Endelig xenon-look der virker

Alt vedr. el og elektriske dele
hmg
Nyt medlem
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Endelig xenon-look der virker

Indlæg af hmg » 13. feb 2009, 13:57

Hej.

Vil lige fortælle om mine erfaringer Mtec xenon-look pærer, da jeg ved, at der er mange, der gerne vil have pærer, som rent faktisk ligner xenon, men ofte går det ud over lysstyrken, og ofte er de ikke lovlige (E-mærket)... dette er ikke tilfældet med Mtec pærer.

Jeg har prøvet både Mtec Super White 4350K. og Mtec Cosmos Blue 4750K..

Mtec Super White giver et fremragende lys, der er kridhvidt(!) med en ganske lille snært af blåt. Den er rigtig behageligt at køre med i mørke, og minder om xenon. Pæren er E-mærket, og er således fuldt ud lovlig.

Mtec Cosmos Blue har et lidt lavere lysudbytte end Super White, men til gengæld ligner den xenon rigtig meget. Lyset er stadig hvidt ligesom Super White, men det har en mere blålig tone (det ser rigtig fedt ud i mørke). Cosmos Blue er ikke E-mærket, men er man ligeglad med det, er det en rigtig fin pære.

Jeg har efterhånden prøvet flere forskellige xenon-look pære (bl.a. Phillips BlueVision, Osram CoolBlue, GP Thunder m.v.), og jeg kan konstatere, at Mtec giver det bedste lysudbytte - især hvis man vælger Mtec Super White. Denne pære lyser bedre op end både BlueVision, CoolBlue og i særdeleshed end GP Thunder. Sidstnævnte (GP Thunder) er forøvrigt ikke E-mærket, og lysudbyttet er intet mindre end elendigt!! Pæren kan absolut ikke bruges til andet et show, og jeg kan således ikke anbefale, at man montere GP Thunder i sin bil, hvis man forventer at få et lysudbytte, man kan bruge til noget. BlueVision og CoolBlue giver ikke et specielt xenon-agtigt hvidt/blåligt lys, men minder mere om almindelig pærer, og de giver et betydeligt mere gulligt lys end Mtec.

Det korte af det lange er, at de bedste xenon-look pærer, jeg har haft monteret, er Mtec. Hvis man vil have optimalt lysudbytte og en pære, der er E-mærket, skal man vælge Mtec Super White. Vil man have en pære, der er lidt mere blålig, skal man vælge Mtec Cosmos Blue, som giver et lidt ringere lysudbytte end Mtec Super White, men tilgæld ser den rigtig flot i mørke.
Senest rettet af hmg 13. feb 2009, 16:49, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Aagaard
Aktiv medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 100 times
Been thanked: 23 times

Re: Endelig xenon-look der virker

Indlæg af Aagaard » 13. feb 2009, 14:33

Hvordan betalte du? Overførsel eller betaling ved modtagelse?
'22 Skoda Enyaq 80 sportline
'20 VW E-golf

Supermule

Indlæg af Supermule » 13. feb 2009, 14:36

OM de så kan lyse til Mars, gør dem ikke lovlige uden niveauregulering og lygtevask....

Køb ALDRIG det lort!!

De burde ha' frakendt kortet de fjolser der kører med Xenon lookalike uden automatisk justering. Damn de blænder ad helvede til... :evil: :evil:

Brugeravatar
Lamox
Nyt medlem
Geografisk region: København
Been thanked: 1 time

Indlæg af Lamox » 13. feb 2009, 14:37

Til folk der ikke orker at søge på google ;)

Mtec Super White

Billede
Billede

Mtec Cosmos Blue

Billede
Billede

hmg
Nyt medlem

Indlæg af hmg » 13. feb 2009, 14:44

Supermule skrev:OM de så kan lyse til Mars, gør dem ikke lovlige uden niveauregulering og lygtevask....

