Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
Leff
Nyt medlem
Indlæg: 415
Tilmeldt: 21. jun 2008, 09:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af Leff » 17. aug 2017, 09:24

Har fået et brev om at der er konstateret fejl på nogle bestemte biler, og min seat leon fra 08 kan være en af dem.
De vil derfor gerne kontrollere ABS-ESP styreenheden, da der kan forekomme fejl i stelforbindelse af dette, så ABS/ESP slår fra.

Andre der har fået dette brev, og ved hvad "kontrollen" indebære, samt hvad der sker hvis man ikke reagere på dette? Og er der nogen der ved, om man kan få det lavet senere, hvis fejlen skulle ramme min bil?
Går ud fra lampen tænder, hvis der er fejl.

Brugeravatar
ThomasO
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 23. jul 2008, 17:42
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af ThomasO » 17. aug 2017, 10:32

Har fået det samme brev.

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
kan hjælpe med kodning og fejludlæsning i trekantsområdet. Skriv en besked til mig.

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af AAMS » 17. aug 2017, 10:59

Min far har netop fået opdateret hans Golf V.

De brændte desværre elektronikdelen til ABS systemet af. Så han blev sendt afsted med lysende ABS og ESP lampe i knapt en uge indtil de havde fået en ny boks hjem.

Hvis det var mig, havde jeg kørt min bil tværs gennem deres udstilling, hvis ikke jeg fik lavet min bil straks, eller fik en lånebil.

Synes det er fuldstændigt u-acceptabelt at sende en kunde afsted med defekt ABS/ESP efter VW´s egen opdatering har brændt styreenheden af.

Så et lille fif: Få klarlagt hvad der sker, hvis deres opdatering ikke lykkes i første hug, og forårsager at styreenheden brænder sammen.
Det man siger, er man selv

Leff
Nyt medlem
Indlæg: 415
Tilmeldt: 21. jun 2008, 09:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af Leff » 17. aug 2017, 12:29

AAMS skrev:Min far har netop fået opdateret hans Golf V.

De brændte desværre elektronikdelen til ABS systemet af. Så han blev sendt afsted med lysende ABS og ESP lampe i knapt en uge indtil de havde fået en ny boks hjem.

Hvis det var mig, havde jeg kørt min bil tværs gennem deres udstilling, hvis ikke jeg fik lavet min bil straks, eller fik en lånebil.

Synes det er fuldstændigt u-acceptabelt at sende en kunde afsted med defekt ABS/ESP efter VW´s egen opdatering har brændt styreenheden af.

Så et lille fif: Få klarlagt hvad der sker, hvis deres opdatering ikke lykkes i første hug, og forårsager at styreenheden brænder sammen.
Lige sådan noget jeg frygter, har rigtig dårlige erfaringer med de 2 besøg jeg har haft på autorisere værksteder, første gang endte det også med en ødelagt ABS styreenhed, som de ville skifte på min regning. Fandt heldigvis en som fik lavet det igen, via OBD stikket. Anden gang gik de igang med min bil, men pga. af et tidlig snevejr, fik de travl med at skifte dæk på deres trofaste kunder, og måtte derfor undvære min bil i over en uge, selvom det var en simpel reparation, som de hurtig kunne have lavet færdig.

Så vil helst slippe for at besøge et VAG-autoriseret værksted igen, men også træls, hvis man ikke kan få lavet det senere, hvis man vælger at se bort fra det nu.

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af AAMS » 17. aug 2017, 14:56

Leff skrev:
AAMS skrev:Min far har netop fået opdateret hans Golf V.

De brændte desværre elektronikdelen til ABS systemet af. Så han blev sendt afsted med lysende ABS og ESP lampe i knapt en uge indtil de havde fået en ny boks hjem.

Hvis det var mig, havde jeg kørt min bil tværs gennem deres udstilling, hvis ikke jeg fik lavet min bil straks, eller fik en lånebil.

Synes det er fuldstændigt u-acceptabelt at sende en kunde afsted med defekt ABS/ESP efter VW´s egen opdatering har brændt styreenheden af.

Så et lille fif: Få klarlagt hvad der sker, hvis deres opdatering ikke lykkes i første hug, og forårsager at styreenheden brænder sammen.
Lige sådan noget jeg frygter, har rigtig dårlige erfaringer med de 2 besøg jeg har haft på autorisere værksteder, første gang endte det også med en ødelagt ABS styreenhed, som de ville skifte på min regning. Fandt heldigvis en som fik lavet det igen, via OBD stikket. Anden gang gik de igang med min bil, men pga. af et tidlig snevejr, fik de travl med at skifte dæk på deres trofaste kunder, og måtte derfor undvære min bil i over en uge, selvom det var en simpel reparation, som de hurtig kunne have lavet færdig.

Så vil helst slippe for at besøge et VAG-autoriseret værksted igen, men også træls, hvis man ikke kan få lavet det senere, hvis man vælger at se bort fra det nu.
Få det lavet nu. Men forbered dig godt, og få klarlagt omstændighederne i tilfælde af uforudsete hændelser.

Hvad hvis det ikke lykkedes at opdatere?

Hvad hvis elektronikken brænder sammen?
Det man siger, er man selv

Brugeravatar
Jettadriver
Medlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 25. jun 2008, 18:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde området.
Has thanked: 0
Been thanked: 19 times

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af Jettadriver » 17. aug 2017, 20:57

Samme aktion er aktuel på Golf 6 i øjeblikket, jeg formoder i hvert fald det er den samme vi taler om.

Styreenheden risikere at gå i stykker ved opdateringen, og skal derefter selvfølgelig udskiftes på importørens regning. Det er dog ikke til at vide på forhånd om den overlever eller ej... Værkstedet ved det heller ikke før de udfører arbejdet. Så det er svært at bebrejde dem på forhånd.

De indkalder dig jo ikke for deres fornøjelses skyld, men fordi de prøver at forhindre et eventuelt problem - derfor ville det da også være tåbeligt og ignorere det.
Some people leave footprints behind
... others impressions!
Choose your own style!

