bremser, rækkefølge af udluftning

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
onslow
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 27. maj 2017, 14:13
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

bremser, rækkefølge af udluftning

Indlæg af onslow » 25. dec 2018, 19:58

Hej,

hjælper en bekendt med en audi a6, 2001 med HP2 bremser fortil, hvor vi har været nødt til at afmontere det Z formede bremserør der er på selve kaliberen for at skifte bremseskiverne ( 321 x 30 ), simpelthen for at kunne komme til at løsne den øverste bolt.
Nu har vi problemer med at få luftet ud.
Når bremsepedalen pumpes med motoren slukket bliver den hård i løbet af 2-3 pump. Starter bil synker pedalen helt i bund og herefter kan den nemt trædes helt i bund.
Vi har kørt udluftning efter HB, VB, HF, VF og fyldt jævnligt op i beholderen.
Nu kan jeg så læse i Bentley manualen at der specifikt står at der skal udluftes på en "non-traditional order":
HF,VF,HB,VB.

nogen der har erfaringer /kommentarar omkring dette

Thanasosdk
Nyt medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 16. feb 2010, 16:56
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: bremser, rækkefølge af udluftning

Indlæg af Thanasosdk » 26. dec 2018, 08:59

Har i kørt udluftning af ABS blokken?
Det skal vidst gøres med hjælp af vcds?
Ellers “burde” rækkefølgen ikke have den store betydning.

At bremsen kan komme længere ned med tændt bil er normalt, syntes også vores 1,9tdi kan blive ved langt men ved kørsel bremser den normalt og mister ikke væske.

Hilsen Thomas.
Thomas
Seat leon St fr ehybrid 2021

Besvar

Tilbage til "Undervogn"