Køb ALDRIG det lort!!
Du vist misforstået noget her.... Det er almindelige halogenpærer, der er tale om her. Det er rigtigt, at eftermonteret XENON-pærer IKKE er lovlige medmindre, der monteres lygtevaskere og automatisk regulering men det, der er tale om her i tråden, er almindelige halogenpærer, der er E-mærkede, og dermed fuldt ud lovlige!! :D. De er lige så lovlige som ALLE andre E-mærkede halogenpærer.
Senest rettet af hmg 13. feb 2009, 14:52, rettet i alt 1 gang.

hmg
Nyt medlem

Indlæg af hmg » 13. feb 2009, 14:46

Aagaard skrev:Hvordan betalte du? Overførsel eller betaling ved modtagelse?
Synes, det er lettest med overførsel.

jamez
Helt nyt medlem

Indlæg af jamez » 13. feb 2009, 14:53

Kigger efter noget lignende til min nye golf 6, men forhandler svarede lige de kørte med helt nye H15 pærer, hva faen er det for nogen og hvad gør man så lige....

Brugeravatar
RasmusSkov
Medlem
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af RasmusSkov » 13. feb 2009, 18:42

Hey hvor kan man købe den henne ???
Hilsen Rasmus
VW touran 1,6 SCR DSG 2019.
http://www.Oliebiksen.dk
Castrol olie, Bell ADD, Autoglym,Varta, Optima Batterier og Philips autopærer.

Brugeravatar
RasmusSkov
Medlem
Geografisk region: Midtjylland
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af RasmusSkov » 13. feb 2009, 20:58

Fandt dem rimelig billige ved http://www.xenonwhite.de/eng/216bd896e8 ... d9620d.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Så må jeg se hvad det er for noget. for det ser da okay ud
Hilsen Rasmus
VW touran 1,6 SCR DSG 2019.
http://www.Oliebiksen.dk
Castrol olie, Bell ADD, Autoglym,Varta, Optima Batterier og Philips autopærer.

hmg
Nyt medlem

Indlæg af hmg » 14. feb 2009, 09:47

Købte dem hos:
http://www.rimport.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
marwie
Medlem

Indlæg af marwie » 14. feb 2009, 20:59

Supermule skrev:OM de så kan lyse til Mars, gør dem ikke lovlige uden niveauregulering og lygtevask....

Køb ALDRIG det lort!!

De burde ha' frakendt kortet de fjolser der kører med Xenon lookalike uden automatisk justering. Damn de blænder ad helvede til... :evil: :evil:
der skulle du vist lige ha læst teksten inde..... :lol:
10 strøg på pølsen er bedere end 10 pølser på strøget.....

Klas
Nyt medlem
Geografisk region: Vestjylland

Indlæg af Klas » 15. feb 2009, 16:40

Jeg har med stor succes købt dem på ebay.co.uk

Her har jeg fundet den bedste pris
Originalt VCDS - Altid nyeste version
OBDeleven Pro

Brugeravatar
Chriller
Nyt medlem

Indlæg af Chriller » 15. feb 2009, 17:24

Klas skrev:Jeg har med stor succes købt dem på ebay.co.uk

Her har jeg fundet den bedste pris
Har du monteret dem..? Ville være cool med lidt billeder fra den rigtige verden... :)
Vw Golf 6 1,6 Tdi
Vw Up! 1,0 Mpi

Jax
Nyt medlem
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Fensmark

Indlæg af Jax » 18. feb 2009, 20:47

Ja, jeg vil også gerne se nogle live pics, samt hører erfaringer..
Nuværende: Sort Octavia 1,9TDI + ?
Tidligere:Seat Ibiza 1,4 16V, Sort Passat 3C Variant 2.0 FSI, Fabia 1.2, Sort Bora 2.0, Sort Polo 6N 1.6, Fiat Bravo 1.8GT, Mazda 323, Golf 1

Salg på DBA: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-973952/

FIFFI
Helt nyt medlem
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Svendborg

Indlæg af FIFFI » 22. feb 2009, 11:41

hmg skrev:Hej.

Vil lige fortælle om mine erfaringer Mtec xenon-look pærer, da jeg ved, at der er mange, der gerne vil have pærer, som rent faktisk ligner xenon, men ofte går det ud over lysstyrken, og ofte er de ikke lovlige (E-mærket)... dette er ikke tilfældet med Mtec pærer.

