Re: Konstant stoplys passat 3c 2008 ny stoplyskontakt monter
: 29. feb 2016, 18:49
Nej 7 polet stik uden konstant strøm
Vi elsker VAGbiler...
https://VAGcars.dk/phpbb/
Ved du om de har lavet din motorstyring i BOOT?kedde1234 skrev:Så har jeg prøvet at sætte en ny bcm i, og fejlen er stadig den samme, bremselys lyser konstant med tænding på.
Bliver lige nød til at spørge bilen kommer lige direkte fra chiptunning da jeg opdagede fejlen, og er ikke sikker på hvornår fejlen er opstået, men kan de have pillet ved noget ved et uheld?
Har ringet og spurgt og de sagde nej med det samme, at de ikke pillede i noget med bremselys.
Dejligt at der kom et svar.. jeg er dog i tvivl om hvorvidt jeg kan lykkes med det. Må jeg prøve at opstille mit problem og se om I kan hjælpe mig på vej også?
Hvor er det dejligt med en positiv indstilling
Ja du har naturligvis ret.. Der er bremselys så snart der er tænding på bilen..
Inden jeg læste denne tråd, ville mit første udspil have været at alt der har med lys at gøre udgår fra centralelektronikken.
Tak for din grundige forklaring og hjælp.. Jeg har stor respekt for at du "bare" sådan hjælper andre.. TAKHansH skrev: ↑28. jun 2020, 19:56Inden jeg læste denne tråd, ville mit første udspil have været at alt der har med lys at gøre udgår fra centralelektronikken.
Den sidder til venstre for rattet oppe under instrumentbordet. Man skal lige have beklædningen i fodrummet af, for at komme til den.
Den er nem at skifte og kan som oftest findes brugt på eBay til noget der ligner 500-700 kr.
Men hvis du har læst tråden her, så var løsningen på trådstarter kedde1234's problem en ny motorstyring.
Han havde fået lavet en optimering via OBD. Om det har spillet en rolle finder vi aldrig ud af.
Det er dog lidt pudsigt, at dit problem også er opstået efter at der er rodet i motorstyringens software af "uautoriserede kræfter" ... denne gang så i forb. med det vi kalder DPFDELETE.
En ny motorstyring er lidt dyrere.
Rent fysisk ligger den ude i det man kalder "vandkassen" - et hulrum under bunden af frontruden, hvor også viskermotor sidder.
Den er mere omstændelig at skifte end centralelektronikken, da startspærredata skal kopieres over i den (dette kan aut. værksted gøre).
Men grunden til at jeg spurgte om problemet viser sig allerede ved tænding var, at HVIS nu du kan få fat i en brugt ECU der passer til din bil .... så tager det 5 min at koble den til bilen. Du vil ikke kunne starte (fordi startspærre ikke er kopieret), men du vil omgående kunne se om stoplyset tænder så snart du bare sætter tænding på.
Jeg ved ikke hvad dine forudsætninger er, og hvad du har at gøre med.. men hvis du læser tråden her, er der allerede nogle hints til hvad du kan tjekke mht. måleblokke for stoplys og kontakt. Dette kræver lidt indsigt samt det tool der hedder VCDS.
Hvis de oplagte ting er tjekket, så synes jeg umiddelbart at dit problem lyder meget som trådstarters ... og at synderen derfor kunne være ECU'en (motorstyringen).
Jeg håber at ham du entrerer med, har det tool jeg taler om - VCDS. Og ved hvordan man håndterer det.