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7784
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af norn » 17. aug 2017, 21:00

Jettadriver skrev:Samme aktion er aktuel på Golf 6 i øjeblikket, jeg formoder i hvert fald det er den samme vi taler om.

Styreenheden risikere at gå i stykker ved opdateringen, og skal derefter selvfølgelig udskiftes på importørens regning. Det er dog ikke til at vide på forhånd om den overlever eller ej... Værkstedet ved det heller ikke før de udfører arbejdet. Så det er svært at bebrejde dem på forhånd.

De indkalder dig jo ikke for deres fornøjelses skyld, men fordi de prøver at forhindre et eventuelt problem - derfor ville det da også være tåbeligt og ignorere det.
Og man ku ikke gøre sig den ulejlighed at ta et par stykker hjem til hylden på lageret
Så man har en liggende
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af AAMS » 18. aug 2017, 04:40

Jettadriver skrev:Samme aktion er aktuel på Golf 6 i øjeblikket, jeg formoder i hvert fald det er den samme vi taler om.

Styreenheden risikere at gå i stykker ved opdateringen, og skal derefter selvfølgelig udskiftes på importørens regning. Det er dog ikke til at vide på forhånd om den overlever eller ej... Værkstedet ved det heller ikke før de udfører arbejdet. Så det er svært at bebrejde dem på forhånd.

De indkalder dig jo ikke for deres fornøjelses skyld, men fordi de prøver at forhindre et eventuelt problem - derfor ville det da også være tåbeligt og ignorere det.
Det er slet ikke det der bliver kritiseret fra min side.

Jeg anfægter at man sender en kunde ud af døren i en bil med en ESP og ABS lampe der lyser fordi begge dele er sat ud af funktion grundet en opdatering. Det synes jeg er dybt uforsvarligt med tanke på hvor kritiske disse systemer er.

Heldigvis er det ikke sket mens der var risiko for glat føre.
Det man siger, er man selv

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10860
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1882 times

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af GaSelle » 18. aug 2017, 07:12

Enig. Ødelægger de noget, må de stille med en lånebil U/B til de får det fixet.

Myg
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28. aug 2017, 05:56
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Indkaldelse Til Kontrol Af Abs-/esp-styreenheden.

Indlæg af Myg » 28. aug 2017, 07:02

Har en golf der har fået lavet denne opdatering for ca. 1 måned siden. - nu er styreboksen så fesen af..... = ét stort lysshow i instrumentbordet. :o

vcds siger ingen fejl på nogle følere, men fejl på selve abs boksen. (har desværre ikke lige koden her nu)

hvordan står man i sådan en situation?? - bilen har ikke slået en prut forkert før de har rodet i boksen og nu under 1000 km efter så står boksen af... :evil:

bør det ikke være en udgift som forhandleren står inde for?? - andre der har prøvet lignende?

Mvh. Myg. :-)

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af hansen123 » 28. aug 2017, 13:33

norn skrev:
Jettadriver skrev:Samme aktion er aktuel på Golf 6 i øjeblikket, jeg formoder i hvert fald det er den samme vi taler om.

Styreenheden risikere at gå i stykker ved opdateringen, og skal derefter selvfølgelig udskiftes på importørens regning. Det er dog ikke til at vide på forhånd om den overlever eller ej... Værkstedet ved det heller ikke før de udfører arbejdet. Så det er svært at bebrejde dem på forhånd.

De indkalder dig jo ikke for deres fornøjelses skyld, men fordi de prøver at forhindre et eventuelt problem - derfor ville det da også være tåbeligt og ignorere det.
Og man ku ikke gøre sig den ulejlighed at ta et par stykker hjem til hylden på lageret
Så man har en liggende
Så man skal bestille for jeg ved ikke hvor mange titusinde kroner hjem fordi aktionen er spredt ud over flere forskellige styrebokse? :lol: Det kommer ikke til at ske :)
Det er et få tal det er gået galt for, så der er ingen grund til at skyde gråspurve med kanonkugler.

Aktionen er frivillig, man er blot tvunget af staten til at indkalde når der er snak om sikkerheds systemer.

Selvom fejlen skulle ske på bilen, så slår den "blot" ABS/ESP delen fra, bremsesystem osv. vil stadig virke, dog uden hjælpesystemerne. Det eneste aktionen gør er at ændre i softwaren så ABS/ESP systemet kører selvkontrol oftere.

Hvis du ikke reagere på brevet sker der ingen ting. Aktionen vil først blive udført når du henvender dig på et autoriseret VAG værksted, medmindre du underskriver en ansvars erklæring på at du er indforstået med konsekvenserne af at aktionen ikke bliver udført.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 290 times
Been thanked: 226 times

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af carstenhjorth » 28. aug 2017, 14:04

Spændende tankegang, hvis jeg kørte min forretning på samme måde sad jeg nok ved kassen i Netto nu...
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af hansen123 » 28. aug 2017, 15:00

carstenhjorth skrev:Spændende tankegang, hvis jeg kørte min forretning på samme måde sad jeg nok ved kassen i Netto nu...
Hvis du bestiller for 50.000kr. + hjem til hver model som er indbefattet af det her (er golf, leon, a3 osv fra cirka midt 2008 til 2010) til hvert eneste værksted i danmark så de bare lige kan have en på hylden, så kan du da være helt sikker på at du skal sidde hos Netto når chefen først har haft fat i dig :lol:
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 290 times
Been thanked: 226 times

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af carstenhjorth » 28. aug 2017, 15:28

Men at sende en kunde ud og køre i en bil uden ABS det er helt ok? Så i det mindste en lånebil.
Det er mere det indtryk man får at det er kundens eget problem at VW har lavet en så slem fejl at der skal tilbagekaldes.
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af hansen123 » 28. aug 2017, 15:51

carstenhjorth skrev:Men at sende en kunde ud og køre i en bil uden ABS det er helt ok? Så i det mindste en lånebil.
Det er mere det indtryk man får at det er kundens eget problem at VW har lavet en så slem fejl at der skal tilbagekaldes.
Stop nu, det eneste der skal ske i denne omgang er softwaren bliver ændret så den er hurtigere til at registrere HVIS der skulle gå noget galt. Det er ikke fordi det ikke virker eller noget i den stil og det er ikke fordi det skal tilbagekaldes.
I dk er det desværre sådan at hvis man har noget man gerne vil rette (LÆS, ikke noget med man SKAL) som ombefatter et sikkerhedssystem, så er man tvunget som producent til at indberette dette til myndighederne så ALLE ejer af bilerne får mulighed for at få det udført. Vi må ikke selv sende breve ud til personer ang. dette (beskyttelse af person oplysninger) det skal gå igennem myndighederne. Der er jo massere af små opdateringer som jo egentligt kan være ligeså vigtige som dette kunderne aldrig høre om, det er bare en del af kvalitets forbedringer og det sker hos ALLE bilmærker og for den sags skyld også andre produkter.