Jeg har prøvet både Mtec Super White 4350K. og Mtec Cosmos Blue 4750K..

Mtec Super White giver et fremragende lys, der er kridhvidt(!) med en ganske lille snært af blåt. Den er rigtig behageligt at køre med i mørke, og minder om xenon. Pæren er E-mærket, og er således fuldt ud lovlig.

Mtec Cosmos Blue har et lidt lavere lysudbytte end Super White, men til gengæld ligner den xenon rigtig meget. Lyset er stadig hvidt ligesom Super White, men det har en mere blålig tone (det ser rigtig fedt ud i mørke). Cosmos Blue er ikke E-mærket, men er man ligeglad med det, er det en rigtig fin pære.

Jeg har efterhånden prøvet flere forskellige xenon-look pære (bl.a. Phillips BlueVision, Osram CoolBlue, GP Thunder m.v.), og jeg kan konstatere, at Mtec giver det bedste lysudbytte - især hvis man vælger Mtec Super White. Denne pære lyser bedre op end både BlueVision, CoolBlue og i særdeleshed end GP Thunder. Sidstnævnte (GP Thunder) er forøvrigt ikke E-mærket, og lysudbyttet er intet mindre end elendigt!! Pæren kan absolut ikke bruges til andet et show, og jeg kan således ikke anbefale, at man montere GP Thunder i sin bil, hvis man forventer at få et lysudbytte, man kan bruge til noget. BlueVision og CoolBlue giver ikke et specielt xenon-agtigt hvidt/blåligt lys, men minder mere om almindelig pærer, og de giver et betydeligt mere gulligt lys end Mtec.

Det korte af det lange er, at de bedste xenon-look pærer, jeg har haft monteret, er Mtec. Hvis man vil have optimalt lysudbytte og en pære, der er E-mærket, skal man vælge Mtec Super White. Vil man have en pære, der er lidt mere blålig, skal man vælge Mtec Cosmos Blue, som giver et lidt ringere lysudbytte end Mtec Super White, men tilgæld ser den rigtig flot i mørke.

Hvor bestilte du dem fra??
ebay koster det jo lige 22 euro i forsendelse hvis man skal ha 2 sæt H7 plus de 18 Euro pr sæt
Hilsen Kasper

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Indlæg af Prodigy » 22. feb 2009, 11:52

Køb ALDRIG det lort!!

HAHA der var vist en som var lidt tricker happy hva! ? Men jeg er til en vis grad enig, xenon kit er bandlyst i normale lygter, dog syntes jeg ikke det er noget problem hvis folk bare har lygter med DE-linser !

Men det er da fint at man kan få halogen pærer med godt lys og fed farve istedet for kedelig gulligt 80er lys :D
Medlem siden: 2003/05/14

Klas
Nyt medlem
Geografisk region: Vestjylland

Indlæg af Klas » 22. feb 2009, 21:12

Har ingen billeder af dem lige nu. Har Super White i kørelys og Cosmos blue i tågelygterne..

Angående fragt fra England så plejer jeg at bestille en ordenlig sending hjem og får dem sendt for 10 pund
Originalt VCDS - Altid nyeste version
OBDeleven Pro

Brugeravatar
mart!n
Aktiv medlem
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Indlæg af mart!n » 2. mar 2009, 23:16

Prodigy skrev:

Køb ALDRIG det lort!!

HAHA der var vist en som var lidt tricker happy hva! ? Men jeg er til en vis grad enig, xenon kit er bandlyst i normale lygter, dog syntes jeg ikke det er noget problem hvis folk bare har lygter med DE-linser !

