Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Kold Kaffe
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 30. apr 2014, 19:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af Kold Kaffe » 13. maj 2014, 18:08

eneste i danmark der oplever dette?

skoda octavia 1.4 tsi fra medio december 2013. Kørt 10.000 km indtil nu.

Bilen har 18 tommer fælge og sportsundervogn.

Jeg er åbenbart den eneste i danmark ifølge min forhandler, som har et problem med en lavfrekvens lyd når små ujævnheder passeres.

Troede jeg kunne leve med det, men det umuligt. Lyden giver propper og trykken i ørerne. Men i england, tyskland og holland kan man på deres skoda forum,
http://www.skodacommunity.de/skoda-foru ... rtbeitrag/
http://www.briskoda.net/forums/topic/29 ... bin/page-2
læse at mange oplever det samme som jeg gør, men ingen i danmark?

Har kørt med 17 tommer vinterhjul, men det var kun en anelse bedre.

Som sagt har jeg i dag fået oplyst fra min forhandler:
vi er som skoda servicepartner ikke kunne konstaterer denne anke. Vi har dog spurgt importøren om de kender til problemet og svaret var at de aldrig har hørt om det. De indsamler information fra andre servicepartnere på verdensplan og det er disse informationer de forholder sig til. Det er svært for fabrikken at forholde sig til vurderinger fra mennesker man ikke kender.

hvis jeg kører med bagklappen lukket, men ikke helt i, så er det markant bedre.

Ud over dette:
er der dug i xenon lygter om vinteren?
Efter vask løber der hen over flere timer periodisk vand ud fra sidespejle og ned af dørene?

Åbenbart noget der skal være sådan i følge skoda => ligger i konstruktionen => ?

Ikke den bedste oplevelse jeg har haft som bilejer.

Brugeravatar
MtM
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 6. aug 2013, 17:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af MtM » 13. maj 2014, 18:33

Vand fra sidespejlene.. Kan der komme lidt ud. Men det er meget lidt og kun et min. Eller 2.
Det andet kan jeg desværre ikke hjælpe med...
Skoda Octavia 1,4 TSI Elegance 140 hk. 2013

Kold Kaffe
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 30. apr 2014, 19:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af Kold Kaffe » 13. maj 2014, 21:57

Ok. Tak for svaret.

Jeg har haft en skoda mekaniker med ude at køre og han kunne ikke høre lyden. Dette overrasker mig ikke, da der åbenbart er en del mennesker, der ikke "kan" høre den lave frekvens/rumlelyd.

Men med det antal solgte octavia 3 i dk, skulle det undre mig meget hvis jeg er den eneste englænder, der taler tysk og kan høre hollandsk!

Hvis skoda i tyskland skifter støddæmper uden regning og har lovet at komme med en løsning. Og i uk, har de åbenbart varslet et "udbedringsæt" til bagklappen?

Spændt på hvad det ender med, for hvad lyden/støjen angår, så er bilen som den er nu er, noget af det ringeste jeg har kørt i.

Vagmaniac
Helt nyt medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 21. sep 2009, 17:39
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af Vagmaniac » 14. maj 2014, 06:26

Jeg har også den lavfrekvente lyd hvis vejen er ujævn. Jeg har fået skiftet fjedre til H&R 40mm og lyden er der stadig. Kører med originale 18" Golus.

Har ikke klaget over lyden endnu, men har klaget over en del andre ting (mest relateret til DSG7), som fx tøven ved igangsætning, ryk/hop ved igangsætning, ryk/hop ved nedgearing - svaret har sjovt nok været det samme som dit, mekanikeren og Skoda Danmark kan ikke konstatere noget problem - alt er som det skal være.

Ud over ovennævnte har jeg fået skiftet en utæt vandpumpe.

Jeg mener det er ret normalt med kondens i moderne lygter, noget med de er meget tætte. En mekaniker må rette mig hvis jeg tager fejl :-)

Angående vand fra spejlene, så har jeg ikke bemærket det som værende et problem - og jeg vasker bilen i hånden. Vil prøve at være ekstra opmærksom på det næste gang jeg vasker.

