den teori der holder sku ikke muleSupermule skrev:
Du tager det originale areal på klodsen foran.....Så opgraderer du bremserne foran til noget større og noget med større areal..... Så tager du det nye areal og dividerer med det gamle og får en faktor. Denne faktor bruger du bagi......
arealet imellem skive og klods er uden betydning for bremsekraften.......
det er trykket fra caliberens stempel/stempler og dia. på skiven der er de afgørende faktorer for bremsekraften....
eks.
stemplet trykker 50kg arealet er 25 cm2 det gir et tryk på 2kg pr. cm2
stemplet trykker stadig 50kg men arealet er nu kun 12,5 cm2 det gir et tryk på 4kg pr. cm2
ergo en lille bremseklods vil bare trykke noget hårdere omkring skiven end en stor og derfor ender bremsekraften med at være den samme
så den eneste fordel du opnår ved at få større areal er at levetiden for bremsebelægningen forlænges og mindre varme udvikling
så hvis det er for at opnå større bremsekraft så skal stemplet i caliberen være større eller hydraliktrykket bagved stemplet skal forøges
dia. på skiven gir næsten sig selv det er jo bare kraft x arm
så større skive gir større bremsekraft men der er vi nok enige
lige for at fjerne enhver tvivl så aner jeg ikke om man kan flytte forbremserne hen bagpå
men som fler andre er inde på hvis man ikke ved hvad man har med at gøre så lad vær
men jeg kan godt se problemet med store hul og bitte bremser bag det ser lidt forkert ud