Inden vi begyndte at diagnosticere, var problemet at bilen ikke kunne starte, men tørnede fint. Startede ikke brændstofpumpen ved tænding.
Vi har checket relæet til brændstofpumpen, byttet dem rundt (der er 2 stk af samme type, mærket 646). Vi har trukket ledninger udenom bilens ledningsnet direkte fra batteriet til relæet, hvor relæet fint klikker og pumpen starter. Hvis vi måler volt i relæsoklen uden relæet er sat til, viser den 10v, ved tænding runder den 12v og ender på 8,8v, men viser 0v når relæet sidder i. Vi har en mistanke om noget med modstand eller lign, som ecu'en måske måler, og så ikke vil sende strøm til relæet af en årsag? Modstanden i relæet er på 98,7 ohm ca på begge ens relæer, så de burde være gode nok. Dog ved vi ikke hvad modstanden skal være, så det kan da være de begge er stået af.
Vi er lidt lost, da det virker som om ledningsnettet er i orden, og at det måske er en softwarefejl i ecu, men vi får kun denne fejlkode i vcds, så det er ikke nemt at sige hvad der så kan være galt.
- 2 faults found:
9984 - fuel pump relay control circuit
p0627 00 [036] - malfunction or open circuit
intermittent - not confirmed - tested since memory clear
freeze frame:
fault status: 00000001
fault priority: 2
fault frequency: 1
mileage: 84188 km
date: 2059.14.22
time: 19:48:51
9985 - fuel pump relay control circuit
p0627 00 [039] - malfunction or open circuit
not confirmed - tested since memory clear
freeze frame:
fault status: 00000001
fault priority: 2
fault frequency: 2
mileage: 84188 km
date: 2059.14.22
time: 19:48:32
readiness: 1110 0101