Trekster
Medlem
Indlæg: 831
Tilmeldt: 5. nov 2013, 13:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København
Has thanked: 13 times
Been thanked: 43 times

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af Trekster » 14. maj 2014, 07:15

Jeg har samme problem som dig, lavfrekvens lyd ved ujævnheder. Skoda fraskriver sig ethvert ansvar, for de kan ikke "se" problemet så har næsten givet op at få en løsning fra dem, det er trods alt SMC såe nok ikke meget hjælp at hente fra dem medmindre vi kan fremproducere en TPI..overvejlser på at indrage FDM har også verseret i mit hoved.
Som du kan læse på briskoda så vil de engelske forhandlere heller ikke vedkende sig problemet, udover den ene der måske har fået et "kit" - men siden intet hørt fra. Hvis det er sådan at kittet er officielt Skoda så findes der stensikkert en TPI på problemet.

Seneste "udvikling" er at vi tror det kan komme fra et problem med "relief vents" som du kan se her:

Billede
Billede

Det blev spottet på den video Skoda har udgivet af Octavia 3 bygge processen. Men jeg tror kofanger og i hvert fald trim fra bagagerum skal af for at afprøve den teori.

Brugeravatar
ac242
Medlem
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 23 times

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af ac242 » 14. maj 2014, 11:58

vi har haft de samme problemer i vores MAN busser og problemet var at de var for tætte i kabinen, hvis man så kørte med siderude og loftlemmene åbne forsvandt det næsten helt. det blev så værre når man havde blæserne kørende på fuld knald i feks. regnvejr.
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg

Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline

Dasko
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. mar 2014, 14:45
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Rødovre
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af Dasko » 14. maj 2014, 16:33

Vi har også kunnet høre den lyd da vi prøvekørte biler. Det var vores erfaring at lyden var markant mere fremtrædende i hatchback modellen frem for combi'en.
Snart med Octavia combi 1.4tsi - ADVARSEL, det frarådes folk der lider af heliofobi & aerofobi at benytte en bil med glastag:-)

ctx400
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 17. maj 2014, 15:01
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fyn
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af ctx400 » 28. maj 2014, 20:13

Jeg oplever det også i min nye octavia og finder det meget generende, har prøvet tricket med åben bagklap og det fjerner stort set problemet.
Det bør derfor være muligt at udbedre fejlen, og jo flere der indberetter det, jo større må sandsynligheden være for at skoda finder en løsning.
Kunne man ikke via siden her opfordre folk til at melde sig under fanerne hvis de oplever samme problem, det var helt tilfældigt at jeg fandt tråden her, så måske er der mange flere der bare tror de er de eneste der oplever det.
Octavia Elegance 1,6 TDI DSG7

Vikingkrigere
Helt nyt medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 9. apr 2014, 20:23
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fyn
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af Vikingkrigere » 29. maj 2014, 07:02

Jeg har samme problem med hensyn til vand fra sidespejlet. Mit spejl i passagersiden drypper meget længe efter vask. Det er skide irriterende eftersom det sætter drypspor ned af døren. Mærkeligt det kun er det ene spejl der har der problem..
These users thanked the author Vikingkrigere for the post:
per3888
Skoda octavia 1.2 tsi, 105 HK 2014

ctx400
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 17. maj 2014, 15:01
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fyn
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af ctx400 » 29. maj 2014, 08:50

Hvad er tpi? Og hvad gør "relief vents"?
Octavia Elegance 1,6 TDI DSG7

Brugeravatar
Kerovan
Nyt medlem
Indlæg: 288
Tilmeldt: 17. jun 2013, 15:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lynge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af Kerovan » 29. maj 2014, 09:45

ctx400 skrev:Hvad er tpi? Og hvad gør "relief vents"?
Ved ikke lige hvad TPI er, men de relief vents der tales om er vidst dem der sidder inde bag de bagerste skærm kasser. De mistænkes vidst for at være årsag i en del støj.
Skoda Octavia II 1,6FSi

Trekster
Medlem
Indlæg: 831
Tilmeldt: 5. nov 2013, 13:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København
Has thanked: 13 times
Been thanked: 43 times

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af Trekster » 29. maj 2014, 09:53

En TPI er en Technical Product Information fra fabrikken på f.eks udbredelse af den støj der kommer. Det er altså ikke en "recal" men blot til information til værkstederne hvordan fejlen kan udbedres hvis kunden klager.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1895 times