Men det er da fint at man kan få halogen pærer med godt lys og fed farve istedet for kedelig gulligt 80er lys :D
En ting der er begyndt at pisse mig af efter jeg har købt en Polo GTI med originalt fabriksmonteret xenon er de (og nu kommer alle bandeordene så undskyld Tonny) højhellige forpulede pisse selvhøjtidelige psykopatiske stoddere der mener at man skal give ALLE der kører med xenon det lange lys fordi det gør man jo bare...
Én ting er da jeg havde det på min Golf 3 hvor det jo ikke er lovligt (der var så max en ud af 1000 biler jeg mødte der blinkede af mig) at folk kan få lidt ondt i røven hvis det er justeret helt hen i vejret. MEN når bilen er født med det, så er det bare at flette næbbet. Og JA. mine lygter er justeret så sent som for 1½ uge siden og synet så de står efter alle kunstens regler.
Jeg har flere gange været ved at vende gokarten og køre efter dem og høre hvad deres problem er.

Puha... Lettede lige at komme ud med... Undskyld mit sure opstød.

Men for at vende tilbage til emnet. Så kunn jeg også godt tænke mig at se de pærer lyse IRL, da jeg overvejer at smide dem i mine tågelygter, så de stadig er lovlige men med et look der matcher xenonlygterne (SOM ER LOVLIGE lige for at slå det HELT fast).

Og kan de slet ikke købes i DK?
mart!n - Liljedahl.eu
Billede @Dub_Collective
2013 Polo 6R GT
2015 Golf 7 TSI R-Line

Brugeravatar
Aagaard
Aktiv medlem
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 100 times
Been thanked: 23 times

Indlæg af Aagaard » 3. mar 2009, 16:18

Jeg er oftere blevet blændet af biler med lovlig xenon end med ulovlig, så jeg forstår dem udemærket mart!n ;)
'22 Skoda Enyaq 80 sportline
'20 VW E-golf

kdobm
Helt nyt medlem

Indlæg af kdobm » 5. mar 2009, 10:21

mart!n skrev:
Prodigy skrev:

Køb ALDRIG det lort!!

En ting der er begyndt at pisse mig af efter jeg har købt en Polo GTI med originalt fabriksmonteret xenon er de (og nu kommer alle bandeordene så undskyld Tonny) højhellige forpulede pisse selvhøjtidelige psykopatiske stoddere der mener at man skal give ALLE der kører med xenon det lange lys fordi det gør man jo bare...
Én ting er da jeg havde det på min Golf 3 hvor det jo ikke er lovligt (der var så max en ud af 1000 biler jeg mødte der blinkede af mig) at folk kan få lidt ondt i røven hvis det er justeret helt hen i vejret. MEN når bilen er født med det, så er det bare at flette næbbet. Og JA. mine lygter er justeret så sent som for 1½ uge siden og synet så de står efter alle kunstens regler.
Jeg har flere gange været ved at vende gokarten og køre efter dem og høre hvad deres problem er.

Men for at vende tilbage til emnet. Så kunn jeg også godt tænke mig at se de pærer lyse IRL, da jeg overvejer at smide dem i mine tågelygter, så de stadig er lovlige men med et look der matcher xenonlygterne (SOM ER LOVLIGE lige for at slå det HELT fast).

Sorry, men jeg bliver sgu lige nødt til at blande mig.

Hvis du ikke kan tåle at folk blinker efter dig, er det da direkte åndsvagt at putte dem i tåbelyset. Det vil da bare medføre endnu flere blink hvis du kører med det skidt tændt.

Morten
Morten. Altea XL 2.0 TDI DSG

Brugeravatar
Tigger
Aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Tigger » 6. mar 2009, 10:07

mart!n skrev: En ting der er begyndt at pisse mig af efter jeg har købt en Polo GTI med originalt fabriksmonteret xenon er de (og nu kommer alle bandeordene så undskyld Tonny) højhellige forpulede pisse selvhøjtidelige psykopatiske stoddere der mener at man skal give ALLE der kører med xenon det lange lys fordi det gør man jo bare...

