Mangler varme i kabine. Webasto er eftermonteret.

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
Brugeravatar
Hurtigud
Nyt medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 12. aug 2016, 06:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slangerup
Has thanked: 55 times
Been thanked: 13 times

Mangler varme i kabine. Webasto er eftermonteret.

Indlæg af Hurtigud » 26. nov 2016, 06:48

Har købt hel ny Polo 1,2 TSi. Model 2017. Aut. værksted har eftermonteret Webasto bilvarmer med ThermoCall.
Problemet er at når Polo parkeres i ca. 18 timer så kommer der ingen varme i kabinen når Webasto tændes.
Klimapanelet er indstillet på Hi og defroster er sat til da bilen blev parkeret.
Blæseren køre fint og motoren bliver fin varm, men der kommer ingen varme ind i kabinen men kun kold luft ud af dysserne.
Hvis jeg kortvarigt så lige sætter tænding på bilen ca 5 sek, så kommer der fin varme i kabinen, og bliver ved med at komme med god varme indtil Webasto har kørt tidsperioden ud.
Hvis jeg stiller bilen indstiller klimapanelet på Hi samt trykker på defroster, også starter Webasto efter ca. 8 timer, så kommer der fin varme ind i kabinen.
Mekaniker på aut. værksted oplyser at klimapanelet skal indstilles på Hi og defroster knappen trykkes ind 2 min. før motoren bliver stoppet og bilen parkeret, ellers virker det ikke.
Det har jeg så fulgt til punkt og prikke. Alligevel kommer der ingen varme i kabinen efter bilen har været parkeret i ca. 18 timer.

Har nu været på værksted med problemet, men de der på aut. værksted oplyser at de har testet systemet, og fundet det i orden.

Hvad er der sker med varmesystemet når når bilen har holdt parkeret i ca. 18 timer ?
jeg vil meget gerne have så meget info om varmesystemet som muligt, da det vil være noget lettere at forklare dem på værkstedet hvad problemt ren teknisk er.
Det er godt nok op da bakke det her.
VW PASSAT B8 4 motion TSI 272 DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7

Brugeravatar
Springtosse
Nyt medlem
Indlæg: 467
Tilmeldt: 15. aug 2009, 12:10
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midt på Sjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Mangler varme i kabine. Webasto er eftermonteret.

Indlæg af Springtosse » 26. nov 2016, 09:25

Hej

Der skal komme varme ind om bilen så har holdt stille i en uge. Har ikke hørt der er nogle spjæld som skulle lukke på polo'er, som man ser på mercedes,BMW og andre biler.
Hvis slangerne er monteret forkert, så kan det sagtens drille lidt med varmen, men det burde ikke først være efter 18 timer.
Og det er rigtigt du skal sætte den op på HI og varme på forruden for at få det optimale ud af det, men hvis du det, så burde der bare komme varme når DI starter bilen, og varme spjældene begynder at arbejde.

Giv mig et kald hvis du ønsker, det er nogle gange man får lidt andre ideer når man snakker sammen... :D
40752594
Golf 6 TDI 140 HK, DSG,
Eftermonteret : RNS510, BT, MDI, Helix PP52DSP,Helix PP 7S-D, GTI rat med Skiftepads. Webasto Thermo top C med TC3 GSM. LED baglygter. Xenon forlygter med Kurvelys
Webasto service center
Kik forbi Ofelia autoteknik
Vi er også på facebook, kik forbi og like den gerne https://www.facebook.com/pages/Ofelia-A ... 23?fref=ts
http://www.ofeliaautoteknik.dk

Frank GT
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 24. sep 2016, 15:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Smørum
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Mangler varme i kabine. Webasto er eftermonteret.

Indlæg af Frank GT » 6. jan 2019, 12:19

Hej
Jeg har samme problem min polo GT fra 16.
Det er dog bare lige meget hvor mange timer den står.
Fandt i en løsning.
Mvh Frank
VW T-Roc 1,5 TSi 150 Sport DSG 5d. 2020

Besvar

Tilbage til "El"