Side 1 af 2

G85 sensor

: 11. dec 2017, 09:23
af wahlstrom
Nå....

Efter min “kortslutning” hvor en løst monteret ledning ved batteri, gav problemer med bilen gik ud og startede selv, har jeg haft problem med ABS, eller nærmere G85 sensoren ved rattet.

I starten fik jeg fejlkode 01826 som skulle være periodisk manglende strøm til sensoren .

Den gav alarm hver morgen når jeg drejede igennem rundkørslen hvor jeg bor. Primært når jeg drejede til højre..
Kørte jeg en tur, kom hjem, kørte igen senere sagde den ikke noget.

Den melder stadig fejl om morgenen. Men jeg kan ikke længere udlæse fejlkode.

Nogen der har erfaring med om det er G85 sensoren, eller eventuelt J527 modulet?

Jeg tænker lidt den ikke kan huske “kodningen” og den så lærer det ved kørsel, men glemmer igen efter en nats tid...

Re: G85 sensor

: 11. dec 2017, 19:38
af wahlstrom
Hvilken del skulle være defekt/brændt af, hvis den ikke længere kan huske kalibreringen? Slæberingen eller J527 modulet?

Re: G85 sensor

: 11. dec 2017, 20:41
af wahlstrom
Sad med vcds for at se hvilken nummer slæbering jeg har i.. Kan det være rigtigt man skal se det fysisk på den og ikke aflæse vha vcds?

Re: G85 sensor

: 11. dec 2017, 20:52
af Blackfinger
Er det på Audien? Hvis ja,så er slæberingen kun en "død" ting uden elektronik. Så derfor skal man se det fysisk. Men det kan heller ikke tage lang tid at skille ad.

Re: G85 sensor

: 12. dec 2017, 14:11
af wahlstrom
Nej..
Jeg prøver lige at kalibrere den igen.. Ikke sikkert jeg har gjort det korrekt...

Re: G85 sensor

: 12. dec 2017, 14:11
af wahlstrom
Billede

G85 sensor

: 13. dec 2017, 09:59
af wahlstrom
Den gør det stadig trods gentagne kalibreringer..
Kun ved højre sving, og kun over x antal grader(skarp)

Tror jeg starter med en ny slæbering

Re: G85 sensor

: 13. dec 2017, 18:47
af CULT
Har du prøvet og se om du kan dreje rattet lige meget til hver side? Jeg har set fejl g85 før hvis folk har flyttet rattet på ratstammen.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: G85 sensor

: 13. dec 2017, 20:16
af wahlstrom
Jamen det er et par år siden jeg skiftede rattet, og der har ikke været noget siden.
Men ja, den kan havde været “ok” inden og efter jeg flyttede rattet, og så da den gik helt død og glemte kalibreringen, kan den så ikke nu rattet sidder skævt på stammen..
Godt forslag.. for husker nemlig jeg fik fucket det lidt op..
Må se i morgen om jeg kan få det tilbage til standard.. det kræver så en sporing bagefter

For da jeg havde vcds på, målte jeg mens jeg havde fuldt udslag til hver af siderne, og mener den hed 520 den ene vej og 470 den anden... sådan cirka...

Men har haft batteri af mange gange siden...?! Det er måske ikke det samme som at dræne batteriet helt og langsomt?

Re: G85 sensor

: 13. dec 2017, 20:50
af CULT
Min lupo med servo har lige bøvlet med ratvinkel og styrmoment sensor og der var der en havde haft flyttet rattet og viste nogenlunde det samme i grader. Jeg flyttede rattet og sporet den og problemet forsvandt efter det


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: G85 sensor

: 13. dec 2017, 21:14
af wahlstrom
Fik vist nemlig drejet på selv samme den gang i ren uvidenhed..
Og der står i Haynes at det må man absolut ikke..
Jeg prøver i morgen at flyttet rattet retur og kalibrere det.
Bare sjovt det er den fejlkode der var, og nu er der ingen, selvom den hyler 3 gange hver gang.

Nogen forslag til at få den tilbage på sporet igen??

Re: G85 sensor

: 13. dec 2017, 21:41
af CULT
Flyt rattet så det kan dreje lige meget til hver side fra når det står lige ud.
Bagefter justere du styrekugler i begge sider lige meget til bilen kører ligeud med rattet i center igen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: G85 sensor

: 13. dec 2017, 21:57
af wahlstrom
CULT skrev:Flyt rattet så det kan dreje lige meget til hver side fra når det står lige ud.
Bagefter justere du styrekugler i begge sider lige meget til bilen kører ligeud med rattet i center igen


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ok tænkte mere på slæberingen, men kan se den bliver låst når rattet fjernes, så det burde ikke være et problem..

Jeg giver det et forsøg, men tror ikke det flytter meget...
Tror den er ristet enten i slæberingen eller modulet...

