Undervognsbehandling

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
AndreasHald
Nyt medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. dec 2012, 13:59
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Undervognsbehandling

Indlæg af AndreasHald » 5. jan 2019, 20:32

Hey,
Jeg har mig en Golf 7 som jeg gerne vil have undervognsbehandlet, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal vælge ? Alle de forskellige fabrikanter og produkter gør de i sidste ende ikke det samme ? Eller er der noget som er bedere end andet og noget man skal være ops på? Erfaring, tips og tricks tages imod med kyshånd :-)

Mvh. Andreas
Vw Passat 3c Sportline 2,0 tfsi
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Undervognsbehandling

Indlæg af Blackfinger » 5. jan 2019, 21:36

Det er svært at svare på. Mest handler det om tillid til den der behandler. Egentlig så tror jeg at produkterne minder meget om hinanden. For nogle år siden fik min bror sprøjtet en ældre Vento med Pava. Det var lidt noget sort snask under bunden, men nok effektivt på en bil med begyndende rust.

Min tidligere Passat fik Suvo, det så fint ud. Min Golf 7 har fået Dinitrol, det ser også fint ud.

Nogle centre er tilknyttet FDM elller Teknologisk Institut kontrol. Det får dem nok også til at stramme sig lidt an.

De fleste, om ikke alle tager fotodokumentation nu om dage.

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: Undervognsbehandling

Indlæg af Kinojserguru » 6. jan 2019, 14:27

Det bedste tidspunkt at få det gjort på, er helt klart fra ny, altså INDEN bilen kommer ud at køre overhovedet, men hvis det nu ikke kan lade sig gøre, vil jeg helt klart anbefale at få det gjort i sommertiden hvor vejret er varmt. Efter min mening, er vintertiden nok ikke lige det bedste tidspunkt at få det gjort, pga fugt, salt mm.
Den G7 jeg har nu, har fået SUVO, mest fordi forhandleren anbefalede dette, det blev udført ved et firma i Kolding og ikke hos VW. Det så pænt og nydeligt ud da jeg fik bilen og det gør det egentlig stadig så vidt jeg kan se.
Jeg har ellers altid anvendt Dinitrol men nu blev det altså SUVO.
Nogle biler må ikke anvende PAVA fordi det opløser noget voks som bilen er behandlet med fra ny, det skulle efter sigende få voksen til at stoppe huller i døre og paneler så vand ikke kan komme ud.
Prøv evt. og spørg en "ældre" mekanikersvend om han kender et godt sted at få sådan noget udført, det er i høj grad et spørgsmål om tillid, for når det sorte stads er sprøjtet på, ligner det hinanden alt sammen og kan skjule meget.
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

AndreasHald
Nyt medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. dec 2012, 13:59
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Undervognsbehandling

Indlæg af AndreasHald » 6. jan 2019, 16:07

Har forhørt mig rundt omkring og der er jo enormt mange forskellige meninger og holdninger :roll:
bilen er 4 år gammel men er importeret fra Tyskland (ved ikke om dette har noget at sige). Jeg tror jeg vil forsøge at køre en tur rundt til de forskellige og tage en snak med dem.
Vw Passat 3c Sportline 2,0 tfsi
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline

Brugeravatar
Henrik2800
Medlem
Indlæg: 1385
Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 23 times
Been thanked: 218 times

Re: Undervognsbehandling

Indlæg af Henrik2800 » 6. jan 2019, 16:33

Havde en bil som fik Pava.
Tørrede hurtigt ind, og da der kom rust i et bagpanel, konstaterede jeg at det slet ikke var behandlet.

Jeg sprøjtede selv en 7år gammel bil med Dinotrol.
Efterbehandlede den igen, da den var 10 år.
Det holdt rigtigt godt. Bilen blev skrottet som 14-årig, ikke pga. rust, men pga defekt motor.
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.

Besvar

Tilbage til "Undervogn"