Mfa, Fartpilot Og Bluetooth Til Seat Ibiza 6j 1.2 Tdi

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
DeeC
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14. mar 2017, 18:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Mfa, Fartpilot Og Bluetooth Til Seat Ibiza 6j 1.2 Tdi

Indlæg af DeeC » 28. mar 2017, 21:41

Hej vagcars.

Jeg er netop blevet den glade ejer af en seat ibiza 1.2 tdi ecomotive fra 2011. Jeg mangler dog virkelig en fartpilot og til dels kørecomputer. I den forbindelse har jeg undersøgt muligheden for at eftermontere sådan et par arme. Min bcm slutter med tallet 88 så det skulle jo umiddelbart kunne lade sig gøre, men da jeg ikke har rodet synderligt meget med biler før (noget jeg gerne vil til at lære), så er jeg frygtelig i tvivl om hvor jeg køber disse arme så de passer til. Jeg er umiddelbart kommet frem til denne http://www.ebay.de/itm/tempomat-gra-sea ... 1760763026 er der så nogen der kan fortælle mig om den passer?

Dertil savner jeg også at have bluetooth i bilen. Hvad skal man have fat i der? Umiddelbart har bilen allerede en multimediearm ved rattet og vil helts beholde den nuværende bilradio, findes der et modul man kan montere for at få det til at lykkes? Har egentlig ikke de store krav andet end en ekstern mikrofon og lyd over højtalerne, og så kunne det da være rart hvis den kan tage opkald og lægge på over multimediearmen, men ikke noget krav. Har søgt lidt på forrummet og fundet dette indlæg: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=86&t=86076 er det sådan et modul man skal have?

Er lige startet på dtu og i den forbindelse har jeg adgang til et lille autoværksted. Ville egentlig gerne prøve kræfter med montagen i første omgang for at begynde at lære og så finde en med en vcds til den endelig aktivering. Hvis det dog bliver for omfattende kan det jo ende i man må lade eksperterne komme til ;)

håber der er venlig sjæl derude der kan pege mig i den rigtige retning. God aften.

Brugeravatar
KBIII
Nyt medlem
Indlæg: 308
Tilmeldt: 10. sep 2009, 22:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mfa, Fartpilot Og Bluetooth Til Seat Ibiza 6j 1.2 Tdi

Indlæg af KBIII » 29. mar 2017, 10:09

Kan evt kode det for dig - studerer selv på MSK på DTU, så kan gøre der deroppe en dag

Har også monteret sådan en omgang før [WHITE SMILING FACE]

Du kan smide en pb.


Sent from my iPhone using Tapatalk

DeeC
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14. mar 2017, 18:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mfa, Fartpilot Og Bluetooth Til Seat Ibiza 6j 1.2 Tdi

Indlæg af DeeC » 30. mar 2017, 17:29

Det lyder jo fantastisk sender dig lige en pm :bow:

så mangler jeg bare at vide om de arme jeg har fundet på ebay passer til. Men nu bliver de i hvert fald bestilt :)

har stadig ikke rigtig fundet en løsning på det med bluetooth, kan være man bare skulle få en pioneer radio eller lignende monteret.

RasmusAndersen
Helt nyt medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 24. maj 2009, 15:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: På vejen ...
Has thanked: 102 times
Been thanked: 1 time

Re: Mfa, Fartpilot Og Bluetooth Til Seat Ibiza 6j 1.2 Tdi

Indlæg af RasmusAndersen » 2. apr 2017, 06:04

DeeC skrev:har stadig ikke rigtig fundet en løsning på det med bluetooth, kan være man bare skulle få en pioneer radio eller lignende monteret.
Navigon/Garmin har lavet en gps-enhed hvor du udover navigation også får bluetooth, med styring af telefonbog, seneste opkald og mere, sms'er kan læses på skærmen og du kan bladre i musiknumre streamet via bluetooth. Jeg har en iPhone 6 og her virker alt perfekt.
Derudover kan du få alle kørecomputerinformationer vist på samme skærmbillede og lidt flere småting. Det kræver at du har forberedelsen på instrumentbordet, men jeg synes den er alle pengene værd.
Seat vil vist have i omegnen af 3500kr., jeg fandt min i Tyskland til knap 2000kr. inkl. forsendelse.
Gå efter en Garmin, så vidt jeg kan læse mig til er Navigon-udgaven ikke god.

Billedet her er fra en UP, men det viser fint forberedelsen i instrumentbordet.
Billede

Besvar

Tilbage til "El"