Hej,
hjælper en bekendt med en audi a6, 2001 med HP2 bremser fortil, hvor vi har været nødt til at afmontere det Z formede bremserør der er på selve kaliberen for at skifte bremseskiverne ( 321 x 30 ), simpelthen for at kunne komme til at løsne den øverste bolt.
Nu har vi problemer med at få luftet ud.
Når bremsepedalen pumpes med motoren slukket bliver den hård i løbet af 2-3 pump. Starter bil synker pedalen helt i bund og herefter kan den nemt trædes helt i bund.
Vi har kørt udluftning efter HB, VB, HF, VF og fyldt jævnligt op i beholderen.
Nu kan jeg så læse i Bentley manualen at der specifikt står at der skal udluftes på en "non-traditional order":
HF,VF,HB,VB.
nogen der har erfaringer /kommentarar omkring dette
bremser, rækkefølge af udluftning
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 119
- Tilmeldt: 16. feb 2010, 16:56
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: bremser, rækkefølge af udluftning
Har i kørt udluftning af ABS blokken?
Det skal vidst gøres med hjælp af vcds?
Ellers “burde” rækkefølgen ikke have den store betydning.
At bremsen kan komme længere ned med tændt bil er normalt, syntes også vores 1,9tdi kan blive ved langt men ved kørsel bremser den normalt og mister ikke væske.
Hilsen Thomas.
Det skal vidst gøres med hjælp af vcds?
Ellers “burde” rækkefølgen ikke have den store betydning.
At bremsen kan komme længere ned med tændt bil er normalt, syntes også vores 1,9tdi kan blive ved langt men ved kørsel bremser den normalt og mister ikke væske.
Hilsen Thomas.
Thomas
Seat leon St fr ehybrid 2021
Seat leon St fr ehybrid 2021