Biler havde ikke ABS før i tiden, der kørte de fint. I bund og grund kan bilen stadig køre og det er jo et valg kunden selv tager.

Jeg plejer at være ret hurtig til at finde en løsning med kunden når sådan en situation opstår, men der er grænser for hvor langt jeg går over gratis arbejde der skal udføres for kunder som ikke kommer hos mig normalt. Et eksempel på denne aktion, der er knap og nap 200 med denne aktion i københavns området, ikke engang en fjerdel har været hos et autoriseret værksted de sidste 2½ år.

Hvad der konkret er sket i sagen med styreenheden der skulle hjem aner jeg ikke, men jeg kunne ikke forestille mig kunden ikke havde fået valget med at leje en lejebil hvis han ønskede dette.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 290 times
Been thanked: 226 times

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af carstenhjorth » 28. aug 2017, 17:16

Leje en bil når værkstedet har brændt boksen af?? Det er jo helt tosset.
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af hansen123 » 28. aug 2017, 17:43

carstenhjorth skrev:Leje en bil når værkstedet har brændt boksen af?? Det er jo helt tosset.
Det hedder leje af bil uagtet prisen. Kunden skal selv afholde udgifter til brændstof, eventuelt selvrisiko dækning hvis dette ønskes og efter aftale prisen på lejebilen om den er en million eller 0 kroner. Du kan låne en bil af din nabo, skal du have den igennem et firma lejer man den af forsikrings årsager. Den har jeg lidt under en gang for meget, så lånebil er en by i rusland.

Som sagt, jeg kender ikke sagen. Så vi kan kun gisne om hvad der er sket. Men som sagt, bilen kan fint kører, så kunden har stadig fin mobilitet. Havde du ringet til vejhjælp havde de også bedt dig om selv at køre hen til nærmeste værksted. Så helt farligt kan det ikke være.

Jeg ved at vi havde dækket den lejebil uden tvivl, men hvis der ingen lejebiler er hjemme, hvad så?
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af Senz » 28. aug 2017, 18:13

Stop nu, det eneste der skal ske i denne omgang er softwaren bliver ændret så den er hurtigere til at registrere HVIS der skulle gå noget galt. Det er ikke fordi det ikke virker eller noget i den stil og det er ikke fordi det skal tilbagekaldes.
I dk er det desværre sådan at hvis man har noget man gerne vil rette (LÆS, ikke noget med man SKAL) som ombefatter et sikkerhedssystem, så er man tvunget som producent til at indberette dette til myndighederne så ALLE ejer af bilerne får mulighed for at få det udført. Vi må ikke selv sende breve ud til personer ang. dette (beskyttelse af person oplysninger) det skal gå igennem myndighederne. Der er jo massere af små opdateringer som jo egentligt kan være ligeså vigtige som dette kunderne aldrig høre om, det er bare en del af kvalitets forbedringer og det sker hos ALLE bilmærker og for den sags skyld også andre produkter.

Biler havde ikke ABS før i tiden, der kørte de fint. I bund og grund kan bilen stadig køre og det er jo et valg kunden selv tager.

Jeg plejer at være ret hurtig til at finde en løsning med kunden når sådan en situation opstår, men der er grænser for hvor langt jeg går over gratis arbejde der skal udføres for kunder som ikke kommer hos mig normalt. Et eksempel på denne aktion, der er knap og nap 200 med denne aktion i københavns området, ikke engang en fjerdel har været hos et autoriseret værksted de sidste 2½ år.

Hvad der konkret er sket i sagen med styreenheden der skulle hjem aner jeg ikke, men jeg kunne ikke forestille mig kunden ikke havde fået valget med at leje en lejebil hvis han ønskede dette.
Det lyder da virkelig som om du har en finger med i denne sag eller arbejder ved vw.
At du mener at abs og esp ikke er vigtig. viser at du måske SLET ikke aner hvad du snakker om. Det er sikkerhed. Og det betyder rigtig meget for folk.
Hvis vw Skriver et brev at de har lavet en fejl på en masser biler, og din er med der. Så er du jo total dum hvis du ikke vælger at passe på dit egen liv, og få det lavet, man vil jo mene at vw burde vide hvad de laver.

En helt anden ting hvad nu hvis kunden kørte galt fordi det var glat? og at ABS bremser havde kunne reddet kunden.

Hvis man ikke kan finde ud af at lave det rigtig. så kan man som det mindste når der er snak om sikkerheds systemer, forslå en lånebil så kunden har sikkerheden på sin side.
I bund og grund er det hvad man kalder service, hvilket tydeligt den vw forhandler ikke udviser her. Jeg vil kalde det meget dårligt service.!

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af hansen123 » 28. aug 2017, 18:30

Senz skrev:
Stop nu, det eneste der skal ske i denne omgang er softwaren bliver ændret så den er hurtigere til at registrere HVIS der skulle gå noget galt. Det er ikke fordi det ikke virker eller noget i den stil og det er ikke fordi det skal tilbagekaldes.
I dk er det desværre sådan at hvis man har noget man gerne vil rette (LÆS, ikke noget med man SKAL) som ombefatter et sikkerhedssystem, så er man tvunget som producent til at indberette dette til myndighederne så ALLE ejer af bilerne får mulighed for at få det udført. Vi må ikke selv sende breve ud til personer ang. dette (beskyttelse af person oplysninger) det skal gå igennem myndighederne. Der er jo massere af små opdateringer som jo egentligt kan være ligeså vigtige som dette kunderne aldrig høre om, det er bare en del af kvalitets forbedringer og det sker hos ALLE bilmærker og for den sags skyld også andre produkter.

