bløde fjedre og støddæmpere giver komfort, men også ringe kontrol over hjulet.
Løsningen er at udskifte den komfortable opsætning til en mere sporty! Sportsundervogn og fastere hjulophæng!
Klik: http://brunohansen-msport.s-3.dk/data/d ... 0dansk.pdf
- kriztian
- Medlem
- Indlæg: 1051
- Tilmeldt: 8. jul 2008, 13:37
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Bilen "smider" hjulene (hjul "hopper" under acceleration)
Tak Clausvp for informativt svar.
Så det du anbefaler er:
* sportsundervogn, f.eks. Eibach, Gevind, m.fl.
* fastere hjulophæng, og er det dét du har linket til (brunogansen-msport)...?
Så det du anbefaler er:
* sportsundervogn, f.eks. Eibach, Gevind, m.fl.
* fastere hjulophæng, og er det dét du har linket til (brunogansen-msport)...?
-
- Medlem
- Indlæg: 1192
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 07:44
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: kerteminde
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Bilen "smider" hjulene (hjul "hopper" under acceleration)
tror også på bløde motorophæng og måske lidt bløde ( måske defekte ?? ) gummi bøsninger i de bagerste nederste bærearme der hvor de er boltet fast i broen !! ??
har selv problemer med min ryster ved tilkobling når den er godt varm og jeg har kørt et stykke tid i bykørsel
min kobling har snart rundet 500.000 km og ved godt den står til en fortjent udskiftning men rysteriet er føst blevet slemt efter jeg opdagede at bøsningerne i de nævnte bærearme var defekte ( hvis men slår på dækket i længderetningen " daller " hjulet - ganske som en defekt bagerste bærearmsbøsning på en passat 35i eller en G3
en mulighed
regards
Viggo
har selv problemer med min ryster ved tilkobling når den er godt varm og jeg har kørt et stykke tid i bykørsel
min kobling har snart rundet 500.000 km og ved godt den står til en fortjent udskiftning men rysteriet er føst blevet slemt efter jeg opdagede at bøsningerne i de nævnte bærearme var defekte ( hvis men slår på dækket i længderetningen " daller " hjulet - ganske som en defekt bagerste bærearmsbøsning på en passat 35i eller en G3
en mulighed
regards
Viggo
Touran 2,0TDI 140hk BMT 2012 - 591.000 km Touran 2,0TDI IQ 2019 - 200.000 km
VW Polo 1,6 TDI BMT 2012 - 270.000 km Passat 1,9TDI 90 hk + det løse 1997 - 660.000 km - Skoda Fabia 1,4 TDI combi 2008 - 300.000 km ( solgt )vw Passat 2,0 TDI 2008 - 354.000 ( solgt )
vw Golf 7 2019 1,5 TSI 82.000 km Golf 3 1,8 90 hk - 1992 ( solgt ! ) Touran 2,0 TDI 136 hk 2003 Touran 1,9 TDI 105hk 2006 820.000 km + 1303 1974 ( sønnens )
Polo 6N 1,0 1995 VW Move UP 2013 ( datterens )
VW Polo 1,6 TDI BMT 2012 - 270.000 km Passat 1,9TDI 90 hk + det løse 1997 - 660.000 km - Skoda Fabia 1,4 TDI combi 2008 - 300.000 km ( solgt )vw Passat 2,0 TDI 2008 - 354.000 ( solgt )
vw Golf 7 2019 1,5 TSI 82.000 km Golf 3 1,8 90 hk - 1992 ( solgt ! ) Touran 2,0 TDI 136 hk 2003 Touran 1,9 TDI 105hk 2006 820.000 km + 1303 1974 ( sønnens )
Polo 6N 1,0 1995 VW Move UP 2013 ( datterens )
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Bilen "smider" hjulene (hjul "hopper" under acceleration)
Lige nøjagtigkriztian skrev:Tak Clausvp for informativt svar.
Så det du anbefaler er:
* sportsundervogn, f.eks. Eibach, Gevind, m.fl.
* fastere hjulophæng, og er det dét du har linket til (brunogansen-msport)...?
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- kriztian
- Medlem
- Indlæg: 1051
- Tilmeldt: 8. jul 2008, 13:37
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Bilen "smider" hjulene (hjul "hopper" under acceleration)
Hvad koster det ca. at montere a) undervogn og b) hjulophæng hos en mekker?
- clausvp
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3172
- Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Bilen "smider" hjulene (hjul "hopper" under acceleration)
Yep! Se mere læsestof på www.powerflex.co.ukkriztian skrev:Tak Clausvp for informativt svar.
Så det du anbefaler er:
* sportsundervogn, f.eks. Eibach, Gevind, m.fl.
* fastere hjulophæng, og er det dét du har linket til (brunogansen-msport)...?
Du må have lavet et tilbud på operationen, da det er svært at vurdere hvor lang tid det vil tage. Bøsninger kan nemli drille noget...
- Mikkel K
- Medlem
- Indlæg: 1155
- Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 29 times
Re: Bilen "smider" hjulene (hjul "hopper" under acceleration)
Synes det lyder meget normalt?
Det lyder til du har et sæt gode kvalitetsdæk på, hvilket betyder godt greb. Istedet for bare at køre hjulene uhæmmet rundt, så får den en smule grep og derved kommer bilen til at hoppe.
Man kan vel sige det er en blanding af gode dæk og for lidt hk - det kan du så løse med ringere dæk og/eller flere hk
Det lyder til du har et sæt gode kvalitetsdæk på, hvilket betyder godt greb. Istedet for bare at køre hjulene uhæmmet rundt, så får den en smule grep og derved kommer bilen til at hoppe.
Man kan vel sige det er en blanding af gode dæk og for lidt hk - det kan du så løse med ringere dæk og/eller flere hk
- kriztian
- Medlem
- Indlæg: 1051
- Tilmeldt: 8. jul 2008, 13:37
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Bilen "smider" hjulene (hjul "hopper" under acceleration)
Ja, jeg kører på gode dæk, og det er jo bestemt et plus.
Vedrørende flere heste så forstår jeg det ikke helt. Hvad vil flere heste gavne? Og hvor mange flere, 300 hk eller mere?
Vedrørende flere heste så forstår jeg det ikke helt. Hvad vil flere heste gavne? Og hvor mange flere, 300 hk eller mere?
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Bilen "smider" hjulene (hjul "hopper" under acceleration)
Jeg har en god mekaniker jeg selv bruger ude i Rødovre hvis det er noget Kristian
Send en PB hvis du vil ha hans nr
Send en PB hvis du vil ha hans nr
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook