Passat 3BG springer sikring til blinklys

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
lekrogh
Helt nyt medlem
Indlæg: 61
Tilmeldt: 1. maj 2010, 21:57
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Passat 3BG springer sikring til blinklys

Indlæg af lekrogh » 22. apr 2017, 15:49

Hejsa,

Jeg har et problem der er ved ar drive mig til vanvid. Min Passat 3 BG springer sikringen til blinklyset. For en måneds tid siden skete det første gang( dagen efter at have været i vaskehal, ved ikke om det var derfor) og så gik der et par uger så skete det igen. De sidste par dage kan jeg nærmest kun køre maks 10 min før den er gal.

Jeg har haft bilen til at stå med tænding på og blinke i 10 min til hver side uden problem, men åbenbart når jeg kører er den gal.

Jeg har afmonteret stikdåsen til anhængertrækket, men ikke selve ledningsnettet da jeg ikke kan se hvor det sidder monteret henne inde i bilen, Er der nogen der ved det?

Andre forslag til hvad der kunne være årsag til denne fejl?

På forhånd mange tak, denne fejl gør jo nærmest at det ikke er forsvarligt at køre i bilen, og et værksted kan sikkert heller ikke finde ud af det ;)

Mvh
Morten

Allanxx
Medlem
Indlæg: 1268
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 18 times
Been thanked: 22 times

Re: Passat 3BG springer sikring til blinklys

Indlæg af Allanxx » 22. apr 2017, 16:23

Min kollega havde samme problem.
Ledningen til blinklys inde i selve forlygten gik imod parabolen og dannede stel.
Audi A6 4G FL limousine. 2,0 Tdi 190hk

lekrogh
Helt nyt medlem
Indlæg: 61
Tilmeldt: 1. maj 2010, 21:57
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Passat 3BG springer sikring til blinklys

Indlæg af lekrogh » 22. apr 2017, 19:54

Har prøvet at hive blinklyspæren ud gennem hullet ved forhjulet, uden problem. Hvordan komer man ind til selve blink lyslygten, skal man have hele lygtehuset af?

Mvh

Brugeravatar
Bigfoot
Nyt medlem
Indlæg: 348
Tilmeldt: 20. sep 2009, 19:35
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Passat 3BG springer sikring til blinklys

Indlæg af Bigfoot » 22. apr 2017, 21:38

Ledningsnettet til anhængertrækket plejer at være monteret inde i venstre side af bagagerummet, altså koblet med ind over stikket ved baglygten.

Men..... kan det være komfortmodulet/ledningsnettet ved det, som driller her?

Du nævner vaskehal, og kommer der vand ned under tæppet, så kan der dog ligge en mindre sø dernede og drille alle de ledninger. Det kan være en grim oplevelse at begynde at rode i irrede/rustne ledninger.
Selv Chuck Norris frygter en værkstedsregning fra VW

Allanxx
Medlem
Indlæg: 1268
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 18 times
Been thanked: 22 times

Re: Passat 3BG springer sikring til blinklys

Indlæg af Allanxx » 22. apr 2017, 23:15

Gennem den runde prop på bagsiden.
lekrogh skrev:Har prøvet at hive blinklyspæren ud gennem hullet ved forhjulet, uden problem. Hvordan komer man ind til selve blink lyslygten, skal man have hele lygtehuset af?

Mvh
Vedhæftede filer
tn_005.jpg
tn_005.jpg (67.02 KiB) Vist 946 gange
Audi A6 4G FL limousine. 2,0 Tdi 190hk

lekrogh
Helt nyt medlem
Indlæg: 61
Tilmeldt: 1. maj 2010, 21:57
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Passat 3BG springer sikring til blinklys

Indlæg af lekrogh » 28. apr 2017, 22:40

Hej Allan og andre,

Lige for at lukke dette emne. Jeg har haft ledningsnettet til trækket frakoblet uden nogen forskel.

Tilgengæld ser det ud til at ved simpelthen at montere og derefter afmontere blinklyspæren i venstre forlygte, har løst problemet indtil videre.

Jeg har bestilt et endoskop kamera på nettet til min telefon så vil jeg lige undersøge det en ekstra gang men ellers tror jeg på problemet er løst (7 9 13).

Endnu engang er det fantastisk med denne side, og den hjælp man kan få. At have en forståelse for hvordan tingene hænger sammen og at kunne få kompetent hjælp herinde, har endnu engang sparet mig for et sandsynligvis dyrt og frustrerende forløb hos en mekaniker der sikkert aldrig ville kunne finde ud af det alligevel(been there done that).

mvh

Besvar

Tilbage til "El"