Biler havde ikke ABS før i tiden, der kørte de fint. I bund og grund kan bilen stadig køre og det er jo et valg kunden selv tager.

Jeg plejer at være ret hurtig til at finde en løsning med kunden når sådan en situation opstår, men der er grænser for hvor langt jeg går over gratis arbejde der skal udføres for kunder som ikke kommer hos mig normalt. Et eksempel på denne aktion, der er knap og nap 200 med denne aktion i københavns området, ikke engang en fjerdel har været hos et autoriseret værksted de sidste 2½ år.

Hvad der konkret er sket i sagen med styreenheden der skulle hjem aner jeg ikke, men jeg kunne ikke forestille mig kunden ikke havde fået valget med at leje en lejebil hvis han ønskede dette.
Det lyder da virkelig som om du har en finger med i denne sag eller arbejder ved vw.
At du mener at abs og esp ikke er vigtig. viser at du måske SLET ikke aner hvad du snakker om. Det er sikkerhed. Og det betyder rigtig meget for folk.
Hvis vw Skriver et brev at de har lavet en fejl på en masser biler, og din er med der. Så er du jo total dum hvis du ikke vælger at passe på dit egen liv, og få det lavet, man vil jo mene at vw burde vide hvad de laver.

Hvis man ikke kan finde ud af at lave det rigtig. så kan man som det mindste når der er snak om sikkerheds systemer, forslå en lånebil så kunden har sikkerheden på sin side.
I bund og grund er det hvad man kalder service, hvilket tydeligt den vw forhandler ikke udviser her. Jeg vil kalde det meget dårligt service.!

Det er jo som at prøve at skrive til en dør det her...

Det her har intet at gøre med at bilerne ikke fungere....
Det er en software som folk kan få lagt i så bilen kører en selvtest ENGANG imellem under kørsel, i stedet for kun ved opstart. Det er ganske tidstypisk at man lavede det i disse årgange (ja faktisk hele bilmarkedet har det mere eller mindre på den måde stadig) ERGO; Den her aktion redder ikke dit liv, den dræber dig ikke, den gør ikke hjulene falder af, den gør ikke at dine bremser ikke fungere, den reparere ikke dine bremser og den sætter heller ikke bilen i brand. Det er at gå med livrem, seler og lige skyde bukserne fast med hæfte klemmer ind i sit eget ben fordi man ikke vil have en dårlig historie i nyhederne.

Som sagt, hvis man selv valgte hvad der stod i brevene til kunderne som skat sender ud (ja, du får brevet fra skat, ikke din forhandler/importøren) så stod det også meget anderledes i brevet istedet for at opildne en stemning.

Jeg havde fint kørt rundt uden ABS/ESP i en kort periode, der er da squ intet galt med, eller vil du forbyde biler som ikke er født med det? Vi er da helt enige om at det er bedst at systemerne virker, men du laver jo heller ikke en katastrofe opbremsning på motorvejen og tænder haveriblinket fordi din ene forlygte pærer springer, sæt det lige i relief til hvad det rent faktisk er det her.

Jeg har personligt aldrig set den her fejl bliver udløst, jeg har da hørt om opdateringer der går galt, men igen, snakker vi 0,0001% eller?

Og for lige sidste gange at referere til mit tidligere udsagn igen; Jeg ved at vi havde dækket den lejebil uden tvivl, men hvis der ingen lejebiler er hjemme, hvad så?

Fint at skrive i tråden, men venligst læs det hele igennem før man træder ind af døren og kaster med lort :lol:
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 28. aug 2017, 19:13

- Vi havde en bil, der meldte fejl straks efter opdateringen.
Værkførerens eneste kommentar ( VW Aalestrup, Egon Hansen og Søn ) "Gå lige ind på kontoret, så får vi damen til og finde en bil til dig. Vi håber vi kan nå og få og montere en ny ABS i morgen Fredag, men vi laver lige lånebilen Mandag Med" ( Der måtte jeg så oplyse ham om at vi skulle køre på ferie Fredag Aften ), kommentaren til det var, at så ville de da helst ha den færdig, men gik det ikke var "LåneLeje - bilen" selvfølgelig til rådighed i vores bil-ferie, stedig med fri kilometer og egenbetalt brændstof.

De brændte ca. halvanden time overarbejde af på og få vores egen bil klar, og fortalte / viste meget grundigt hvad og hvordan der var sket og skiftet, super service og absolut ingen pjat! . ( Og vi ville også helst af sted i vores egen, selvom "låneren" var en 2 mnd. gammel Golf . )

Så vidt jeg ku se var der en heelt standard lejekontrakt med kørekort-numre og det hele på bilen vi fik, men sat en masse krydser i ekstra-forsikring, ingen selvrisiko, og ingen betaling...

- - -
I parentes bemærkes synes jeg da det er SuperTop's, at man har en dims der er 8 år gammel, og måske kan fejle i nærmeste fremtid, som man så dækker på Garanti'en ?? - Den var sgu' ikke gået i ComputerBranchen, der er det vel nærmere normen at lortet er ødelagt efter 30 mnd. ...!!

/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af Senz » 28. aug 2017, 19:26

Det er jo som at prøve at skrive til en dør det her...

Det her har intet at gøre med at bilerne ikke fungere....
Det er en software som folk kan få lagt i så bilen kører en selvtest ENGANG imellem under kørsel, i stedet for kun ved opstart. Det er ganske tidstypisk at man lavede det i disse årgange (ja faktisk hele bilmarkedet har det mere eller mindre på den måde stadig) ERGO; Den her aktion redder ikke dit liv, den dræber dig ikke, den gør ikke hjulene falder af, den gør ikke at dine bremser ikke fungere, den reparere ikke dine bremser og den sætter heller ikke bilen i brand. Det er at gå med livrem, seler og lige skyde bukserne fast med hæfte klemmer ind i sit eget ben fordi man ikke vil have en dårlig historie i nyhederne.