Man kan jo ikke se om det er lovligt eller ej, så hvis det blænder, så blænder jeg også

LK
Helt nyt medlem
Geografisk sted: Gråsten

Indlæg af LK » 11. mar 2009, 10:50

Hvordan er det lige man skal overføre via bankoverførelse når banken ikke kender reg nummer...???
Audi A6 Avant 3.0 TDI

kjaersgaard
Helt nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af kjaersgaard » 11. mar 2009, 13:58

Jeg har bestilt i Tyskland ved www.xenonwhite.de og skulle gerne modtage idag eller imorgen. Har betalt ved IBAN overførsel.. IBAN Nummeret står i din ordrebekræftigelse.... Har fået en fin kvittering pr. mail samt track&trace nummer...
Med venlig hilsen Kjærsgaard
VW Golf VI 1,6 TDI Bluemotion DSG Highline. GTI-rat med paddleshift. RNS510.

Gejlet
Nyt medlem
Geografisk sted: Amager
Kontakt:

Indlæg af Gejlet » 11. mar 2009, 15:11

-vis nogle hiver stort hjem så sig lige til, så jeg er nok med på den.
Skal dog lige finde ud af min bil bruger i sine lygter og tågelygter
Audi A4 Avant B6 500+hp
Audi A4 1.8 T Reserve bilen

LK
Helt nyt medlem
Geografisk sted: Gråsten

Indlæg af LK » 11. mar 2009, 15:41

Du kan se hvilke pærer din bil har her: http://www.pal-guide.com/

Hvis man bestiller ved rimport.no så kommer der ikke noget IBAN nummer... :?:
Audi A6 Avant 3.0 TDI

Gejlet
Nyt medlem
Geografisk sted: Amager
Kontakt:

Indlæg af Gejlet » 11. mar 2009, 15:49

LK skrev:Du kan se hvilke pærer din bil har her: http://www.pal-guide.com/

Hvis man bestiller ved rimport.no så kommer der ikke noget IBAN nummer... :?:
Min forlygter er ikke org. kører med dem her: http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1108541.jpg nogle der kan huske om det er H1 eller H7, ved tågelygterne er en af de to.!?
Audi A4 Avant B6 500+hp
Audi A4 1.8 T Reserve bilen

Kenneth_K
Helt nyt medlem
Geografisk sted: Hadsten

Indlæg af Kenneth_K » 11. mar 2009, 22:02

Kommer lige med et tåbeligt spørgsmål, men er det ligemeget om man bruger 55W eller 100W? Virker de på alle? Og vil 100W blot give kraftigere lys eller hvad er forskellen?
NU: Seat Altea FR 2.0 TDI

kjaersgaard
Helt nyt medlem
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af kjaersgaard » 12. mar 2009, 09:12

100 W = større lysudbytte. Du vil selvfølgelig få flere lumen ud af end 100 W lyskilde i forhold til en 55 W. Du skal dog være opmærksom på at det selvfølgelig ikke er lovligt at montere en 100 W lyskilde hvis der standard sidder 55 W.

Vær også opmærksom på at en 55 W lyskilde har en optagen strøm ved 12 V på 4,58A hvorimod en 100 W optager 8,33A. Dette er altså en noget større belastning.
Med venlig hilsen Kjærsgaard
VW Golf VI 1,6 TDI Bluemotion DSG Highline. GTI-rat med paddleshift. RNS510.

Brugeravatar
HCS
Medlem

Indlæg af HCS » 14. mar 2009, 16:55

Kenneth_K skrev:Kommer lige med et tåbeligt spørgsmål, men er det ligemeget om man bruger 55W eller 100W? Virker de på alle? Og vil 100W blot give kraftigere lys eller hvad er forskellen?
Man risikerer også at ødelægge sine lygter, da 100W pærer har mere spildvarme end 55W pærer, og det er ikke sikkert at dine lygter kan tåle det.

Mvh, HCS
Ford S-Max 2.0TDCI Titanium 7-pers '08
Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic '07
Tidligere: VW Passat 1.8T '98 (3B) og Audi A6 2.8 quattro '97 (C4)

Kenneth_K
Helt nyt medlem
Geografisk sted: Hadsten

Indlæg af Kenneth_K » 14. mar 2009, 17:31

Okai tak for svarene. Bestiller bare 55W, det ved man ihvertfald med sikkerhed at det kommer til at fungere så!
NU: Seat Altea FR 2.0 TDI

Besvar

Tilbage til "El"