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af GaSelle » 29. maj 2014, 14:39

Vikingkrigere skrev:Jeg har samme problem med hensyn til vand fra sidespejlet. Mit spejl i passagersiden drypper meget længe efter vask. Det er skide irriterende eftersom det sætter drypspor ned af døren. Mærkeligt det kun er det ene spejl der har der problem..
Det har alle biler jeg har ejet gjort.

ctx400
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 17. maj 2014, 15:01
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fyn
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af ctx400 » 30. maj 2014, 08:12

Er jeg forøvrigt den eneste der ikke har en 1,6 dsg der kan gå over 20km/l ?
Min går lige præcis 20 og jeg kører til svendborg fra middelfart hver dag og holder en konstant fart på 120 km/t
det synes jeg ikke er tilfredsstillende, det er jo ikke meget mere end den 2,0 tdi'er jeg lige har udskiftet.
Desuden har den på 2600km regenereret 6 gange, er det ikke lige i overkanten?
Octavia Elegance 1,6 TDI DSG7

mmh
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21. apr 2011, 12:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af mmh » 3. jun 2014, 19:46

Hejsa !

Jeg har også det ovennævnte problem med den lavfrekvente støj, med propper i ørene til følge. Temmelig generende.

Måske det har noget med at bilen er for tæt, for somme tider bliver jeg nødt til at åbne bildøren for at kunne smække bagklappen (en hatchback).

Derudover er der problemer med lamineringen i for- og bagrude, som ved forskellige vinkler giver et "forvrænget" billede.

Bilen er købt samme sted som Trekster's, og jeg vil da prøve at køre ud til dem, nu hvor jeg ved at jeg ikke er den eneste. Forventer dog ikke det store (især ikke med rudeproblemet).

Måske FDM kan hjælpe, men ellers kunne man overveje at skrive på Skoda's facebook side ? Har før set at det kan skabe opmærksomed.

Min bil er forøvrigt en Octavia 3 140 TSI DSG7 Elegance Hatchback fra marts 2014.

Vh
Martin

Jens_J
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 11. jan 2012, 12:21
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af Jens_J » 4. jun 2014, 09:49

Hvor tydeligt er det, fordi jeg overvejer kraftigt at købe en Octavia 1.8 TSI hatchback, jeg har været ude og køre en lille prøvetur i den, og jeg må da tilstå jeg ikke skænkede det en tanke, men på den anden side er der så mange indryk når man er ude og prøve en ny bil, så jeg ved ikke om jeg bare ikke bemærkede det, men jeg bliver da lige lidt bekymret.

Jeg synes bare den kørte vildt godt den jeg prøvede, den var dejlig stille og lå godt på vejen, men så vidt jeg kan læse har 1.8 også multilink suspension i modsætning til de andre på nær RS, så det kan også ske det måske påvirker det fænomen her ?

Men jeg skal da vist have en prøvetur mere og så være lidt mere opmærksom på netop det her.

Trekster
Medlem
Indlæg: 831
Tilmeldt: 5. nov 2013, 13:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København
Has thanked: 13 times
Been thanked: 43 times

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af Trekster » 4. jun 2014, 10:01

Jens_J skrev:Hvor tydeligt er det, fordi jeg overvejer kraftigt at købe en Octavia 1.8 TSI hatchback, jeg har været ude og køre en lille prøvetur i den, og jeg må da tilstå jeg ikke skænkede det en tanke, men på den anden side er der så mange indryk når man er ude og prøve en ny bil, så jeg ved ikke om jeg bare ikke bemærkede det, men jeg bliver da lige lidt bekymret.

Jeg synes bare den kørte vildt godt den jeg prøvede, den var dejlig stille og lå godt på vejen, men så vidt jeg kan læse har 1.8 også multilink suspension i modsætning til de andre på nær RS, så det kan også ske det måske påvirker det fænomen her ?

Men jeg skal da vist have en prøvetur mere og så være lidt mere opmærksom på netop det her.
Der er ingen forskel på fænomenet, om hvorvidt du har hatchback/combi/multilink/standard suspension. Alle modeller er ramt. Det er mest fremtrædende over ujævn vej, f.eks brosten fremprovokerer fejlen ret så voldssomt.