Som sagt, hvis man selv valgte hvad der stod i brevene til kunderne som skat sender ud (ja, du får brevet fra skat, ikke din forhandler/importøren) så stod det også meget anderledes i brevet istedet for at opildne en stemning.

Jeg havde fint kørt rundt uden ABS/ESP i en kort periode, der er da squ intet galt med, eller vil du forbyde biler som ikke er født med det? Vi er da helt enige om at det er bedst at systemerne virker, men du laver jo heller ikke en katastrofe opbremsning på motorvejen og tænder haveriblinket fordi din ene forlygte pærer springer, sæt det lige i relief til hvad det rent faktisk er det her.

Jeg har personligt aldrig set den her fejl bliver udløst, jeg har da hørt om opdateringer der går galt, men igen, snakker vi 0,0001% eller?

Og for lige sidste gange at referere til mit tidligere udsagn igen; Jeg ved at vi havde dækket den lejebil uden tvivl, men hvis der ingen lejebiler er hjemme, hvad så?

Fint at skrive i tråden, men venligst læs det hele igennem før man træder ind af døren og kaster med lort :lol:

Jeg tror folk er PÆNT ligeglad om du ikke har noget imod at køre rundt med en bil uden Abs/esp! Det handler på INGEN måder om dig!! Det handler om at en kunde for at få udbedret sin bil fordi der er en fejl som seat har erkendt,
Jeg kan jo så tydeligt læse at du er ved den virksomhed som giver en utrolig dårlig service. At du bliver sur over at jeg siger det viser jo måske at det er rigtig, Som du også kan læse så er din kunde ikke særlig tilfreds med hvordan i har løst problemet.

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af Bopjensen » 28. aug 2017, 19:42

Senz skrev:
Stop nu, det eneste der skal ske i denne omgang er softwaren bliver ændret så den er hurtigere til at registrere HVIS der skulle gå noget galt. Det er ikke fordi det ikke virker eller noget i den stil og det er ikke fordi det skal tilbagekaldes.
I dk er det desværre sådan at hvis man har noget man gerne vil rette (LÆS, ikke noget med man SKAL) som ombefatter et sikkerhedssystem, så er man tvunget som producent til at indberette dette til myndighederne så ALLE ejer af bilerne får mulighed for at få det udført. Vi må ikke selv sende breve ud til personer ang. dette (beskyttelse af person oplysninger) det skal gå igennem myndighederne. Der er jo massere af små opdateringer som jo egentligt kan være ligeså vigtige som dette kunderne aldrig høre om, det er bare en del af kvalitets forbedringer og det sker hos ALLE bilmærker og for den sags skyld også andre produkter.

Biler havde ikke ABS før i tiden, der kørte de fint. I bund og grund kan bilen stadig køre og det er jo et valg kunden selv tager.

Jeg plejer at være ret hurtig til at finde en løsning med kunden når sådan en situation opstår, men der er grænser for hvor langt jeg går over gratis arbejde der skal udføres for kunder som ikke kommer hos mig normalt. Et eksempel på denne aktion, der er knap og nap 200 med denne aktion i københavns området, ikke engang en fjerdel har været hos et autoriseret værksted de sidste 2½ år.

Hvad der konkret er sket i sagen med styreenheden der skulle hjem aner jeg ikke, men jeg kunne ikke forestille mig kunden ikke havde fået valget med at leje en lejebil hvis han ønskede dette.
Det lyder da virkelig som om du har en finger med i denne sag eller arbejder ved vw.
At du mener at abs og esp ikke er vigtig. viser at du måske SLET ikke aner hvad du snakker om. Det er sikkerhed. Og det betyder rigtig meget for folk.
Hvis vw Skriver et brev at de har lavet en fejl på en masser biler, og din er med der. Så er du jo total dum hvis du ikke vælger at passe på dit egen liv, og få det lavet, man vil jo mene at vw burde vide hvad de laver.

En helt anden ting hvad nu hvis kunden kørte galt fordi det var glat? og at ABS bremser havde kunne reddet kunden.

Hvis man ikke kan finde ud af at lave det rigtig. så kan man som det mindste når der er snak om sikkerheds systemer, forslå en lånebil så kunden har sikkerheden på sin side.
I bund og grund er det hvad man kalder service, hvilket tydeligt den vw forhandler ikke udviser her. Jeg vil kalde det meget dårligt service.!
Kan vi ikke lige hæve os over BG niveau.

Jeg tror aldrig at hansen123 har lagt skjul på at han arbejder ved VW.

Synes det er fedt at der er mindst én herinde fra VW, men det kan nok hurtigt slutte med den formulering du anvender i dine indlæg.

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af hansen123 » 28. aug 2017, 19:58

Bopjensen skrev:
Senz skrev:
Stop nu, det eneste der skal ske i denne omgang er softwaren bliver ændret så den er hurtigere til at registrere HVIS der skulle gå noget galt. Det er ikke fordi det ikke virker eller noget i den stil og det er ikke fordi det skal tilbagekaldes.
I dk er det desværre sådan at hvis man har noget man gerne vil rette (LÆS, ikke noget med man SKAL) som ombefatter et sikkerhedssystem, så er man tvunget som producent til at indberette dette til myndighederne så ALLE ejer af bilerne får mulighed for at få det udført. Vi må ikke selv sende breve ud til personer ang. dette (beskyttelse af person oplysninger) det skal gå igennem myndighederne. Der er jo massere af små opdateringer som jo egentligt kan være ligeså vigtige som dette kunderne aldrig høre om, det er bare en del af kvalitets forbedringer og det sker hos ALLE bilmærker og for den sags skyld også andre produkter.

Biler havde ikke ABS før i tiden, der kørte de fint. I bund og grund kan bilen stadig køre og det er jo et valg kunden selv tager.

