Hjælp, mit rat sidder skævt efter ny undervogn...

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
jurlander
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13. jul 2008, 17:27
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hjælp, mit rat sidder skævt efter ny undervogn...

Indlæg af jurlander » 7. maj 2009, 17:03

Jeg har fornylig fået monteret gevindundervogn, kræningsstabilisator samt nye 19" på min Leon fra 2003... Men nu sidder rattet en del skævt, og der er fandme ikke noget være at køre med et rat der ikke sidder lige.. Har fået lavet en 4 hjulsudmåling, men ingen hjælp at hente der, det er stort set det samme...
Er der noget jeg har overset, eller er det normalt det godt kan drille lidt efter ny undervogn...?

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Hjælp, mit rat sidder skævt efter ny undervogn...

Indlæg af Tonny » 7. maj 2009, 17:27

Dem som har sporet din vogn har ikke gjort det korrekt. De skal sørge for rattet sidder lige.

Brugeravatar
Kenned
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:46
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Appenæs Auto
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hjælp, mit rat sidder skævt efter ny undervogn...

Indlæg af Kenned » 8. maj 2009, 09:21

1. tjek at du har det rigtige lufttryk for og bag.
2. er alle fælge af samme indpresning?
3. få sporret bilen igen et prof. sted. Noget tyder på de ikke har sporret bagvognen først.

Og hvis de siger den ikke kan sporres bag, så spark dem i løgne og find et andet sted.
Bagbroen kan løsnes og rykkes så den er lige "skæv" i begge sider, og hvis de bare sporer bilen for og lader bagenden være sig selv, så vil rattet sidde skævt for at kompencere.
Hilsen Kenneth ____-----____-----_______Vw golf 3 cabriolet / Vw Touran 2,0 TDI 150 highline
Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |
| Alle indlæg vedrørende KØB
skal postes i Køb - Købe guide - Alt vedr. køb

wagn
Helt nyt medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 13. okt 2008, 12:16
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hjælp, mit rat sidder skævt efter ny undervogn...

Indlæg af wagn » 9. maj 2009, 20:24

Sorry for hijack :cry:

Mit rat sidder også skævt. Jeg købte bilen hos en forhandler, men jeg kender den tidligere ejer og han siger at det sad snorlige, da han afleverede den. Der er monteret nye dæk+fælge og lavet service da jeg købte den. Vil det sige at værkstedet ikke har sporet den ordentligt? Der kan ikke være andet galt?

Og hvordan er min sag mht til at få værkstedet til at udbedre fejlen mere end 12 måneder efter købet?

Det skal retfærdigvis nævnes at de har kigget på den efterfølgende og rettet på det men det sidder stadig en anelse skævt.

På forh¨nd tak.

Mvh.
Wagn

Besvar

Tilbage til "Undervogn"