Golf 3 - Bremsepedal med "2 trin" ?? / Problemer med bremser

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
Brugeravatar
ApFolmer
Medlem
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vejle - syd/øst Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Golf 3 - Bremsepedal med "2 trin" ?? / Problemer med bremser

Indlæg af ApFolmer » 18. maj 2009, 21:23

Jeg har for nyligt indkøbt en NY (host - host) Golf 3 TDI - 1994. Skivebremser i for, tromler i bag.

Den bremser fint, men hvis man bremser sådan SEMI-hårdt, så bremser bilen også ok,/normalt, men når man har trådt på bremsepedalen i et par sekunder, er det som om pedalen lige vandrer et par cm længere ned, og det føles som om at den "forsvinder" , og man bliver liger lidt " woow" .. første gang.

Jeg har tjekket at den kan opretholde tryk, når man pumper på pedalen, uden tænding på bilen. Det er fint, og når man starter bilen, kan man mærke pedalen giver sig meget langsomt. Dvs helt normalt.

Jeg har haft tromlerne af i bag, og bakkerne ser ret nye ud, men tromlerne kan jeg ikek vurdere slid på ...

Det skal siges at jeg idag har strammet håndbremsen en del op, da den var meget slap.

Nu kan jeg igen blokere med håndbremsen, hvis jeg trækker hårdt nok.

MEN...

1 : enten er det blot udluftning (selvom bremsen er hård nok,,og ikke går i bund) ..
2 : Eller kan det være fordi at tromlerne er slidte, og når man bremser semi hårdt/ Hårdt op, så bremser bilen meget i for, og da håndbremsen er strammet en del op, så vil der være noget mellemrum, mellem hjulcylinder og bakkerne i bag, og kan det være dette man kan mærke "giver" sig indtil hjulcylinderen rammer bakkerne igen, selvom bilen bremser fint i for ??

Ret mig hvis jeg tager fejl, men uanset hvor let eller hårdt man bremser, så vil bilen vel altid bremse x% i for og y% i bag , pga reduktionen ... ik ?

Så kan det simplethen være tromlerne der er så slidte at der er for meget plads mellem hjulcylinder og bakkerne, som giver denne effekt ved opbremsning, eller er der andet der kan gøre det ... ???

Min makker har en GOlf 3 1.8 Benz, som også er begyndt at gøre det samme ...

HjÆlP os :mrgreen:
***AP Car Care ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***

Besvar

Tilbage til "Undervogn"