Jeg plejer at være ret hurtig til at finde en løsning med kunden når sådan en situation opstår, men der er grænser for hvor langt jeg går over gratis arbejde der skal udføres for kunder som ikke kommer hos mig normalt. Et eksempel på denne aktion, der er knap og nap 200 med denne aktion i københavns området, ikke engang en fjerdel har været hos et autoriseret værksted de sidste 2½ år.

Hvad der konkret er sket i sagen med styreenheden der skulle hjem aner jeg ikke, men jeg kunne ikke forestille mig kunden ikke havde fået valget med at leje en lejebil hvis han ønskede dette.
Det lyder da virkelig som om du har en finger med i denne sag eller arbejder ved vw.
At du mener at abs og esp ikke er vigtig. viser at du måske SLET ikke aner hvad du snakker om. Det er sikkerhed. Og det betyder rigtig meget for folk.
Hvis vw Skriver et brev at de har lavet en fejl på en masser biler, og din er med der. Så er du jo total dum hvis du ikke vælger at passe på dit egen liv, og få det lavet, man vil jo mene at vw burde vide hvad de laver.

En helt anden ting hvad nu hvis kunden kørte galt fordi det var glat? og at ABS bremser havde kunne reddet kunden.

Hvis man ikke kan finde ud af at lave det rigtig. så kan man som det mindste når der er snak om sikkerheds systemer, forslå en lånebil så kunden har sikkerheden på sin side.
I bund og grund er det hvad man kalder service, hvilket tydeligt den vw forhandler ikke udviser her. Jeg vil kalde det meget dårligt service.!
Kan vi ikke lige hæve os over BG niveau.

Jeg tror aldrig at hansen123 har lagt skjul på at han arbejder ved VW.

Synes det er fedt at der er mindst én herinde fra VW, men det kan nok hurtigt slutte med den formulering du anvender i dine indlæg.
Mange tak, jeg er nu ikke ramt af det hr Senz skriver, han læser tydeligtvist ikke hvad der bliver skrevet til ham, han er tabt i mine øjne :lol:
Senz skrev:
Det er jo som at prøve at skrive til en dør det her...

Det her har intet at gøre med at bilerne ikke fungere....
Det er en software som folk kan få lagt i så bilen kører en selvtest ENGANG imellem under kørsel, i stedet for kun ved opstart. Det er ganske tidstypisk at man lavede det i disse årgange (ja faktisk hele bilmarkedet har det mere eller mindre på den måde stadig) ERGO; Den her aktion redder ikke dit liv, den dræber dig ikke, den gør ikke hjulene falder af, den gør ikke at dine bremser ikke fungere, den reparere ikke dine bremser og den sætter heller ikke bilen i brand. Det er at gå med livrem, seler og lige skyde bukserne fast med hæfte klemmer ind i sit eget ben fordi man ikke vil have en dårlig historie i nyhederne.

Som sagt, hvis man selv valgte hvad der stod i brevene til kunderne som skat sender ud (ja, du får brevet fra skat, ikke din forhandler/importøren) så stod det også meget anderledes i brevet istedet for at opildne en stemning.

Jeg havde fint kørt rundt uden ABS/ESP i en kort periode, der er da squ intet galt med, eller vil du forbyde biler som ikke er født med det? Vi er da helt enige om at det er bedst at systemerne virker, men du laver jo heller ikke en katastrofe opbremsning på motorvejen og tænder haveriblinket fordi din ene forlygte pærer springer, sæt det lige i relief til hvad det rent faktisk er det her.

Jeg har personligt aldrig set den her fejl bliver udløst, jeg har da hørt om opdateringer der går galt, men igen, snakker vi 0,0001% eller?

Og for lige sidste gange at referere til mit tidligere udsagn igen; Jeg ved at vi havde dækket den lejebil uden tvivl, men hvis der ingen lejebiler er hjemme, hvad så?

Fint at skrive i tråden, men venligst læs det hele igennem før man træder ind af døren og kaster med lort :lol:

Jeg tror folk er PÆNT ligeglad om du ikke har noget imod at køre rundt med en bil uden Abs/esp! Det handler på INGEN måder om dig!! Det handler om at en kunde for at få udbedret sin bil fordi der er en fejl som seat har erkendt,
Jeg kan jo så tydeligt læse at du er ved den virksomhed som giver en utrolig dårlig service. At du bliver sur over at jeg siger det viser jo måske at det er rigtig, Som du også kan læse så er din kunde ikke særlig tilfreds med hvordan i har løst problemet.
Som skrevet længere oppe, du læser på ingen måde hvad der bliver skrevet til dig.
Jeg arbejder ikke i den afdeling der har med det at gøre. Jeg sidder med VW, Skoda og Audi, men er primært hos Audi. Jeg ville da blive utroligt ked af en af vores afdelinger ikke løftede en opgave som vi ønsker, men som sagt, jeg ved at når vi fejler (om det er teknikeren, servicerådgiveren eller værktøjet de har til rådighed) så løfter vi vores ansvar og giver en lejebil U/B, dog kommer kunden selv til at betale for brændstof og eventuelt selvrisikoforsikring. Hvis der ikke er en lejebil hjemme er der intet at gøre ved det. Vi kan ikke trylle.

99% af alle kunder vi har som oplever problemer med lamper der lyser eller andet har fin forståelse for at de sagtens kan køre videre efter diagnosen er stillet. Der sker der intet ved. At du så ikke kan forstå det, kan jeg ikke gøre noget ved. You win the most and lose the special few. Det kan jeg roligt sove om natten med. Du må selv om hvor du hører til af de to kategorier, men du kan være helt bevidst om jeg ihvertfald har dannet mig en mening om hvor du hører til :lol:

Hav en god aften, det vil jeg ikke spilde mere af min tid på :lol:
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af mobilos » 29. aug 2017, 07:27

Lars - Sound2Vision skrev:- Vi havde en bil, der meldte fejl straks efter opdateringen.
Værkførerens eneste kommentar ( VW Aalestrup, Egon Hansen og Søn ) "Gå lige ind på kontoret, så får vi damen til og finde en bil til dig. Vi håber vi kan nå og få og montere en ny ABS i morgen Fredag, men vi laver lige lånebilen Mandag Med" ( Der måtte jeg så oplyse ham om at vi skulle køre på ferie Fredag Aften ), kommentaren til det var, at så ville de da helst ha den færdig, men gik det ikke var "LåneLeje - bilen" selvfølgelig til rådighed i vores bil-ferie, stedig med fri kilometer og egenbetalt brændstof.

