Fejl i nummerpladelys på '08 A3 8P

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
Pullitz
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 27. mar 2017, 18:47
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Fejl i nummerpladelys på '08 A3 8P

Indlæg af Pullitz » 18. apr 2017, 21:27

Jeg ved, at dette problem er beskrevet i hundredevis, hvis ikke tusindvis på diverse fora, både danske og internationale, og jeg har være igennem mange af dem, uden at finde konkret svar, så jeg forsøger mig her.

Problem opstod da jeg for få uger siden opdager, den ene nummerpladelygte ikke lyser. Jeg indkøber 2 nye pærer, monterer dem og konstaterer, at begge lyser. Nogle dage passerer og jeg opdager, at den ene pærer igen er gået ud. Jeg afmonterer den med det resultat, at den anden, eller fungerende pære, også går ud. Nu vil ingen af lygterne lyse, selvom pærerne er intakte.

Det skal nævnes at jeg havde monteret 10W, som jeg nu mistænker skulle have være 5W (skriften på de oprindelige pærer var utydelig ved første skift).

Så spørgsmålet er, om dette problem, som så mange tydeligvis har haft, har en overvejende ensformig årsag med dertilhørende løsning, eller om det samme problem kan opstå på 100 forskellige måder og jeg må ty til aut. værksted?!
2008 Audi A3 1.4 TFSI S-tronic
2016 Audi A4 Avant 2.0 TDI S-tronic

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Fejl i nummerpladelys på '08 A3 8P

Indlæg af Watcher » 18. apr 2017, 21:32

Tjek når du piller dem ud om de 2 metaltapper der går ind og rammer ikke er irret.. har jeg set før.. så kan du bruge noget kontakt rens og en flad skruetrækker til at rense overfladerne så de får forbindelse


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Besvar

Tilbage til "El"