Octavia 1Z lyslængeregl., forreste sensor beslag, sænkning..

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Octavia 1Z lyslængeregl., forreste sensor beslag, sænkning..

Indlæg af Anders D » 29. jun 2010, 10:14

Ja, jeg har lidt svært ved at placere dette indlæg.

Problemet er at jeg har monteret orig. xenon med lyslængeregulering, og derfor har monteret sensor på forreste forhjulsophæng/svingarm, og at min bil er sænket.

Styreboks til xenon kan ikke grundindstilles, fordi forreste sensor er uden for grænseværdierne. Den skal vist nok ligge inden for 20-50% men jeg ligger og roder oppe omkring 80% når bilen holder plant. Jeg kan provokere den ned under 50% ved at holde med det ene hjulpar på en forhøjning, så sensoren virker godt nok.

Jeg har googlet uden videre held, det eneste jeg har læst mig til er at I-S på et tidspunkt kommenterede noget med et beslag til sensoren så den kommer tilbage inden for de korrekte værdier. Det var dog til en Octavia 1U. TA5 har tjekket etka og kan ikke finde noget originalt.

Jeg er ret sikker på mit lyslængeregulering ikke regulerer som det skal pga. den manglende grundindstilling :/ Lygterne kører dog ned/op når jeg sætter tænding på så jeg tror det alene handler om forreste sensor.

Er der nogen der kan byde ind her?

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Octavia 1Z lyslængeregl., forreste sensor beslag, sænkni

Indlæg af Tonny » 29. jun 2010, 10:42

Bøj armen så den kommer i midten af udslaget igen ved "normal" kørehøjde?

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Octavia 1Z lyslængeregl., forreste sensor beslag, sænkni

Indlæg af Anders D » 29. jun 2010, 10:55

Tonny skrev:Bøj armen så den kommer i midten af udslaget igen ved "normal" kørehøjde?
Det har jeg skam overvejet, men jeg ledte efter om der var en mere "korrekt" metode.. og hvis ikke, hvis det skal bøjes, om der var nogen der har prøvet det før.

Min bil er kun sænket 60/40 mm. så det må da være noget nogen har prøvet før....

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Octavia 1Z lyslængeregl., forreste sensor beslag, sænkni

Indlæg af Anders D » 29. jun 2010, 21:45

Bukkede her til aften den nederste del af beslaget med en tang så det flugter med bærearmen og vupti, så er den inden for grænseværdierne men dog kun så den står liiiige inden for nederste grænseværdi så må se om det funker. Grundindstilling foretaget uden fejl og nu vipper den ned/op når motoren startes, før gjorde den det også når man satte tænding på så tror problemet er løst.

Besvar

Tilbage til "Undervogn"