De brændte ca. halvanden time overarbejde af på og få vores egen bil klar, og fortalte / viste meget grundigt hvad og hvordan der var sket og skiftet, super service og absolut ingen pjat! . ( Og vi ville også helst af sted i vores egen, selvom "låneren" var en 2 mnd. gammel Golf . )

Så vidt jeg ku se var der en heelt standard lejekontrakt med kørekort-numre og det hele på bilen vi fik, men sat en masse krydser i ekstra-forsikring, ingen selvrisiko, og ingen betaling...

- - -
I parentes bemærkes synes jeg da det er SuperTop's, at man har en dims der er 8 år gammel, og måske kan fejle i nærmeste fremtid, som man så dækker på Garanti'en ?? - Den var sgu' ikke gået i ComputerBranchen, der er det vel nærmere normen at lortet er ødelagt efter 30 mnd. ...!!

/ Lars
Ja, men VW Egon Hansen Ålestrup og Brdr.Møll i Hjørring er måske to af de bedste VW/Audi værksteder i hele Kongeriet.

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af Senz » 29. aug 2017, 20:15

Kan vi ikke lige hæve os over BG niveau.

Jeg tror aldrig at hansen123 har lagt skjul på at han arbejder ved VW.

Synes det er fedt at der er mindst én herinde fra VW, men det kan nok hurtigt slutte med den formulering du anvender i dine indlæg.
1. Det som jeg snakket om var at han beskyttede sig selv fordi det lød som om det var ham som blev udstillet af OP.
Men at have en holdning at det er lige meget at kunden køre derfra uden abs/esp. Det er så tamt i min verden. og at han på nogen måder prøver at forsvare det det fatter jeg ingen ting af.!
Som du kan se så har kunden været utryg over hvad der er sket, hvem har så rart? Kunder har altid ret og her har han 100% ret. og stadig står hansen123 og skriver at han ikke har noget problem med at gøre uden abs/esp. og at gamle biler ikke havde det engang! det er da noget øre gas at sige.

Som skrevet længere oppe, du læser på ingen måde hvad der bliver skrevet til dig.
Jeg arbejder ikke i den afdeling der har med det at gøre. Jeg sidder med VW, Skoda og Audi, men er primært hos Audi. Jeg ville da blive utroligt ked af en af vores afdelinger ikke løftede en opgave som vi ønsker, men som sagt, jeg ved at når vi fejler (om det er teknikeren, servicerådgiveren eller værktøjet de har til rådighed) så løfter vi vores ansvar og giver en lejebil U/B, dog kommer kunden selv til at betale for brændstof og eventuelt selvrisikoforsikring. Hvis der ikke er en lejebil hjemme er der intet at gøre ved det. Vi kan ikke trylle.

99% af alle kunder vi har som oplever problemer med lamper der lyser eller andet har fin forståelse for at de sagtens kan køre videre efter diagnosen er stillet. Der sker der intet ved. At du så ikke kan forstå det, kan jeg ikke gøre noget ved. You win the most and lose the special few. Det kan jeg roligt sove om natten med. Du må selv om hvor du hører til af de to kategorier, men du kan være helt bevidst om jeg ihvertfald har dannet mig en mening om hvor du hører til :lol:

Hav en god aften, det vil jeg ikke spilde mere af min tid på :lol:
Jeg har læst alt hvad du har skrevet. og igen i dag da du bliver ved med at sige at jeg ikke læser hvad du skriver.
Det eneste du bliver ved med at skrive er at du ikke har noget imod at køre uden abs/esp. Hvem siger at kunden har det sådan?
Ja hvis kunden er fuld indforstået med hvad det betyder når abs/esp ikke virker. og kunden synes det er fint. Men du har ikke læst hvad op siger. dette er tydeligvis ikke tilfældet her!
at du siger at der ikke sker noget hvis abs/esp ikke virker. Tyder på at du ikke ved meget om hvad systemerne gør. Hvilket er temmelig underligt hvis du arbejder med biler!

du antager vel enlig bare at værkstedet ikke havde en bil. det er rigtig flot.

Men du må have en rigtig god aften. Også husk i morgen på arbejdet. Det er kunderne du lever af. og de kommer desværre næsten aldrig tilbage hvis de får en dårlig service.

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 177 times

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af styker » 29. aug 2017, 21:03

hansen123 skrev:
Jeg plejer at være ret hurtig til at finde en løsning med kunden når sådan en situation opstår, men der er grænser for hvor langt jeg går over gratis arbejde der skal udføres for kunder som ikke kommer hos mig normalt. Et eksempel på denne aktion, der er knap og nap 200 med denne aktion i københavns området, ikke engang en fjerdel har været hos et autoriseret værksted de sidste 2½ år.

Hvad der konkret er sket i sagen med styreenheden der skulle hjem aner jeg ikke, men jeg kunne ikke forestille mig kunden ikke havde fået valget med at leje en lejebil hvis han ønskede dette.
Selvfølgelig er det gratis arbejde for det er jo en tilbagekaldelse fra importøren/fabrikken på en sikkerhedsmæssig så alvorlig fejl at det er nødvendigt at tilbagekalde bilerne og lave det uden beregning for bilejerne.

Forstår så ikke din holdning til "gratisterne" det er 150 potentielle nye kunder hvis de får en god oplevelse(så der burde du netop oppe dig yderligere mht at gøre kunden glad) men du lyder som de kun er til besvær.
Og jeg formoder da i får betaling fra importøren for at udføre opdateringerne.

