har fået sat mine sommerfælge på her i weekenden, og var ud og lufte dem
da vi så holder et sted får jeg kigget ned på baghjulene, og syntes at de står skævt og peger indad mod forenden
har ikke lagt mærke til det før, men det kan måske forklare hvorfor bilen til tider slår lidt med numsen når man kører over brøndæksler mm. det er mere udtalt nu hvor der er kommet 225/45-17 på end ved vinterdækkene i 195/65-15. kan det også være derfor at sommerdækkene bagpå fik hæl og tå
prøvede så på hjemturen at finde brønddæksler og andre ujævnheder og hvis jeg kører over det i højre side slår bagenden mod venstre, og ved venstre side slår bagenden mod højre.
spørgsmålet er så om det kan justeres med en firehjulsudmåling, så de peger i samme retning som forhjulene. jeg har ikke lige styr på hvor meget man kan justere på undervognen, og om den måske bare er sat sådan op ab. fabrik
hvis det kan rettes op, hvor er så et godt sted at få det gjort i kbh eller omegn, hvor de har styr på tingene.
Gider ikke at køre til et sted og få at vide at det ikke kan justeres og x antal penge fattigere
hjulene ser ud til at pege indad bagpå ?
- ac242
- Medlem
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 23 times
hjulene ser ud til at pege indad bagpå ?
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg
Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg
Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 161
- Tilmeldt: 22. apr 2009, 19:34
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: hjulene ser ud til at pege indad bagpå ?
Det gør mine baghjul også, og jeg har fået den sporet. Seat Leon 1P.
Jeg læste noget på nettet for nogle dage siden, om at det var noget bilfabrikanterne gjorde for at give bedre greb i vejen, ved dog ikke om det passer?
Og har samme fælg og dæk størrelse som dig.
Jeg læste noget på nettet for nogle dage siden, om at det var noget bilfabrikanterne gjorde for at give bedre greb i vejen, ved dog ikke om det passer?
Og har samme fælg og dæk størrelse som dig.
- ac242
- Medlem
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 23 times
Re: hjulene ser ud til at pege indad bagpå ?
ja det var lidt det jeg tænkte at det måske var for vejgrebets skyld.
hvis baghjulene nu pegede lige ud ville køreegenskaberne måske ændre sig, så istedet for at have en bil der er nogenlunde neutral styrende, kunne jeg måske risikere at den blev overstyrende og alt for svingvillig.
på den side du linker til står der så :
Forhjulstrukne biler har ofte toe-out på baghjulene, da det modvirker forhjulstrækkernes understyringstendenser og dermed giver mere svingvillighed.
ja det er jo så det stik modsatte af hvad mine baghjul er
kan så læse på http://www.octavia-vrs.com/technical/co ... oblems.htm
Due to a number of complaints regarding rear tyre noise and wear on Octavia A5 vehicles, the rear camber values can be changed to the following settings -
Old values are: -1°45' ± 30'
New values are: -1°20' ± 30'
This information applies to Standard and Sport suspension.
men det har så ikke noget at gøre med toe-in/out
hvis baghjulene nu pegede lige ud ville køreegenskaberne måske ændre sig, så istedet for at have en bil der er nogenlunde neutral styrende, kunne jeg måske risikere at den blev overstyrende og alt for svingvillig.
på den side du linker til står der så :
Forhjulstrukne biler har ofte toe-out på baghjulene, da det modvirker forhjulstrækkernes understyringstendenser og dermed giver mere svingvillighed.
ja det er jo så det stik modsatte af hvad mine baghjul er
kan så læse på http://www.octavia-vrs.com/technical/co ... oblems.htm
Due to a number of complaints regarding rear tyre noise and wear on Octavia A5 vehicles, the rear camber values can be changed to the following settings -
Old values are: -1°45' ± 30'
New values are: -1°20' ± 30'
This information applies to Standard and Sport suspension.
men det har så ikke noget at gøre med toe-in/out
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg
Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg
Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline