Passat 3c led baglygter defekt diode for blink

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
Woehlk
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 2. dec 2012, 13:45
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Passat 3c led baglygter defekt diode for blink

Indlæg af Woehlk » 17. jun 2017, 16:13

Jeg har lige opdaget at en led-diode på den ene baglygte ikke virker. Det er kun gul for blink der ikke virker, rød for lys er ok.

Jeg tænker egentlig bare at køre med det, men jeg skal snart til syn så er der nogen der ved om det er krav at alle led-dioderne virker for at bilen bliver godkendt ?

Og når nu en led-diode svigter er der så nogen der har erfaring med at de andre også snart vil svigte eller kan jeg håbe at det bare bliver ved den ene ?

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Passat 3c led baglygter defekt diode for blink

Indlæg af Gubbi » 17. jun 2017, 22:15

Det har jeg set på en del 3C modeller efterhånden - stille og roligt går flere felter til. Er i samme situation med min egen 3C.

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5469
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Passat 3c led baglygter defekt diode for blink

Indlæg af diskoboy » 17. jun 2017, 23:52

De dør lige så stille og roligt.

Da jeg havde en Passat endte 3/4 af ringene i den ene side at dø. Så købte jeg et komplet sæt R36 baglygter (fordi de vare er pænere). Efter et par år var 1/4 af den ene ring død (eller dvs den stod og blinkede tilfældigt)
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Besvar

Tilbage til "El"