Hightower
Helt nyt medlem
Indlæg: 90
Tilmeldt: 21. apr 2014, 19:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hinnerup
Has thanked: 24 times
Been thanked: 4 times

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af Hightower » 4. jun 2014, 10:22

ctx400 skrev:Er jeg forøvrigt den eneste der ikke har en 1,6 dsg der kan gå over 20km/l ?
Min går lige præcis 20 og jeg kører til svendborg fra middelfart hver dag og holder en konstant fart på 120 km/t
det synes jeg ikke er tilfredsstillende, det er jo ikke meget mere end den 2,0 tdi'er jeg lige har udskiftet.
Desuden har den på 2600km regenereret 6 gange, er det ikke lige i overkanten?
Min har også regenereret 6-8 gange nu på 2600 km. Ifølge flere herinde er det normalt, og det skulle aftage. Snakker nu alligevel med værkstedet på tirsdag, når de skal lave en nu komplet klargøring af bilen
VW Passat Variant 1,5 TSI Highline Premium m. DSG...og lidt ekstra lir :D

Brugeravatar
Jeppe_B
Medlem
Indlæg: 598
Tilmeldt: 22. jun 2008, 20:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af Jeppe_B » 4. jun 2014, 11:26

ctx400 skrev:Er jeg forøvrigt den eneste der ikke har en 1,6 dsg der kan gå over 20km/l ?
Min går lige præcis 20 og jeg kører til svendborg fra middelfart hver dag og holder en konstant fart på 120 km/t
det synes jeg ikke er tilfredsstillende, det er jo ikke meget mere end den 2,0 tdi'er jeg lige har udskiftet.
Desuden har den på 2600km regenereret 6 gange, er det ikke lige i overkanten?
Nu har jeg ikke O3 med kun O2 FL... Men mener ikke dit forbrug er urealistisk. Tror ikke du kan forvente mere, hvis du hovedsageligt kører 120km/t. Netop på motorvej, er forskellen på 1.6 tdi og 2.0 tdi minimal. Nogle hævder endda at 2.0 bliver mest økonomisk, ved højere hastigheder.

Hvis i til gengæld kører by kørsel eller landevej, vil din 1.6 kører længst på literen, og med meget landevej vil den også komme en del højere op end de 20km/l.

På landevej ligger mit forbrug ved 80-90 km/t mellem 22-28km/l.
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI DSG 2018
Skoda Octavia Combi Greenline 2010

ctx400
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 17. maj 2014, 15:01
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fyn
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af ctx400 » 4. jun 2014, 19:03

Jeg har skrevet på Skodas FB side og vil opfordre at i andre også gør det.
Jeg fik bare et svar om at henvende mig ved forhandleren hvilket jeg har gjort.
Jeg har også skrevet direkte til fabrikken men har intet hørt, men jo flere steder vi gør os bemærket jo størrer er chancen vel for at Skoda gør noget.
Ellers er jeg frisk på at vi involverer FDM.
Lidt træls for det er ellers en lækker bil.
Octavia Elegance 1,6 TDI DSG7

ctx400
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 17. maj 2014, 15:01
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fyn
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af ctx400 » 5. jun 2014, 09:00

Jens_J skrev:Hvor tydeligt er det, fordi jeg overvejer kraftigt at købe en Octavia 1.8 TSI hatchback, jeg har været ude og køre en lille prøvetur i den, og jeg må da tilstå jeg ikke skænkede det en tanke, men på den anden side er der så mange indryk når man er ude og prøve en ny bil, så jeg ved ikke om jeg bare ikke bemærkede det, men jeg bliver da lige lidt bekymret.

Jeg synes bare den kørte vildt godt den jeg prøvede, den var dejlig stille og lå godt på vejen, men så vidt jeg kan læse har 1.8 også multilink suspension i modsætning til de andre på nær RS, så det kan også ske det måske påvirker det fænomen her ?

