Traffic Jam Assist VIrker Ikke

Alt vedr. el og elektriske dele
Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Traffic Jam Assist VIrker Ikke

Indlæg af Korreborg » 27. jan 2017, 21:53

GaSelle skrev:Det er ikke en seperat funktion - bare en kombination af ACC og LA. Den virker automatisk ved at følge bilen foran ved køkørsel. Holder du stiller mere end tre sekunder, skal du dappe på speederen eller trykke resume.
Men jeg er 99,9% sikker på at jeg har læst et sted/eller set en video, at efter et par gange med tryk på resume, så skulle bilen spørge om man kører i kø, og så kunne man trykke ok, og så ville det følge efter uden at man skal gøre noget.

MEN har i nogensinde prøvet at køre i kø, hvor i når i er oppe og kører IKKE kommer over 60km/t? Ellers tror jeg det slår fra igen.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Traffic Jam Assist VIrker Ikke

Indlæg af GaSelle » 28. jan 2017, 14:10

Jeg har ikke kørt ret meget i kø, så jeg har til gode at blive 'spurgt'.

Raaert
Nyt medlem
Indlæg: 174
Tilmeldt: 6. dec 2014, 21:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Traffic Jam Assist VIrker Ikke

Indlæg af Raaert » 28. jan 2017, 19:52

Korreborg skrev:
GaSelle skrev:Det er ikke en seperat funktion - bare en kombination af ACC og LA. Den virker automatisk ved at følge bilen foran ved køkørsel. Holder du stiller mere end tre sekunder, skal du dappe på speederen eller trykke resume.
Men jeg er 99,9% sikker på at jeg har læst et sted/eller set en video, at efter et par gange med tryk på resume, så skulle bilen spørge om man kører i kø, og så kunne man trykke ok, og så ville det følge efter uden at man skal gøre noget.

MEN har i nogensinde prøvet at køre i kø, hvor i når i er oppe og kører IKKE kommer over 60km/t? Ellers tror jeg det slår fra igen.
Ja de videoer har vi også set.

Det sker bare ikke i Passaten, man skal trykke resume hver gang man har holdt stille, den kommer ikke op og spørger om man kører i kø.

Vi har også været forbi VW med denne feature, de vidste slet ikke hvad det var..

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Traffic Jam Assist VIrker Ikke

Indlæg af Korreborg » 25. feb 2017, 00:28

Faldt lige over denne :)

2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

3Cubed
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 25. aug 2020, 22:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Traffic Jam Assist VIrker Ikke

Indlæg af 3Cubed » 25. aug 2020, 23:56

I min Touran fra 2019 virker Lane keeping assistenten kun når jeg køre over 60km/h, så når man ligger på en vej med omkring de 60 og OK markeringer på vejen, er det træls hvis trafikken foran lige sniger sig under 60, for så får du pludselig ikke hjælp til at styre længere. Man vænner sig ret hurtigt til at få hjælpen og jeg syntes det får mig til at slappe mere af, selv om jeg ellers ikke lader mig genere af at køre i mange timer, men syntes stadig det er rart. :-)

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Traffic Jam Assist VIrker Ikke

Indlæg af diskoboy » 26. aug 2020, 05:24

3Cubed skrev:
25. aug 2020, 23:56
I min Touran fra 2019 virker Lane keeping assistenten kun når jeg køre over 60km/h, så når man ligger på en vej med omkring de 60 og OK markeringer på vejen, er det træls hvis trafikken foran lige sniger sig under 60, for så får du pludselig ikke hjælp til at styre længere. Man vænner sig ret hurtigt til at få hjælpen og jeg syntes det får mig til at slappe mere af, selv om jeg ellers ikke lader mig genere af at køre i mange timer, men syntes stadig det er rart. :-)
Jeg kan godt lave Traffic Jam Assist på din hvis det er (og Emergency Brake Assist også)
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

3Cubed
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 25. aug 2020, 22:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Traffic Jam Assist VIrker Ikke

Indlæg af 3Cubed » 28. aug 2020, 11:48

Jeg kan godt lave Traffic Jam Assist på din hvis det er (og Emergency Brake Assist også)
@Discoboy. Det lyder interessant, har en fornemmelse af at det "bare" er en opdatering der skal til er det rigtigt? Omkring Emergency brake assist, Er det det VW kalder det, hvis jeg skal se om min bil allerede har det, eller er det først noget de er begyndt at levere i 2020 modellerne?

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Traffic Jam Assist VIrker Ikke

Indlæg af diskoboy » 28. aug 2020, 14:22

3Cubed skrev:
28. aug 2020, 11:48
Jeg kan godt lave Traffic Jam Assist på din hvis det er (og Emergency Brake Assist også)
@Discoboy. Det lyder interessant, har en fornemmelse af at det "bare" er en opdatering der skal til er det rigtigt? Omkring Emergency brake assist, Er det det VW kalder det, hvis jeg skal se om min bil allerede har det, eller er det først noget de er begyndt at levere i 2020 modellerne?
Emergency brake assist har du hvis Lane Assist'en virker under 60 km/t og bilen selv stopper efter 25-30 sekunder med havari blinket tændt.
Har sendt dig en besked...
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Besvar

Tilbage til "El"