Men krydser fingre og håber

Re: G85 sensor

: 14. dec 2017, 09:29
af wahlstrom
Nå, målte den lige her til morgen inden jeg tog airbag af mm.

Den kører på vcds til ~515 grader både højre og venstre, samt fysisk på rattet i omgange er der heller ikke meget forskel...
Så har IKKE flyttet på rattet..

I morgen når jeg starter bilen vil jeg prøve at se status på den.
For den skrev “I orden” da jeg åbnede kalibreringen.

Den hyler heller ikke når bilen har kørt lidt tid...

Re: G85 sensor

: 14. dec 2017, 13:24
af wahlstrom
Jeg har knapper i rattet og et B7 rat i..
Skal jeg ikke bare finde en slæbering der understøtter det?
Evt nogen der har et nummer på en ?

Re: G85 sensor

: 14. dec 2017, 13:28
af wahlstrom
4E0 953 541B ?

Re: G85 sensor

: 15. dec 2017, 19:50
af wahlstrom
Ingen der kan fortælle om den passer?

Re: G85 sensor

: 15. dec 2017, 20:27
af Kildevang
Jeg kan spore den hvis det er..! 795 incl moms.. du snakkede om at det ikke var så længe siden alt var skiftet så skulle der ikke være de store problemer i det..!

Re: G85 sensor

: 15. dec 2017, 20:43
af wahlstrom
Kildevang skrev:Jeg kan spore den hvis det er..! 795 incl moms.. du snakkede om at det ikke var så længe siden alt var skiftet så skulle der ikke være de store problemer i det..!
Ja, men tror ikke det bliver aktuelt, da rattet fysisk stort set drejer ens begge veje, samt graderne på vcds også er ens.. det er ikke meget forskel.. tror den hed 517 og 515.

Som sagt tror jeg den taber kalibreringen.
Da der ikke er noget efter bilen har kørt. Den er først efter flere timer den hyler igen..

Re: G85 sensor

: 16. dec 2017, 21:08
af wahlstrom
Og hvor sidder “kalibreringen”? I J527 eller i ABS blokken??

Re: G85 sensor

: 18. dec 2017, 14:22
af wahlstrom
Havde vcds på lige efter den havde hylet her til morgen.. tre gange hylede den, hver gang kun højre sving..
Ingen fejl at finde...

Køber en brugt slæbering i Tyskland og starter med det...

Re: G85 sensor

: 22. dec 2017, 21:22
af wahlstrom
Hvilket nummer passer med denne?
Har svært ved at finde nogen med B.
De fleste hedder A.
Billede

G85 sensor

: 29. dec 2017, 20:33
af wahlstrom
Købt en A model, fra en B7 der også havde fartpilot og taster i rattet.
Må se om det afhjælper...
Næsten helt ny, 48€ med fragt

G85 sensor

: 2. jan 2018, 13:01
af wahlstrom
Har fejl 18057 i motor modul og i instrument 01316..

Skal jeg satse på nyt ABS modul?

G85 sensor

: 5. jan 2018, 15:52
af wahlstrom
Ny brugt stelring monteret. Umiddelbart har det ikke afhjulpet.
Den hylede lige en gang, og så kom der ikke mere. Men sådan var det også med den anden. Der gik som sagt lige lidt tid, så var det som om den enten lærte fejlen, eller ikke gad advare om det mere..
Først når bilen har stået stille, tabt spænding, bipper den der ud af..

Så nu er jeg på udkig efter nyt J527 modul...

Re: G85 sensor

: 6. jan 2018, 17:35
af wahlstrom
Nogen der ved om J527 modulet skal kodes af vw/Audi eller man selv kan lure en kode på den gamle og så smide ny i?

Re: G85 sensor

: 7. jan 2018, 19:30
af wahlstrom
??

Re: G85 sensor

: 7. jan 2018, 19:32
af Blackfinger
Procedure er beskrevet på Ross-Tech Wiki.

Re: G85 sensor

: 7. jan 2018, 21:11
af wahlstrom
Ja fandt det selv tilfældigt.
Er godt nok træt af det hyleri...
Bare en tur her til aften, advarede den 6 gange højresving...

Giver den et forsøg med at sætte rattet en tand mod højre på stammen, når jeg sætter den gamle slæbering på igen.

Tror bare ikke på det..

Det er kommet efter den løse plus oppe på batteriet.

G85 sensor

: 7. jan 2018, 21:20
af wahlstrom
Skulle lige se hvilken model ratmodul jeg har. Der er ingen fejlkoder lagret i motor, abs, instrument, komfort, central eller ratelektronik modul, trods den har hylet så mange gange

Har haft slettet dem løbende for at se hvilke der dukker op.. Men ingen siden sidste sletning