Men jeg skal da vist have en prøvetur mere og så være lidt mere opmærksom på netop det her.
Det er meget tydeligt på min, men lad os endelig høre dit synspunkt når du har prøvekørt igen.
Octavia Elegance 1,6 TDI DSG7

Jens_J
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 11. jan 2012, 12:21
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af Jens_J » 6. jun 2014, 16:25

Jeg har fået prøvet en 1.4 TSI og jeg fandt et stykke vej hvor jeg synes det var rimelig tydeligt ved ca. 60 km/t, jeg følte lidt jeg fik propper i ørerne, men jeg skal lige have prøvet den 1.8 igen ved lejlighed, men det har da givet mig lidt tvivl om det er en Octavia jeg skal have, det er synd for jeg er ellers rigtig vild med den nye model.

ctx400
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 17. maj 2014, 15:01
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fyn
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af ctx400 » 18. jun 2014, 15:36

Octavia Elegance 1,6 TDI DSG7

chrsof
Nyt medlem
Indlæg: 177
Tilmeldt: 23. sep 2014, 16:49
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vamdrup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af chrsof » 9. okt 2014, 21:10

Har lige fået en octavia igår.

Jeg oplever også denne støj fra bagenden.

Er der fundet en løsning på problemet?

Jeg vil henvende mig til forhandleren. Så må jeg se om jeg bliver afvist :-(

Decipher
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af Decipher » 10. okt 2014, 08:59

Jeg kigger lidt fra sidelinjen, men har også været ude og prøvekøre O3 for nylig. Er det ikke et problem med flere nye biler? Jeg synes i mine prøvekørsler tit det kan være lidt ubehageligt i kabinen, fordi de nu er meget tætte og der derfor hurtigt bliver overtryk. Det går lidt ud over ens hørelse.

Er det er særligt fænomen på lige O3, som går videre end det? (I så fald kunne jeg i hvert fald ikke høre det)

Jens_J
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 11. jan 2012, 12:21
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af Jens_J » 10. okt 2014, 09:41

Jeg må tilstå mine planer om køb af en ny O3 også gik lidt i stå for en stund efter jeg kunne mærke det tydeligt på den 1.4 TSI.

Jeg så på det engelske forum at de skrev at støddæmperne blev skiftet fra uge et eller andet i sommers, så jeg kunne da godt tænke mig at vide Chrsof om det er en helt ny du har fået eller en brugt/demo fra tidligere på året ?

Jeg har efterhånden overbevist mig selv om at jeg vil have en 1.8 TSI / DSG, men det bliver alligevel lidt ved med at køre rundt i hovedet med alternativer.

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af Charlimike » 10. okt 2014, 11:48

Jens_J skrev:Jeg må tilstå mine planer om køb af en ny O3 også gik lidt i stå for en stund efter jeg kunne mærke det tydeligt på den 1.4 TSI.

Jeg så på det engelske forum at de skrev at støddæmperne blev skiftet fra uge et eller andet i sommers, så jeg kunne da godt tænke mig at vide Chrsof om det er en helt ny du har fået eller en brugt/demo fra tidligere på året ?

Jeg har efterhånden overbevist mig selv om at jeg vil have en 1.8 TSI / DSG, men det bliver alligevel lidt ved med at køre rundt i hovedet med alternativer.
Køb endelig med 1.8 tsi, lækker vogn.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Turboand
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:51
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ballerup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af Turboand » 14. okt 2014, 19:53

Jeg har ikke bemærket noget på dem jeg har prøvet, har købt en demo til levering om små tre uger og så skal der lyttes :-) Min demo er indreg i aug, så hvis fejlen er rettet i sommers håber jeg det er før min er produceret!

chrsof
Nyt medlem
Indlæg: 177
Tilmeldt: 23. sep 2014, 16:49
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vamdrup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af chrsof » 14. okt 2014, 20:24

Du er ikke i tvivl hvis den larmer. Det er frygtelig. :(

Så hvis du ikke hørte noget på din demo. er der nok intet problem.

Brugeravatar
strandgaard
Medlem
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 28. jul 2008, 11:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ebeltoft
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Skoda Octavia 3 - Støj Fra Bagtøj/bagagerum?

Indlæg af strandgaard » 15. okt 2014, 08:03

Jeg mener at jeg har set noget med at Golf 7 har samme problem, og nogen har fået skiftet de bageste støddæmpere for at fjerne problemet.
Jan Strandgaard
The only real wisdom is knowing you know nothing
2022 Skoda Enyaq iV 80
2020 VW eGolf

Besvar

Tilbage til "Undervogn"