Man får jo endnu engang bekræftet de historier om overdreven arrogance ved div smc/vag værksteder man jævnligt hører fra famile og venner og bekendte.
Så sent som i forgårs var jeg nede ved min søster som havde haft sin Skoda på VW værksted ifbm hærværk hvor bilen var blevet malet div steder med hvid maling..
Nu skulle hun derhen for 3 gang fordi det var en gang sjusk der var blevet lavet 1 og 2 gang, da hun var der 2 gang stod værkføreren og insinuerede at hun bare brokkede sig.
Nu når hun skal derhen igen er det bl.a. Pga der stadig er maling div steder som er meget svært at overse plus at hjelmen der er blevet malet om der er stadig hvid maling på undersiden som er meget svært at overse når man sidder inde i bilen.
Og de har været faste kunder ved det firma i mange år bare en anden afdeling..

Kasperfolini
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 16. dec 2013, 19:33
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af Kasperfolini » 17. sep 2017, 15:43

AAMS skrev:Min far har netop fået opdateret hans Golf V.

De brændte desværre elektronikdelen til ABS systemet af. Så han blev sendt afsted med lysende ABS og ESP lampe i knapt en uge indtil de havde fået en ny boks hjem.

Hvis det var mig, havde jeg kørt min bil tværs gennem deres udstilling, hvis ikke jeg fik lavet min bil straks, eller fik en lånebil.

Synes det er fuldstændigt u-acceptabelt at sende en kunde afsted med defekt ABS/ESP efter VW´s egen opdatering har brændt styreenheden af.

Så et lille fif: Få klarlagt hvad der sker, hvis deres opdatering ikke lykkes i første hug, og forårsager at styreenheden brænder sammen.

Det er alligevel vildt! - Hos os brænder de også af nogen af dem, det kan vi ikke ændre på, men bilerne bliver satme ikke sendt ud i verden, de få der brænder boksen af får låne bil U/B
Volkswagen tekniker -golf GTE 2018.

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7784
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af norn » 17. sep 2017, 16:16

Hansen123

Nu ved jeg ikke hvilken funktion du har i dit arbejde

Men det kan dda ikke være dit ramme alvor at du mener at en bil skal sendes ud på gaden igen hvis abs styreboksen brænder af
ABS/ESP er sikkerheds systemer , det håber jeg da du ved
Bilen er forøvrigt ikke i lovpligtig stand hvis de systemer ikke fungerer

Så jeg håber ærlig talt at du tænker lidt anderledes når du er på job end det du skriver her
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af hansen123 » 17. sep 2017, 16:50

norn skrev:Hansen123

Nu ved jeg ikke hvilken funktion du har i dit arbejde

Men det kan dda ikke være dit ramme alvor at du mener at en bil skal sendes ud på gaden igen hvis abs styreboksen brænder af
ABS/ESP er sikkerheds systemer , det håber jeg da du ved
Bilen er forøvrigt ikke i lovpligtig stand hvis de systemer ikke fungerer

Så jeg håber ærlig talt at du tænker lidt anderledes når du er på job end det du skriver her
Jamen vi er da helt enige i det norn, men hvordan det nogensinde blev til at jeg opfordrede folk til at køre rundt uden ABS/ESP osv. er jeg stadig ikke helt sikker på.

Jeg kan prøve at citere mig selv;

"Jeg havde fint kørt rundt uden ABS/ESP i en kort periode,"

Det er jo min personlige holdning og den nægter jeg at tro på du ser anderledes på. Hvis ABS/ESP lampen lyser, så kommer dine kunder også kørende selv ind af døren til værkstedet, værre er den ikke. At diverse keyboard warriors så ville lave føromtalte katastrofe opbremsning og løbe skrigende væk fra bilen må de selv om.

Jeg ved at vi havde dækket den lejebil uden tvivl
Jeg har intet med de frie værksteder at gøre, hvad de vælger i deres sager skal jeg ikke kunne sige, men Semler er Enterprise franchisetager og vi bruger et sted imellem 20.000-40.000 kr. pr. måned på at dække lejebiler udover det vi selv har i flåden (og det er pr. forretning over 20 teknikere vel og mærke). Men det har små værksteder bare ikke, så igen, hvad hvis der ikke er en lejebil hjemme? Folk har en eller anden forventning om at der bare står +100 biler ude bagved alle værksteder til fri benyttelse af deres kunder, men sådan er virkeligheden bare ikke.

Og at folk syntes det er en arrogant holding har jeg squ lidt svært med andet end at ryste på hovedet over.... Det her har intet med gratister osv. at gøre, jeg er sådan set fløjtende ligeglad med om folk kommer med 0,-kr., 100,-kr. eller 100.000,-kr. Kunderne får samme service og der er godt nok langt imellem utilfredse kunder (heldigvis da?) og det er både på butiks basis, CSS analyser osv.

Vi gør da alt for at holde på kunderne når de er i butikken, om det er gratis bolcher, bilvask/støvsugning eller noget helt tredje er alt efter hvad der til rådighed. Men at vi ligefrem betaler bro biletter, gratis hente/bringe service, taxa´er osv. uden der er en underliggende grund til det, så er det nok ikke de "ikke faste kunder" som står først i køen der. Det tror jeg er et rimeligt normalt service niveau nu om dage. At jeg ytrer dette som "men der er grænser for hvor langt jeg går over gratis arbejde der skal udføres for kunder som ikke kommer hos mig normalt." kan selvfølgelig læses på flere måder nu hvor høtyvene og faklerne er fremme.....

Som opsummering, ingen af os ved hvad der præcist er sket i sagen, så vi kan kun gisne om det og jeg syntes nu stadig det er underligt han ikke er blevet tilbudt en lejebil. At man kan kalde diverse scenarier om hvorfor der ikke var en lejebil øregas, bekræfter nok bare folk tror der er uanede lejebiler til rådighed på alle værksteder

Men må da indrømme at jeg syntes de seneste tråde i 1½-2 år er begyndt at bære mere og mere præg af at have samme stemning som BG. Jeg vil gerne deltage i sådan nogle tråde her, men der er nogle som bliver nødt til at være realist...
Senest rettet af hansen123 17. sep 2017, 17:12, rettet i alt 1 gang.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Indkaldelse til kontrol af ABS-/ESP-styreenheden.

Indlæg af hansen123 » 17. sep 2017, 17:11

Dobbelt post, iPhone.....,
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Besvar

Tilbage til "El"